Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a realizat o noua sesiune de asistenta, pe tema "Inregistrarea in SPV"

24-Ian-2019
4622

Tema sesiunii de asistenta de miercuri, 23 ianuarie, anuntata de ANAF, a fost "Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual", iar specialistii Agentiei au oferit raspunsuri contribuabililor care inca mai au nelamuriri privind inregistrarea in SPV.

In cele ce urmeaza, vom reda o parte dintre intrebarile formulate pe pagina de Facebook a ANAF si raspunsurile oferite de specialisti.

Inregistrarea in SPV a unui SRL

“Care este procedura de inregistrare in SPV a unei SRL ? Administratorul detine semnatura electronica. Multumesc:, intreaba un contribuabil.

Raspunsul ANAF

“Pentru inregistrarea in SPV a unei persoane juridice prin intermediul unui utilizator cu certificat digital, se utilizeaza aplicatia web dedicata, existenta pe site-ul ANAF.
Dupa completarea datelor de indentificare solicitate de formularul de inscriere se selecteaza documentul de confirmare pentru certificatul detinut si arhiva zip cu documentele justificative:
- Actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului,
- Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit.


Ulterior, pentru aprobarea cererii de inregistrare reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta organului fiscal central urmatoarele:
- Numarul de inregistrare primit ca urmare a trimiterii cererii de inregistrare 
- Actul de identitate, in copie si original; 
- Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit in original sau copie legalizata, dupa caz.
Procedura completa de inregistrare a persoanelor juridice in SPV poate fi consultata la urmatorul link”.

Pierderea datelor de inregistrare in SPV

“Buna ziua ! Daca am pierdut plicul din partea dvs. singura modalitate este prezentarea la ghiseu pentru crearea de user si parola? Nu se poate gasi alt mod de lucru? Daca tot am venit cu totul in On-line? Multumesc”, scrie un alt utilizator.

Raspunsul ANAF

“Buna ziua! Va puteti inregistra si in baza unui act administrativ emis de organul fiscal incepand cu anul 2013. In cazul in care nu detineti nici un act administrativ, trebuie sa va prezentati la orice organ fiscal, in 10 zile de la data inregistrarii pe site, pentru validarea datelor”.

Inrolarea in SPV cu procura

“Buna ziua. 1. Va rog sa ne spuneti daca pentru inrolarea in SPV persoane juridice este necesara procura, copie legalizata a procurii deja depuse sau copie simpla a procurii. 2. Este normal sa nu se accepte imputernicirea simpla pe motiv ca nu exista la dosar specimenul de semnatura ca sa poata verifica semnatura? Multumesc”, este intrebarea unui alt contribuabil.

Raspunsul ANAF

“Imputernicirea poate fi autentica (la notariat) sau sub semnatura privata. Dvs veti depune imputernicirea la organul fiscal in original sau copie legalizata. In situatia in care imputernicirea este in forma autentica, aceasta se va depune la orice organ fiscal.
In situatia in care utilizati o imputernicire sub semnatura privata, pentru aprobarea cererii de inregistrare in SPV este necesar sa va prezentati la unitatea fiscala unde este arondat ca platitor de taxe si impozite contribuabilul pentru care se doreste inregistrarea”.

Inregistrarea in SPV a unei persoane fara venituri

“Cum inregistrez in SPV o persoana fara venituri care doreste sa plateasca asigurarea de sanatate?”, vrea sa stie un alt utilizator.

Raspunsul ANAF

"Persoanele fizice se pot inregistra in SPV, pe baza de credentiale (nume utilizator si parola). inregistrarea se poate realiza de acasa, pe site-ul nostru, sau la unitatile fiscale, in cadrul carora contribuabilii au la dispozitie calculatoare destinate auto-servirii. In cazul in care persoanele aleg sa se deplaseze la sediile unitatilor fiscale, acestea vor fi indrumati de colegii nostri pentru a se inregistra in SP”.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016