Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a realizat o noua sesiune de asistenta, pe tema "Inregistrarea in SPV"

24-Ian-2019
3140

Tema sesiunii de asistenta de miercuri, 23 ianuarie, anuntata de ANAF, a fost "Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual", iar specialistii Agentiei au oferit raspunsuri contribuabililor care inca mai au nelamuriri privind inregistrarea in SPV.

In cele ce urmeaza, vom reda o parte dintre intrebarile formulate pe pagina de Facebook a ANAF si raspunsurile oferite de specialisti.

Inregistrarea in SPV a unui SRL

“Care este procedura de inregistrare in SPV a unei SRL ? Administratorul detine semnatura electronica. Multumesc:, intreaba un contribuabil.

Raspunsul ANAF

“Pentru inregistrarea in SPV a unei persoane juridice prin intermediul unui utilizator cu certificat digital, se utilizeaza aplicatia web dedicata, existenta pe site-ul ANAF.
Dupa completarea datelor de indentificare solicitate de formularul de inscriere se selecteaza documentul de confirmare pentru certificatul detinut si arhiva zip cu documentele justificative:
- Actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului,
- Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit.


Ulterior, pentru aprobarea cererii de inregistrare reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta organului fiscal central urmatoarele:
- Numarul de inregistrare primit ca urmare a trimiterii cererii de inregistrare 
- Actul de identitate, in copie si original; 
- Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit in original sau copie legalizata, dupa caz.
Procedura completa de inregistrare a persoanelor juridice in SPV poate fi consultata la urmatorul link”.

Pierderea datelor de inregistrare in SPV

“Buna ziua ! Daca am pierdut plicul din partea dvs. singura modalitate este prezentarea la ghiseu pentru crearea de user si parola? Nu se poate gasi alt mod de lucru? Daca tot am venit cu totul in On-line? Multumesc”, scrie un alt utilizator.

Raspunsul ANAF

“Buna ziua! Va puteti inregistra si in baza unui act administrativ emis de organul fiscal incepand cu anul 2013. In cazul in care nu detineti nici un act administrativ, trebuie sa va prezentati la orice organ fiscal, in 10 zile de la data inregistrarii pe site, pentru validarea datelor”.

Inrolarea in SPV cu procura

“Buna ziua. 1. Va rog sa ne spuneti daca pentru inrolarea in SPV persoane juridice este necesara procura, copie legalizata a procurii deja depuse sau copie simpla a procurii. 2. Este normal sa nu se accepte imputernicirea simpla pe motiv ca nu exista la dosar specimenul de semnatura ca sa poata verifica semnatura? Multumesc”, este intrebarea unui alt contribuabil.

Raspunsul ANAF

“Imputernicirea poate fi autentica (la notariat) sau sub semnatura privata. Dvs veti depune imputernicirea la organul fiscal in original sau copie legalizata. In situatia in care imputernicirea este in forma autentica, aceasta se va depune la orice organ fiscal.
In situatia in care utilizati o imputernicire sub semnatura privata, pentru aprobarea cererii de inregistrare in SPV este necesar sa va prezentati la unitatea fiscala unde este arondat ca platitor de taxe si impozite contribuabilul pentru care se doreste inregistrarea”.

Inregistrarea in SPV a unei persoane fara venituri

“Cum inregistrez in SPV o persoana fara venituri care doreste sa plateasca asigurarea de sanatate?”, vrea sa stie un alt utilizator.

Raspunsul ANAF

"Persoanele fizice se pot inregistra in SPV, pe baza de credentiale (nume utilizator si parola). inregistrarea se poate realiza de acasa, pe site-ul nostru, sau la unitatile fiscale, in cadrul carora contribuabilii au la dispozitie calculatoare destinate auto-servirii. In cazul in care persoanele aleg sa se deplaseze la sediile unitatilor fiscale, acestea vor fi indrumati de colegii nostri pentru a se inregistra in SP”.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a realizat o noua sesiune de asistenta, pe tema "Inregistrarea in SPV"":
Rating:

Nota: 3.15 din 10 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2021 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 in 2021. PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • Depunerea Declaratiei privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent - Formularul 094- se face pana pe data de 25 ianuarie 2021. Descarca PDF-ul inteligent, AICI. CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 25 ianuarie 2021- termen limita pentru depunerea a douasprezece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca luni, 25 ianuarie 2021, este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • OMPF 58/2021. Principalele aspecte privind depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie 2020
    • Ordinul nr. 58/2021 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 66 din 21 ianuarie 2021. Redam continutul actului normativ: In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea...» citeste mai departe aici

  • Diminuare impozit specific cu contravaloarea casei de marcat. Cine beneficiaza de aceasta facilitate?
    • Intrebare: Am posibilitatea sa scad din contravaloarea impozitului specific aferent anului 2020 contravaloarea caselor de marcat achizitionate in 2018-2019? Va multumesc! Raspunsul specialistului: Raspunsul este afirmativ, avand in vedere urmatoarele dispozitii legale: Potrivit prevederilor art. II alin. (1) din Legea 153/2020, prin derogare de la prevederile art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru obligatia de raportare a aranjamentelor transfrontaliere (Directiva UE 2018/822 - DAC6)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un Ghid pentru obligatia de raportare a ranjamentelor transfrontaliere ( Directiva UE2018/822- DAC6). Acest ghid are scopul de a oferi un cadru general de indrumare a contribuabililor care au obligatia de a se conforma normelor privind furnizarea de informatii referitoare la aranjamentele transfrontaliere raportabile. Urmare demersurilor efectuate de Comisia Europeana (COM), Directiva 2011/16/EU (DAC1) care asigura cadrul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016