
Raportul Special
realizat de specialisti
Specialistii ANAF arata care este procedura si ce obligatii au contribuabilii in ce priveste radierea unei case de marcat.
In cea mai recenta sesiune de intrebari si raspunsuri de pe pagina de Facebook, angajatii ANAF au primit o solicitare din partea unui cititor care a prezentat situatia urmatoare:
“Un utilizator isi inceteaza activitatea, inchide punctul de lucru unde a folosit casa de marcat model nou si nu mai vrea sa deschida alt punct de lucru. Ce obligatii are pentru a radia casa de marcat? Nu doreste sa instraineze casa de marcat! Dar in cazul radierii firmei voluntare de la registrul comertului, ce declaratii trebuie sa transmita in legatura cu AMEF utilizat?”
Raspunsul ANAF
In situatia in care optati pentru pastrarea aparatului de marcat electronic fiscal, desi inchideti punctul de lucru, aveti obligatia de a transmite F4109 - Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare perioada de raportare in care nu utilizati aparatul de marcat electronic fiscal.
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - -70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (…) si isi inceteaza activitatea sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind inchiderea punctului de lucru si/sau radierea societatii de la ONRC, prin intermediul formularului F4105.
Citeste si:
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?
Defectarea caselor de marcat: Obligatiile care revin utilizatorilor (raspuns ANAF)
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Noul segment de cumparatori din vizorul ANAF. Atentie la criteriile de care va tine cont agentia!Formularele necesare inregistrarii fiscale initiale pot fi depuse ONLINE de contribuabili (Ordinul 1699/2021)Suspendare activitate firma. Consecinte fiscaleVulnerabilitatea la coruptie, prioritate pe agenda scolii de Finante Publice si VamaIncepand de astazi va fi disponibila aplicatia pentru completarea Formularului 094 in format electronicUltimele articole
D700 ANAF. Cazuri in care D700 trebuie depusa pana pe 31 martie 2025Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lorFormular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venitContract de inchiriere. Obligatii fiscale importanteGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internArticole similare
Atentionare ANAF: Declaratiile pe care trebuie sa le depuna OBLIGATORIU agentii economici care utilizeaza noile case de marcatFiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?Utilizarea AMEF in targuri si oboare. Care sunt exceptiile?Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaCase de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEFUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Bonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeCase de marcat electronice 2024. Raportul Z poate fi emis de doua ori intr-o zi?Sfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie
Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie
[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?
D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA