Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF lanseaza serviciul Spatiul privat virtual. Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice

25-Aug-2014
1976
Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 din 24 de ore.

Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in proiectul de Ordin al ministrului finantelor publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, postat astazi, spre dezbatere publica, pe site-ul MFP. Dupa aprobare, Ordinul va face parte din legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/2014, care stabilesc premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice", considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Intr-o prima etapa, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov. Potrivit proiectului de act normativ, pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr.455/2001) sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Documente ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot:

A) documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului

Automat

Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014;

La cererea contribuabilului

1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata",

2. "Foaie de varsamant";

3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";

B) documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal

1. cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata";

2. cerere privind ,,Foaie de varsamant";

3. cerere privind ,Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";

Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucuresti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica si cu alte tipuri de credentiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Potrivit proiectului de Ordin, categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual" sunt:
- declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
- cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale;
- acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificari, somatii;
- documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit;
- registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

Proiectul de act normativ stabileste o serie de reguli privind utilizarea "Spatiului privat virtual", in conditiile in care este asigurata securitatea datelor de identificare ale contribuabililor.

De asemenea, potrivit proiectului de act normativ, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, prin intermediul caruia va oferi informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale, respectiv: calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate, comunicate de presa.

Informatii de context:

Proiectul Ordinului ministrului finantelor publice supus consultarii publice face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.

In acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. De asemenea, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF lanseaza serviciul Spatiul privat virtual. Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea nr.214/2019 - Alocatiile copiilor se vor majora anual
    • UPDATE 18 noiembrie Legea nr. 214/2019, pentru completarea art. 3 din Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 924 din 15 noiembrie 2019. Propunerea legislativa pentru completarea alin.(1) al art.3 din Legea nr.61/1993 privind alocatia de stat pentru copii a devenit LEGE in data de 14 noiembrie: Legea nr. 214/2019. Propunere legislativa pentru completarea alin.(1) al art.3 din Legea nr.61/1993 privind alocatia de stat pentru copii a fost...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale, noiembrie 2019: Pana la 1 milion de lei pentru un bon de 86 de lei
    • Cine a facut cumparaturi in data de 20 octombrie este cu un pas mai aproape de castigarea a pana la 1 milion de lei la Loteria bonurilor fiscale din luna noiembrie. Duminica, 17 noiembrie, a avut loc extragerea Loteriei bonurilor fiscale la care au participat toate bonurile din luna octombrie. Castigatoare insa sunt doar cele in valoare de 86 de lei, emise in data de 20 octombrie. Fondul de premiere este de un milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Aceasta este...» citeste mai departe aici

  • Recalcularea pensiilor, pe ordinea de zi a ministrului Muncii
    • Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a discutat cu directorii executivi ai caselor teritoriale de pensii despre situatia dosarelor de recalculare a pensiilor care sunt intarziate, dar si posibilele solutii. Potrivit statisticii Casei Nationale de Pensii Publice, in luna septembrie, 45.252 de dosare de recalculare a pensiilor erau intarziate. Dintre acestea, unele ajungeau si pana la 6 luni de intarziere, media intarzierilor fiind intre 1 si 3 luni. Ministrul Muncii si Protectiei Sociale,...» citeste mai departe aici

  • Modificarea Legii RCA, la un pas de adoptare tacita in Senat
    • Persoanele care beneficiaza de despagubiri directe de la societatile de asigurare vor fi obligate ca in termen de maximum 45 de zile de la data reparatiei intr-o unitate autorizata sa prezinte societatii de asigurari decontul lucrarilor. In caz contrar, vor fi obligate sa returneze integral suma de bani primita cu titlu de decontare directa. Proiectul de lege este la un pas de a fi adoptat tacit de Senat. Noi modificari aduse Legii RCA sunt la un pas de a fi adoptate tacit de Senat, daca...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru active. Tratament contabil
    • "O societate a primit ajutor de minimis nerambursabil pentru achizitia unui mijloc fix in valoare de 109143 lei amortizabil in 8 ani. Perioada de implementare a proiectului este de 3 ani. Va rog sa-mi transmiteti in acest caz, care este venitul amanat care se vireaza la venituri pe masura recunoasterii cheltuielilor cu amortizarea?" - la aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri in cele ce urmeaza. Tratamentul contabil al subventiilor este prevazut de reglementarile contabile in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016