Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Garda financiara se desfinteaza si se reorganizeaza

20-Dec-2010
4621

Prin proiectul de act normativ se urmareste reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare.

In prima etapa, se realizeaza reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin:

desfiintarea si reorganizarea Autoritatii Nationale a Vamilor ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin:

- preluarea activitatii aparatului central al Autaritatii Nationale a Vamilor, precum si a birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre Agentia Nationala de Administrare

Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul

Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre directiile de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti;

* desfiintarea si reorganizarea Garzii Financiare ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin: 

- preluarea activitatii Comisariatului General al Garzii Financiare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare de catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti;

reorganizarea directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, sub denumirea de directii de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti, ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea:

- activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior;

- activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare.

In cea de-a doua etapa vor fi infiintate 8 directii de administrare fiscala regionale corespunzatoare regiunilor de dezvoltare prevazute in Lege nr.315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania , cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: 

1. Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupeaza judetele Bacau , Botosani, Iasi , Neamt, Suceava si Vaslui.

2. Regiunea de Dezvoltare Sud-Est - care grupeaza judetele Braila , Buzau , Constanta , Galati , Vrancea si Tulcea.

3. Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupeaza judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu , Ialomita, Prahova si Teleorman.

4. Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupeaza judetele Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea.

5. Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupeaza judetele Arad , Caras-Severin, Hunedoara si Timis.

6. Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupeaza judetele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj, Satu Mare si Maramures.

7. Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupeaza judetele Alba, Brasov , Covasna, Harghita, Mures si Sibiu .

8. Regiunea de Dezvoltare Bucuresti-Ilfov - care grupeaza municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Directiile de administrare fiscala regionale vor fi servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ce se vor infiinta in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. 

Modalitatea de infiintare, organizarea, functionarea si sediul directiilor de administrare fiscala regionale se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Principalele avantaje pe care le presupune reforma sistemului actual sunt:

- combaterea cu eficienta a fenomenului de evaziune fiscala;

- eliminarea fluxurilor informationale paralele si instituirea unui sistem apt sa aplice in mod unitar legislatia in materie financiar-fiscala, de natura sa conduca la cresterea increderii contribuabililor in serviciile oferite, cu efect asupra gradului de conformare voluntara;

- unificarea practicii si procedurilor pe intreg teritoriul, avand drept rezultat aplicarea unui tratament egal si uniform contribuabililor de pe intreg teritoriul national;

- unificarea actului de control la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate;

- reducerea numarului de personal;

- reducerea cheltuielilor administrative de functionare.

Prin masurile propuse se urmareste cresterea veniturilor bugetului general consolidat prin diminuarea fenomenului de evaziune fiscala, printr-un control eficient si o mai buna adminstrare a creantelor si a contribuabililor, dublata de necesitatea reducerii costurilor de administrare si eliminarea competentelor care se suprapun.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie

    • Un nou sistem de calcul al impozitului pe constructii, care se aplica asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor inca din data de 31 decembrie a anului anterior, este un vigoare incepand cu 1 ianuarie 2025. Cum se va stabili impozitul, pana cand se va plati acesta, si cine are aceasta obligatie, vedem in randurile care urmeaza. Mentionam insa ca pentru a putea aplica aceste reglementari Ministerul Finantelor trebuie sa emita normele metodologice corespunzatoare. Din...» citeste mai departe aici

  • Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare

    • Angajatii sau administratorii firmelor care se deplaseaza in afara tarii in interes de serviciu sau pentru diverse misiuni sunt remunerati de angajatori cu diurna externa. Este extrem de important ca acesta sa fie calculata corespunzator, nu doar pentru respectarea reglementarilor fiscale, dar si pentru a evita posibile erori care ar putea afecta atat drepturile salariatului, cat si contabilitatea companiei. Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare In acest...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an

    • Inca din data de 1 ianuarie 2025 se aplica mai multe modificari in privinta impozitului pe veniturile microintreprinderii, pe care le vom enunta in continuarea articolului. Printre cele mai importante apare schimbarea cu privire la plafon, care a scazut de la 500.000 euro la 250.000 euro. Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an 1. Scade plafonul de venituri pentru a aplica pentru acest sistem de impozitare Astfel, o microintreprindere este o persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, noua Clasificare a activitatilor din economia nationala - CAEN Rev.3 devine obligatorie pentru toti contribuabilii. In acext context, fiindca au aparut aceste actualizari prin Ordinul nr. 377/2024 al Institutului National de Statistica, persoanele fizice si juridice vor trebui sa actualizeze codul CAEN al obiectului de activitate, conform prevederilor legale. Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025 Avand in vedere ca prin Ordinul...» citeste mai departe aici

  • Norme de venit 2025. LISTELE pe judete

    • Normele de venit reprezinta plafoane anuale stabilite de stat pentru determinarea impozitului pe venit la persoanele care desfasoara activitati independente. Exista anumite conditii ce trebuie indeplinite de contribuabili pentru aplicarea normelor de venit, vom analiza in acest articol principalele reglementari legislative si vom prezenta listele cu normele de venit stabilite in 2025 pentru fiecare judet. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016