Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF modifica mai multe aspecte referitoare la cazierul fiscal

19-Iul-2016
1431

ANAF supune dezbaterii publice proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal.

In Referatul de aprobare se aminteste ca "prin Hotararea Guvernului nr. 1000/2015 privind faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 977 din 30 decembrie 2015, a fost extinsa lista faptelor care se inscriu in cazierul fiscal al contribuabililor.

Procedura de inscriere, de scoatere si de rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, prin care sunt stabilite si competentele de intocmire a fiselor de inscriere in cazierul fiscal, este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal."

Prin urmare, avand in vedere cele de mai sus, este necesara extinderea competentelor de intocmire a fiselor de inscriere a faptelor in cazier pentru toate organele fiscale care au atributii de constatare a faptelor, de natura a fi inscrise in cazier, si de aplicare a sanctiunilor, nu doar pentru organele cu atributii de control. Astfel, ca urmare a acestei extinderi, fisele de inscriere a faptelor care constituie contraventii, care se constata de organele fiscale cu atributii de administrare a veniturilor statului (ex. pentru nedepunerea la termen a declaratiilor de inregistrare fiscala/de mentiuni) se intocmesc de aceste organe fiscale.
Acelasi document mentioneaza ca, in plus, tinand cont de infiintarea administratiilor pentru contribuabili mijlocii din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, este necesara clarificarea dispozitiilor procedurale prin care sunt stabilite organele fiscale teritoriale competente pentru gestionarea cazierului fiscal.

De asemenea, este necesara stabilirea unor reguli de intocmire a fiselor de inscriere in cazierul fiscal a contraventiilor constatate de organe din afara Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care au atributii de aplicare a sanctiunilor pentru unele fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.


ANAF
ORDIN NR. .....
pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si
gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor
in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul
formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul
fiscal

Avand in vedere dispozitiile art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015,

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
ORDIN

Art. I. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 759 din 12 octombrie 2015, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, administratiile sectoarelor municipiului
Bucuresti ale finantelor publice, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale."

2. La articolul 1, dupa alin. (2) se introduce un nou alinieat, alin. (21), cu urmatorul cuprins:

21. "Administratiile judetene ale finantelor publice sunt organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal si pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza lor teritoriala
si care nu sunt inregistrati in evidentele fiscale ale unitatilor fiscale prevazute la alin. (2)."

3. Anexa nr. 1 se modifica dupa cum urmeaza:

a) La capitolul I, litera A, pct.4, dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. b1) cu urmatorul
cuprins:
"b1) intocmeste fise de inscriere pentru informatiile care privesc fapte sanctionate
contraventional care se inscriu in cazierul fiscal, pe baza documetelor transmise de autoritatile din
afara agentiei."
b) La capitolul I, pct.1 de la litera B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1. Compartimentele juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor
sale subordonate vor comunica in timp util organelor cu atributii de constatare a faptelor si de
aplicare a sanctiunilor, denumite in continuare "organe constatatoare", solutiile pronuntate in dosarele prin care s-au solutionat definitiv de catre instantele de judecata plangerile impotriva proceselor-verbale/actelor de control, in baza Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."

c) La capitolul I, pct. 2, lit.a) de la litera B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) organele constatatoare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor sale subordonate, astfel:"

d) La capitolul I, lit. B, pct. 2, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c) cu urmatorul cuprins:
" c) compartimentul de specialitate, pentru faptele care constituie contraventii constatate si sanctionate de organele din afara agentiei, in termen de 5 zile de la primirea documentelor prin care au fost constatate si sanctionate contraventiile."

e) La capitolul I, pct. 3 de la litera B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Fisele de inscriere intocmite de organele/compartimentele prevazute la pct. 2 lit. a) si b) se transmit compartimentului de specialitate."

f) La capitolul I, litera B, dupa pct. 3 se introduc punctele 4-10 cu urmatorul cuprins:

"4. Actele prin care s-au constatat si sanctionat contraventii, care potrivit legii, se inscriu in cazierul fiscal al contribuabililor, intocmite de catre organele constatatoare din afara agentiei, se transmit, in copie, organului fiscal competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sanctionat, in termen de 5 zile de la data la care aceste acte au ramas definitive, potrivit art. 5 alin. (3)
din Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal, cu modificarile ulterioare.

5. De la registratura, acestea se repartizeaza compartimentului de specialitate.

6. in ipoteza in care organul fiscal prevazut la pct.4 nu are in structura sa compartiment de specialitate, documentatia primita se transmite, cel tarziu a doua zi, organului fiscal competent pentru gestionarea cazierului fiscal al respectivilor contribuabili.

7. Pe baza documentelor primite, compartimentul de specialitate intocmeste fisa de inscriere in cazierul fiscal, prevazuta la anexa nr. 2 din ordin, pe care o transmite, impreuna cu actele prin care s-au constatat faptele si s-au aplicat sanctiunile, compartimentului juridic din cadrul aceluiasi organ fiscal, sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, in vederea avizarii.

8. Compartimentul juridic analizeaza documentatia primita si in cazul in care constata ca fisa de inscriere a fost intocmita corect, o restituie compartimentului de specialitate, in termen de cel mult 2 zile lucratoare, in vederea inscrierii acesteia in cazierul fiscal al contribuabilului.

9. in situatia in care compartimentul juridic constata ca fisa de inscriere nu a fost intocmita corect, acesta instiinteaza compartimentul de specialitate, in vederea remedierii deficientelor constatate.

10. Dupa primirea avizului de la compartimentul juridic, compartimentul de specialitate inregistreaza in registrul unic de evidenta fisele de inscriere si procedeaza la inscrierea informatiilor in cazierul fiscal al contribuabilului, in termen de o zi de la data primirii."
g) La capitolul I, pct.3 si pct.4 de la litera D2 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"3. Lista contribuabililor pentru care s-au emis decizii de declarare a inactivitatii fiscale, cu exceptia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, se centralizeaza la nivelul administratiei judetene a finantelor publice, pentru toate unitatile fiscale din judetul respectiv.

4. (1) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a
Finantelor Publice Bucuresti transmit Directiei generale de tehnologia informatiei listele cuprinzand contribuabilii declarati inactivi fiscal, cu exceptia inactivitatii temporare inscrisa la registrul comertului, motivul pentru care a intervenit starea de inactivitate, precum si perioada in care au intervenit situatiile de declarare a starii de inactivitate.

4. (2) Directia generala de tehnologia informatiei solicita Oficiului National al Registrului Comertului, in baza protocolului de colaborare, datele de identificare ale reprezentantilor legali/reprezentantilor desemnati ai contribuabililor care figureaza in aceasta lista, existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale."

h) La capitolul II, pct. 9 de la litera A se abroga.

i) La capitolul II, la pct. 3 si pct. 6 de la litera C1 si la pct. 3 si pct. 6 de la litera C2, sintagma "organe cu atributii de control care au constatat contraventiile si au aplicat sanctiunile" se modifica si se inlocuieste cu sintagma "organe constatatoare."
j) La capitolul II, la pct. 9 de la litera C1 sintagma "dispozitiile sectiunii A pct. 6" se modifica si se inlocuieste cu sintagma "dispozitiile sectiunii A pct. 8".
k) La capitolul II, dupa litera C2, se introduce litera C3 cu urmatorul cuprins:

"C3. Dispozitii speciale privind scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind faptele sanctionate contraventional de catre organele constatatoare din afara agentei

1. Informatiile privind faptele sanctionate contraventional de catre organele constatatoare din afara agentei se scot din evidenta cazierului fiscal la cererea contribuabilului, in conditiile art. 6 alin. (1) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015, intr-o perioada de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.

2. In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza in termen de 3 zile lucratoare de la data achitarii amenzilor, la cererea contribuabilului.

3. La cererea de scoatere din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind faptele prevazute la pct. 1, formulata dupa implinirea termenului de o luna prevazut de lege, contribuabilul trebuie sa depuna dovada achitarii amenzii contraventionale.

4. Dupa verificarea documentelor depuse de catre contribuabil, compartimentul de specialitate completeaza formularul 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", dispozitiile sectiunii A pct. 8 fiind aplicabile in mod corespunzator.

5. in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in termen de 5 ani de la data inscrierii in cazierul fiscal a informatiilor privind faptele sanctionate contraventional, compartimentul de specialitate completeaza formularul 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", pentru scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind faptele sanctionate contraventional, dispozitiile sectiunii A pct. 8 fiind aplicabile in mod corespunzator."

4. Anexa nr. 2 se modifica dupa cum urmeaza:
a) in formularele 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", 504 "Certificat de cazier fiscal", 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul" si 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala" rubrica "Judet" se inlocuieste cu rubrica "Judet/tara".
b) Anexa la Certificatul de cazier fiscal 504 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezentul ordin.

5. Anexa nr. 3 se modifica dupa cum urmeaza:
a) la pct. I "Fisa de inscriere in cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/1", pct. 6 si pct. 7 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"6. Se utilizeaza la inscrierea in cazierul fiscal al contribuabililor a informatiilor privind faptele constatate si sanctionate de catre organele cu atributii in acest sens.
7. Se intocmeste in doua exemplare de catre organul constatator, de catre compartimentul juridic sau de catre compartimentul de specialitate."
b) la pct. II "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/2", la pct.7, pct.8 si pct.9, sintagma "organul de control constatator" se inlocuieste cu sintagma "organul constatator".

Art. II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Emis la Bucuresti, la data de .....................
PRESEDINTE,
EUGEN-DRAGOS DOROS

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF modifica mai multe aspecte referitoare la cazierul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016