Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti

20-Ian-2017
808

Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli judiciare ANAF propune un nou proiect de ordin.



Potrivit datelor comunicate de catre Directia Generala de Tehnologia Informatiei, in evidenta fiscala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, sunt inregistrate 102 persoane fizice nerezidente care au realizat in anul 2015, venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar, definit potrivit legii, si 1084 persoane juridice straine care au avut obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Legea nr. 227/2015, pentru anul 2016.

De asemenea, in cazul persoanelor fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, care obtin venituri din activitati independente din Romania si prezinta un certificat de rezidenta fiscala si care opteaza pentru regularizarea impozitului pe venit, potrivit art. 226 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin proiectul de ordin se propune administrarea acestora de catre Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti.

Administrarea fiscala in cazul persoanele fizice nerezidente, care nu au obligatia desemnarii unui imputernicit si/sau care efectueaza tranzactii prin intermediar, fie societate de administrare a investitiilor, fie societate de investitii autoadministrata (rezidenti fiscali romani) si care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare precum si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, sau din transferul aurului financiar, definit potrivit legii, se face de catre organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat intermediarul, conform art. 7 alin. (2) din OPANAF nr. 3775/2015.

Totodata, in cazul persoanelor juridice straine care au obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, competenta pentru administrarea obligatiilor fiscale revine: a) pentru transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, inclusiv din inchirierea sau cedarea folosintei proprietatii sau a oricaror drepturi legate de aceasta proprietate imobiliara, organului fiscal in a carui raza teritoriala este situata proprietatea imobiliara;

b) pentru vanzarea-cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea ale carei titluri de participare sunt vandute/cesionate; c) pentru exploatarea resurselor naturale situate in Romania, inclusiv vanzarea cesionarea oricarui drept aferent acestor resurse naturale, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla exploatarea.

In vederea eficientizarii administrarii fiscale a contribuabililor nerezidenti mentionati mai sus, prin prezentul proiect de ordin se propune acordarea competentei de administrare a persoanelor fizice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate sau din transferul aurului financiar, precum si a persoanelor juridice straine, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti.

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Fiscul s-a decis! Declaratia Unica se va depune si-n format hartie! (proiect de Ordin)
    • UPDATE 20 iunie 2019 Dupa lupte “seculare” care au durat mai bine de doua saptamanii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala s-a decis: Declaratia Unica – cea care are termen de depunere data de 31 iulie 2019 – se va depune si in format hartie! Proiectul de Ordin privind modificare modului de depunere a Declaratiei vine in contextul in care OUG 35/2019 publicat in M.Of. In data de 30 mai, abroga paragraful din legea 227/2015 privind Codul Fiscal, in care era prevazut...» citeste mai departe aici

  • Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale
    • UPDATE 20 iunie 2019 Proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale a fost respins in Senat. Comisiei de fond si-a argumentat decizia prin faptul ca daca s-ar aproba proiectul "s-ar crea paralelism legislativ cu Legea nr. 277/2010” privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, care stabileste forme de sprijinire a familiilor cu venituri reduse, inclusiv familia monoparentala. In acest caz, decizia finala apartine Camerei Deputatilor. La Camera, pana...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea unui salariat. Monografie contabila
    • "Administratorul societatii (platitoare de impozit pe profit) doreste sa acorde un ajutor unui salariat prin intermediul unei sponsorizari. Ajutorul acordat consta in achizitia unor electrocasnice. Este posibil acest lucru sau se considera venit salarial? Care este monografia contabila?". La aceste intrebari va raspunde unul dintre expertii nostri, in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Potrivit art 4 lit (i) din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, poate fi beneficiar al sponsorizarii:...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Actul normativ pentru scoaterea Vamii din subordinea ANAF va fi adoptat in luna iulie
    • Desi nici nu a fost inca pus in dezbatere publica, seful de la Finante anunta deja ca actul normativ privind scoaterea Vamii din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) va fi adoptat in luna iulie, a afirmat. Declaratia a fost facuta, miercuri, de ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, la Forumul "Managementul integrat al frontierelor in contextul Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene". Acesta precizeaza ca astfel se va asigura independenta totala a...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa in Senat: Persoanele aflate in concediu de crestere copil isi pot suplimenta veniturile lucrand ca bone
    • Potrivit unei propuneri legislative inregistrate la Senat pentru dezbatere, mamele care se afla in concediu de crestere copil (CCC) pot sa-si suplimenteze veniturile din perioada concediului lucrand ca bone. Asadar, initiatorii proiectului propun modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel incat persoanele aflate in CCC sa poata avea grija si de alti copii, nu doar de copiii proprii. Regula...» citeste mai departe aici

  • Refacturare servicii primite de la o persoana impozabila in regim special de scutire
    • "Societatea A inregistrata in scopuri de TVA in Romania, primeste o factura fara TVA pentru servicii de traducere de la o societate B din Romania (neplatitoare de TVA - regimul special pentru intreprinderi mici). Societatea A refactureaza 50% din contravaloarea acestui serviciu catre societatea C din Romania, societatea inregistrata ca platitoare de TVA", arata unul dintre cititorii nostri care are doua intrebari pe care le enuntam in cele ce urmeaza: 1. Avand in vedere ca factura initiala este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016