Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF modifica mai multe aspecte referitoare la cazierul fiscal

19-Iul-2016
1315

ANAF supune dezbaterii publice proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal.

In Referatul de aprobare se aminteste ca "prin Hotararea Guvernului nr. 1000/2015 privind faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 977 din 30 decembrie 2015, a fost extinsa lista faptelor care se inscriu in cazierul fiscal al contribuabililor.

Procedura de inscriere, de scoatere si de rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, prin care sunt stabilite si competentele de intocmire a fiselor de inscriere in cazierul fiscal, este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal."

Prin urmare, avand in vedere cele de mai sus, este necesara extinderea competentelor de intocmire a fiselor de inscriere a faptelor in cazier pentru toate organele fiscale care au atributii de constatare a faptelor, de natura a fi inscrise in cazier, si de aplicare a sanctiunilor, nu doar pentru organele cu atributii de control. Astfel, ca urmare a acestei extinderi, fisele de inscriere a faptelor care constituie contraventii, care se constata de organele fiscale cu atributii de administrare a veniturilor statului (ex. pentru nedepunerea la termen a declaratiilor de inregistrare fiscala/de mentiuni) se intocmesc de aceste organe fiscale.
Acelasi document mentioneaza ca, in plus, tinand cont de infiintarea administratiilor pentru contribuabili mijlocii din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, este necesara clarificarea dispozitiilor procedurale prin care sunt stabilite organele fiscale teritoriale competente pentru gestionarea cazierului fiscal.

De asemenea, este necesara stabilirea unor reguli de intocmire a fiselor de inscriere in cazierul fiscal a contraventiilor constatate de organe din afara Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care au atributii de aplicare a sanctiunilor pentru unele fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

ANAF
ORDIN NR. .....
pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si
gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor
in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul
formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul
fiscal

Avand in vedere dispozitiile art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015,

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
ORDIN

Art. I. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 759 din 12 octombrie 2015, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, administratiile sectoarelor municipiului
Bucuresti ale finantelor publice, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale."

2. La articolul 1, dupa alin. (2) se introduce un nou alinieat, alin. (21), cu urmatorul cuprins:

21. "Administratiile judetene ale finantelor publice sunt organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal si pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza lor teritoriala
si care nu sunt inregistrati in evidentele fiscale ale unitatilor fiscale prevazute la alin. (2)."

3. Anexa nr. 1 se modifica dupa cum urmeaza:

a) La capitolul I, litera A, pct.4, dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. b1) cu urmatorul
cuprins:
"b1) intocmeste fise de inscriere pentru informatiile care privesc fapte sanctionate
contraventional care se inscriu in cazierul fiscal, pe baza documetelor transmise de autoritatile din
afara agentiei."
b) La capitolul I, pct.1 de la litera B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1. Compartimentele juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor
sale subordonate vor comunica in timp util organelor cu atributii de constatare a faptelor si de
aplicare a sanctiunilor, denumite in continuare "organe constatatoare", solutiile pronuntate in dosarele prin care s-au solutionat definitiv de catre instantele de judecata plangerile impotriva proceselor-verbale/actelor de control, in baza Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."

c) La capitolul I, pct. 2, lit.a) de la litera B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) organele constatatoare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor sale subordonate, astfel:"

d) La capitolul I, lit. B, pct. 2, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c) cu urmatorul cuprins:
" c) compartimentul de specialitate, pentru faptele care constituie contraventii constatate si sanctionate de organele din afara agentiei, in termen de 5 zile de la primirea documentelor prin care au fost constatate si sanctionate contraventiile."

e) La capitolul I, pct. 3 de la litera B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Fisele de inscriere intocmite de organele/compartimentele prevazute la pct. 2 lit. a) si b) se transmit compartimentului de specialitate."

f) La capitolul I, litera B, dupa pct. 3 se introduc punctele 4-10 cu urmatorul cuprins:

"4. Actele prin care s-au constatat si sanctionat contraventii, care potrivit legii, se inscriu in cazierul fiscal al contribuabililor, intocmite de catre organele constatatoare din afara agentiei, se transmit, in copie, organului fiscal competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sanctionat, in termen de 5 zile de la data la care aceste acte au ramas definitive, potrivit art. 5 alin. (3)
din Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal, cu modificarile ulterioare.

5. De la registratura, acestea se repartizeaza compartimentului de specialitate.

6. in ipoteza in care organul fiscal prevazut la pct.4 nu are in structura sa compartiment de specialitate, documentatia primita se transmite, cel tarziu a doua zi, organului fiscal competent pentru gestionarea cazierului fiscal al respectivilor contribuabili.

7. Pe baza documentelor primite, compartimentul de specialitate intocmeste fisa de inscriere in cazierul fiscal, prevazuta la anexa nr. 2 din ordin, pe care o transmite, impreuna cu actele prin care s-au constatat faptele si s-au aplicat sanctiunile, compartimentului juridic din cadrul aceluiasi organ fiscal, sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, in vederea avizarii.

8. Compartimentul juridic analizeaza documentatia primita si in cazul in care constata ca fisa de inscriere a fost intocmita corect, o restituie compartimentului de specialitate, in termen de cel mult 2 zile lucratoare, in vederea inscrierii acesteia in cazierul fiscal al contribuabilului.

9. in situatia in care compartimentul juridic constata ca fisa de inscriere nu a fost intocmita corect, acesta instiinteaza compartimentul de specialitate, in vederea remedierii deficientelor constatate.

10. Dupa primirea avizului de la compartimentul juridic, compartimentul de specialitate inregistreaza in registrul unic de evidenta fisele de inscriere si procedeaza la inscrierea informatiilor in cazierul fiscal al contribuabilului, in termen de o zi de la data primirii."
g) La capitolul I, pct.3 si pct.4 de la litera D2 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"3. Lista contribuabililor pentru care s-au emis decizii de declarare a inactivitatii fiscale, cu exceptia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, se centralizeaza la nivelul administratiei judetene a finantelor publice, pentru toate unitatile fiscale din judetul respectiv.

4. (1) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a
Finantelor Publice Bucuresti transmit Directiei generale de tehnologia informatiei listele cuprinzand contribuabilii declarati inactivi fiscal, cu exceptia inactivitatii temporare inscrisa la registrul comertului, motivul pentru care a intervenit starea de inactivitate, precum si perioada in care au intervenit situatiile de declarare a starii de inactivitate.

4. (2) Directia generala de tehnologia informatiei solicita Oficiului National al Registrului Comertului, in baza protocolului de colaborare, datele de identificare ale reprezentantilor legali/reprezentantilor desemnati ai contribuabililor care figureaza in aceasta lista, existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale."

h) La capitolul II, pct. 9 de la litera A se abroga.

i) La capitolul II, la pct. 3 si pct. 6 de la litera C1 si la pct. 3 si pct. 6 de la litera C2, sintagma "organe cu atributii de control care au constatat contraventiile si au aplicat sanctiunile" se modifica si se inlocuieste cu sintagma "organe constatatoare."
j) La capitolul II, la pct. 9 de la litera C1 sintagma "dispozitiile sectiunii A pct. 6" se modifica si se inlocuieste cu sintagma "dispozitiile sectiunii A pct. 8".
k) La capitolul II, dupa litera C2, se introduce litera C3 cu urmatorul cuprins:

"C3. Dispozitii speciale privind scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind faptele sanctionate contraventional de catre organele constatatoare din afara agentei

1. Informatiile privind faptele sanctionate contraventional de catre organele constatatoare din afara agentei se scot din evidenta cazierului fiscal la cererea contribuabilului, in conditiile art. 6 alin. (1) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015, intr-o perioada de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.

2. In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza in termen de 3 zile lucratoare de la data achitarii amenzilor, la cererea contribuabilului.

3. La cererea de scoatere din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind faptele prevazute la pct. 1, formulata dupa implinirea termenului de o luna prevazut de lege, contribuabilul trebuie sa depuna dovada achitarii amenzii contraventionale.

4. Dupa verificarea documentelor depuse de catre contribuabil, compartimentul de specialitate completeaza formularul 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", dispozitiile sectiunii A pct. 8 fiind aplicabile in mod corespunzator.

5. in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in termen de 5 ani de la data inscrierii in cazierul fiscal a informatiilor privind faptele sanctionate contraventional, compartimentul de specialitate completeaza formularul 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", pentru scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind faptele sanctionate contraventional, dispozitiile sectiunii A pct. 8 fiind aplicabile in mod corespunzator."

4. Anexa nr. 2 se modifica dupa cum urmeaza:
a) in formularele 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", 504 "Certificat de cazier fiscal", 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul" si 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala" rubrica "Judet" se inlocuieste cu rubrica "Judet/tara".
b) Anexa la Certificatul de cazier fiscal 504 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezentul ordin.

5. Anexa nr. 3 se modifica dupa cum urmeaza:
a) la pct. I "Fisa de inscriere in cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/1", pct. 6 si pct. 7 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"6. Se utilizeaza la inscrierea in cazierul fiscal al contribuabililor a informatiilor privind faptele constatate si sanctionate de catre organele cu atributii in acest sens.
7. Se intocmeste in doua exemplare de catre organul constatator, de catre compartimentul juridic sau de catre compartimentul de specialitate."
b) la pct. II "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/2", la pct.7, pct.8 si pct.9, sintagma "organul de control constatator" se inlocuieste cu sintagma "organul constatator".

Art. II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Emis la Bucuresti, la data de .....................
PRESEDINTE,
EUGEN-DRAGOS DOROS

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF modifica mai multe aspecte referitoare la cazierul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Vicepresedintele ASF: Curand vom avea calendarul privind adoptarea monedei euro de catre Romania
    • Calendarul privind adoptarea monedei unice de catre Romania ar putea fi stabilit in scurt timp de catre comitetul interministerial cu privire la adoptarea monedei euro, a declarat, luni, 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache. "Urmeaza ca in acel comitet interministerial cu privire la adoptarea monedei euro de catre Romania sa se stabileasca calendarul de trecere. Este vorba de planul national de adoptare a monedei euro. E o chestiune...» citeste mai departe aici

  • Neplatitor de TVA: Plafon venituri din chirii
    • Ce venituri se iau in calcul in stabilirea plafonului de 300.000 de lei pentru firmele neplatitoare de TVA? La intrebarea aceasta vor raspunde specialistii nostri aratand daca veniturile din chirii (facturate fara TVA) intra in aceasta limita, in cazul unei societati care presteaza servicii de coafura si alte activitati de infrumusetare. Raspunsul specialistului Potrivit art. 292 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri...» citeste mai departe aici

  • Noua lege a asociatiilor de proprietari: Ce obligatii au romanii care locuiesc la bloc
    • De vineri, 28 august, intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari, cu foarte multe schimbari pentru toata lumea. Legea prevede noi obligatii si indatoriri, dar si sanctiuni pentru cei care nu le respecta, astfel incat asociatiile de proprietari sa fie organizate si sa functioneze in parametri optimi. Asadar, de vineri, 28 septembrie 2018, intra in vigoare Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea...» citeste mai departe aici

  • Ajutor de la stat pentru crearea de noi locuri de munca, din partea MFP
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca vor fi alocate 614 milioane de lei, bugetul pe 2018, pentru crearea de noi locuri de munca. Aceste finantari vor merge catre investiile mari din sectoarele de activitate de varf si 10 septembrie, anunta reprezentanti Ministerului, luni, intr-un comunciat de presa. “Au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se...» citeste mai departe aici

  • Romania, tara in care frauda cu TVA este la cele mai ridicate cote din UE
    • Comisia Europeana a publicat vineri raportul “VAT Gap”, in care cifrele arata ca Romania este statul din Uniunea Europeana cu cel mai ridicat nivel al fraudei cu TVA. Raportul prezinta situatia sistemului fiscal actual si al colectarii taxei TVA la nivelul Uniunii. Potrivit raportului, Romania pierde in fiecare an venituri de 27,55 miliarde lei, adica aproximativ 6 miliarde de euro, consecinta a necolectarii Taxei pe Valoare Adaugata (TVA). Asta inseamna, mai exact, o frauda cu TVA...» citeste mai departe aici

  • Vicepresedinte ASF: Guvernul gandeste un cadru legislativ pentru contruirea de fonduri suverane
    • In prezent, Guvernul Romaniei gandeste un cadru legislativ prin care sa se construiasca apoi fonduri suverane, a declarat, luni - 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache, prezent la Forumul Pietei de Capital, eveniment organizat de Financial Intelligence. "Dupa ce Curtea Constitutionala a declarat actul normativ neconstitutional si l-a inaintat emitentului, celui care a emis actul, asistam la o noua abordare din partea Guvernului Romaniei....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016