Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Raspunsuri cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale

09-Mar-2018
7543

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat ieri, 7 martie, o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale pe pagina oficiala de facebook ANAF.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la depunerea electronica a declaratiilor fiscale.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare Contribuabil:

"Ma puteti ajuta cu explicatii cum sa depun declaratia 700 pentru modificarea vectorului fiscal. Se depune fara semnatura electronica?"

Raspuns ANAF:

"Mentionam ca pentru modificarea vectorului fiscal in prezent se depune, ca pana acum, formularul 010. Formularul 700 - "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal" - se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Internetului, astfel ca va fi necesar sa fie semnat electronic cu un certificat digital calificat. Colegii nostri lucreaza la realizarea formularului in format PDF inteligent, urmand ca acesta sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii."

2.

Intrebare Contribuabil:

"De ce nu se poate genera formularul 150 pentru inregistrarea unei firme noi pe semnatura electronica? Am doua procuri de la doua asociatii pentru care tot incercam de doua saptamani sa obtinem formularul 150."

Raspuns ANAF:

"Pentru solutionarea erorii cu care va confruntati, este necesar sa trimiteti, documentul de confirmare si captura de ecran cu mesajul de eroare, prin intermediul formularului de contact, selectand sectiunea asistenta tehnica servicii informatice. pentru verificare. Formularul de contact il puteti gasi accesand urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/."

3.

Intrebare Contribuabil:

"Situatiile financiare la 31.12.2017 pentru o asociatie fara activitate economica se pot depune la ghiseu sau trebuie sa facem semnatura electronica?"

Raspuns ANAF:

"Conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 470/2018 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile, situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, se pot depune la unitatile fiscale in format hartie insotite de formatul electronic al acestora sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa."

4.

Intrebare Contribuabil:

"Firma fara activitate, dar cu obligativitatea de a depune declaratia 100 la trimestru, nu poate depune la ghiseu aceasta declaratie?"

Raspuns ANAF:

"Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (formularul 100) se completeaza numai cu ajutorul programului de asistenta si se transmite doar prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Semnarea declaratiei se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001."

5.

Intrebare Contribuabil:

"Am depus declaratia 220 la data de 17 ianuarie pentru anul 2018, nu am primit si nu exista decizia de impunere."

Raspuns ANAF:

"In limita informatiilor furnizate, in situatia in care in anul 2017 ati obtinut venituri din activitati independente sau din cedarea folosintei bunurilor, aveti obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru trim.IV al anului 2017, puteti efectua plata fara a avea decizie de impunere."

6.

Intrebare Contribuabil:

"Cand va fi disponibil formularul 700 pentru modificarea online a vectorului fiscal? Sunt foarte multe persoane juridice care trebuie sa treaca de la impozitul pe profit la impozit pe venitul microintreprinderii ca urmare a majorarii plafonului."

Raspuns ANAF:

"Formatul PDF inteligent al Declaratiei pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal este in lucru, urmand sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii."

7.

Intrebare Contribuabil:

"Va rog sa imi spuneti daca intr-adevar declaratiile se depun obligatoriu online sau mai pot fi depuse la ghiseu."

Raspuns ANAF:

"Incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii ianuarie, declaratiile prevazute de OPANAF nr. 2326/2017 se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanta. Aceste declaratii, enumerate in ordin, nu sunt acceptate la ghiseu in format hartie. Prevederile ordinul mentionat se pot vizualiza accesand urmatorul link. https://static.anaf.ro/.../legislatie/OPANAF_2326_2017.pdf."

 


Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Raspunsuri cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale":
Rating:

Nota: 3.57 din 7 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016