Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF raspunde: Procedura privind radierea noilor case de marcat

03-Sep-2019
1297

Specialistii ANAF arata care este procedura si ce obligatii au contribuabilii in ce priveste radierea unei case de marcat.

In cea mai recenta sesiune de intrebari si raspunsuri de pe pagina de Facebook, angajatii ANAF au primit o solicitare din partea unui cititor care a prezentat situatia urmatoare:

“Un utilizator isi inceteaza activitatea, inchide punctul de lucru unde a folosit casa de marcat model nou si nu mai vrea sa deschida alt punct de lucru. Ce obligatii are pentru a radia casa de marcat? Nu doreste sa instraineze casa de marcat! Dar in cazul radierii firmei voluntare de la registrul comertului, ce declaratii trebuie sa transmita in legatura cu AMEF utilizat?”

Raspunsul ANAF

In situatia in care optati pentru pastrarea aparatului de marcat electronic fiscal, desi inchideti punctul de lucru, aveti obligatia de a transmite F4109 - Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare perioada de raportare in care nu utilizati aparatul de marcat electronic fiscal.

Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - -70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (…) si isi inceteaza activitatea sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind inchiderea punctului de lucru si/sau radierea societatii de la ONRC, prin intermediul formularului F4105.

Citeste si:

Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?

Defectarea caselor de marcat: Obligatiile care revin utilizatorilor (raspuns ANAF)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF raspunde: Procedura privind radierea noilor case de marcat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea cu intarziere a unor facturi. Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA?
    • In urma punctarii fisei cu un furnizor, s-a constatat omiterea inregistrarii unei facturi de la furnizor in valoare de 332.51 lei (cu TVA), factura emisa in anul 2016, cota de TVA fiind de 20%. Avand in vedere ca nu este o valoare foarte mare, poate fi inregistrata in luna curenta? Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA? In cazul mentionat, specialistul nostru spune ca se poate asimila cu o eroare contabila, avand in vedere prevederile de la pct. 66 din Reglementarile contabile,...» citeste mai departe aici

  • GHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor un ghid complet privind inspectia fiscala, iar astazi ne vom opri asupra unor aspecte precizate in aceasta lucrare stufoasa. Asadar, vom vorbi despre verificarea evidentelor fiscale si contabile, despre obligatia contribuabilului de a conduce evidentele fiscale si regulile privind conducerea evidentelor contabile si fiscale, dar si despre prezentarea de inscrisuri. VERIFICAREA EVIDENTELOR FISCALE SI CONTABILE...» citeste mai departe aici

  • Declararea veniturilor de natura salariala
    • O societate are un contract cu o persoana fizica romana care a pus la dispozitie A1 de rezidenta in NL. Lunar pentru serviciile prestate (venituri de natura salariala de la un platitor de venituri din Romania) se face oprire la sursa 10% impozit pe venitul nerezidentilor si se declara suma in D100. Tinand cont de noile prevederi legat de D112 din MO 794 din 01.10.2019 trebuie sa schimbata modalitatea de declarare din D100 in D112? Daca da, incepand cu ce luna trebuie facuta...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016