Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amenzi drastice pentru comerciantii care vand telefoane mobile incompatibile RO-ALERT! (proiect)

18-Apr-2019
685

Cormerciantii de telefoane mobile care vand aparate incompatibile cu sistemul de avertizare a populatiei in situatii de urgenta “RO-ALERT” ar putea fi sanctionati drastic, prevede un proiect al ministerului Afacerilor Interne. Actul normativ vine ca urmare a faptului ca OUG privind implementarea sistemului, adoptat deja, nu stabileste conditiile de operare.

Initiatorii proiectului spun ca „prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 72/2017 privind implementarea Sistemului de avertizare a populatiei in situatii de urgenta „RO-ALERT” s-a aprobat implementarea pe teritoriul Romaniei a Sistemului RO-ALERT, fara a fi stabilite si conditiile de operare a respectivului sistem”.

Concret, proiectul prevede ca cei care comercializeaza telefoane mobile incompatibile cu RO-ALERT pot vinde aparatele pana la epuizarea stocului existent, fara a depasi termenul de 180 de zile pe care

Extras din Ordonanta de urgenta privind operarea Sistemului de avertizare a populatiei in situatii de urgenta „RO-ALERT” 

(...)

Subsectiunea a III-a - Obligatii de transmitere a mesajelor RO-ALERT 

Art. 17. – (1) in vederea transmiterii mesajelor RO-ALERT, furnizorii retelelor publice de comunicatii electronice au urmatoarele obligatii: 
a) asigura distribuirea mesajelor, in toate tehnologiile disponibile, indiferent de forma si continut, fara a modifica/altera continutul acestora; 


b) configureaza serviciul de distribuire a mesajelor RO-ALERT in raport cu alte fluxuri de trafic, astfel incat distribuirea acestora sa fie prioritara; 
c) asigura procesarea simultana a unui numar minim de 20 de mesaje RO-ALERT;
d) realizeaza toate actualizarile de hardware/software, inclusiv configurari si activari de 6 licente, in vederea preluarii si distribuirii mesajelor in retelele proprii;
e) colaboreaza cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale in vederea solutionarii operative a eventualelor disfunctionalitati si incompatibilitati identificate la transmiterea mesajelor RO-ALERT prin intermediul echipamentelor din cadrul retelelor proprii. 

(2) Pe langa obligatiile mentionate la alin.(1), furnizorii retelelor publice de comunicatii electronice au obligatia ca, in termen de maximum 3 minute, sa asigure, pentru fiecare mesaj, livrarea de mesaje de confirmare cu privire la celulele radio din zonele afectate de situatii de urgenta care nu au transmis mesajele RO-ALERT. Livrarea mesajelor se realizeaza prin intermediul elementelor de tip controller din cadrul retelelor proprii.
Sectiunea a II – a Obligatii ale operatoriilor economici 

Art. 18. – (1) Operatorii economici care comercializeaza telefoane mobile au obligatia de a furniza si a mentine pe paginile web proprii, cat si la punctele de vanzare, pentru telefoanele mobile comercializate, informatii privind: 
a) capabilitatile de receptionare a mesajelor RO-ALERT; 
b) modalitatile de activare a acestor facilitati pentru fiecare tip de telefon mobil comercializat. (2) Informatiile mentionate la alin.(1) se transmit si Serviciului de Telecomunicatii Speciale in vederea publicarii in portalul web RO-ALERT. 

Art.19. – (1) Telefoanele mobile aflate in stoc sau contractate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, care nu au activata posibilitatea receptionarii mesajelor RO-ALERT, pot fi comercializate pana la lichidarea acestor stocuri, dar nu mai tarziu de 180 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. 

(2) Dupa expirarea termenului prevazut la alin.(1), se interzice operatorilor economici comercializarea telefoanelor mobile care nu au activata posibilitatea receptionarii mesajelor ROALERT.

Capitolul V Contraventii si sanctiuni 

Art.20. - (1) Constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni, urmatoarele fapte: 
a) nerespectarea de catre furnizorii de retele publice de comunicatii electronice a obligatiilor prevazute la art.15, art.16 si art.17 alin.(1) lit. a) – c); 
b) nerespectarea de catre operatorii economici a obligatiilor prevazute la art.18 alin.(1); 
c) nerespectarea de catre operatorii economici a obligatiilor prevazute la art.19 alin.(2).

(2) Contraventiile prevazute la alin.(1) se sanctioneaza astfel:
a) cu amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei, in cazul contraventiilor de la alin.(1) lit. a); 
b) cu amenda de la 5.000 lei la 50.000 lei, in cazul contraventiilor de la alin.(1) lit. b); 
c) cu amenda de la 35.000 lei la 75.000 lei, in cazul contraventiilor de la alin.(1) lit. c).

(3) In cazul aplicarii sanctiunii amenzii pentru savarsirea faptei prevazute la alin.(1) lit. c), prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii se dispune si masura complementara de interzicere de la comercializare.

(4) Savarsirea repetata a contraventiilor prevazute la alin.(1) lit. b) sau c) se sanctioneaza astfel:
a) cu amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei, in cazul contraventiilor de la alin.(1) lit. b); 
b) cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei, in cazul contraventiilor de la alin.(1) lit. c)

(5) Limitele amenzilor prevazute la alin. (2) si (4) pot fi actualizate prin hotarare a Guvernului. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amenzi drastice pentru comerciantii care vand telefoane mobile incompatibile RO-ALERT! (proiect)":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea cu intarziere a unor facturi. Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA?
    • In urma punctarii fisei cu un furnizor, s-a constatat omiterea inregistrarii unei facturi de la furnizor in valoare de 332.51 lei (cu TVA), factura emisa in anul 2016, cota de TVA fiind de 20%. Avand in vedere ca nu este o valoare foarte mare, poate fi inregistrata in luna curenta? Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA? In cazul mentionat, specialistul nostru spune ca se poate asimila cu o eroare contabila, avand in vedere prevederile de la pct. 66 din Reglementarile contabile,...» citeste mai departe aici

  • GHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor un ghid complet privind inspectia fiscala, iar astazi ne vom opri asupra unor aspecte precizate in aceasta lucrare stufoasa. Asadar, vom vorbi despre verificarea evidentelor fiscale si contabile, despre obligatia contribuabilului de a conduce evidentele fiscale si regulile privind conducerea evidentelor contabile si fiscale, dar si despre prezentarea de inscrisuri. VERIFICAREA EVIDENTELOR FISCALE SI CONTABILE...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare pentru trimestrul IV. Intocmirea situatiilor financiare
    • In cursul anului 2019 o societate a distribuit dividende trimestrial catre asociatul unic. Cum se procedeaza pentru ultimul trimestru daca dividendele se distribuie in ianuarie 2020? Se intocmesc situatii financiare interimare pentru trimestrul IV sau se intocmesc direct situatii financiare anuale? Specialistul Irina Dumitrescu arata ca, potrivit art. 19 alin. (31) din Legea contabilitatii 82/1991, astfel cum a fost modificat prin Legea 163/2018 prevede: ”Repartizarea...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    • Prin O.A.N.A.F. nr. 3.008/2019 publicat in M.Of. nr. 945 din data de 26.11.2019 au fost aduse modificari si completari procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, precum si modelului acestui formular si al cererii de eliberare. Noile prevederi vor intra in vigoare la data de 26 decembrie 2019 si se va aplica si cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscala, aflate in curs de solutionare la aceasta data. Principalele modificari si completari vizeaza: Modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Declararea veniturilor de natura salariala
    • O societate are un contract cu o persoana fizica romana care a pus la dispozitie A1 de rezidenta in NL. Lunar pentru serviciile prestate (venituri de natura salariala de la un platitor de venituri din Romania) se face oprire la sursa 10% impozit pe venitul nerezidentilor si se declara suma in D100. Tinand cont de noile prevederi legat de D112 din MO 794 din 01.10.2019 trebuie sa schimbata modalitatea de declarare din D100 in D112? Daca da, incepand cu ce luna trebuie facuta...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016