Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Garda financiara se desfinteaza si se reorganizeaza

20-Dec-2010
2981

Prin proiectul de act normativ se urmareste reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare.

In prima etapa, se realizeaza reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin:

desfiintarea si reorganizarea Autoritatii Nationale a Vamilor ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin:

- preluarea activitatii aparatului central al Autaritatii Nationale a Vamilor, precum si a birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre Agentia Nationala de Administrare

Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul

Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre directiile de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti;

* desfiintarea si reorganizarea Garzii Financiare ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin: 

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

- preluarea activitatii Comisariatului General al Garzii Financiare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare de catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti;

reorganizarea directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, sub denumirea de directii de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti, ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea:

- activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior;

- activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare.

In cea de-a doua etapa vor fi infiintate 8 directii de administrare fiscala regionale corespunzatoare regiunilor de dezvoltare prevazute in Lege nr.315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania , cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: 

1. Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupeaza judetele Bacau , Botosani, Iasi , Neamt, Suceava si Vaslui.

2. Regiunea de Dezvoltare Sud-Est - care grupeaza judetele Braila , Buzau , Constanta , Galati , Vrancea si Tulcea.

3. Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupeaza judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu , Ialomita, Prahova si Teleorman.

4. Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupeaza judetele Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea.

5. Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupeaza judetele Arad , Caras-Severin, Hunedoara si Timis.

6. Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupeaza judetele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj, Satu Mare si Maramures.

7. Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupeaza judetele Alba, Brasov , Covasna, Harghita, Mures si Sibiu .

8. Regiunea de Dezvoltare Bucuresti-Ilfov - care grupeaza municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Directiile de administrare fiscala regionale vor fi servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ce se vor infiinta in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. 

Modalitatea de infiintare, organizarea, functionarea si sediul directiilor de administrare fiscala regionale se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Principalele avantaje pe care le presupune reforma sistemului actual sunt:

- combaterea cu eficienta a fenomenului de evaziune fiscala;

- eliminarea fluxurilor informationale paralele si instituirea unui sistem apt sa aplice in mod unitar legislatia in materie financiar-fiscala, de natura sa conduca la cresterea increderii contribuabililor in serviciile oferite, cu efect asupra gradului de conformare voluntara;

- unificarea practicii si procedurilor pe intreg teritoriul, avand drept rezultat aplicarea unui tratament egal si uniform contribuabililor de pe intreg teritoriul national;

- unificarea actului de control la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate;

- reducerea numarului de personal;

- reducerea cheltuielilor administrative de functionare.

Prin masurile propuse se urmareste cresterea veniturilor bugetului general consolidat prin diminuarea fenomenului de evaziune fiscala, printr-un control eficient si o mai buna adminstrare a creantelor si a contribuabililor, dublata de necesitatea reducerii costurilor de administrare si eliminarea competentelor care se suprapun.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Garda financiara se desfinteaza si se reorganizeaza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.