Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Raspunsuri cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale

09-Mar-2018
8226

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat ieri, 7 martie, o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale pe pagina oficiala de facebook ANAF.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la depunerea electronica a declaratiilor fiscale.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare Contribuabil:

"Ma puteti ajuta cu explicatii cum sa depun declaratia 700 pentru modificarea vectorului fiscal. Se depune fara semnatura electronica?"

Raspuns ANAF:

"Mentionam ca pentru modificarea vectorului fiscal in prezent se depune, ca pana acum, formularul 010. Formularul 700 - "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal" - se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Internetului, astfel ca va fi necesar sa fie semnat electronic cu un certificat digital calificat. Colegii nostri lucreaza la realizarea formularului in format PDF inteligent, urmand ca acesta sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii."

2.

Intrebare Contribuabil:

"De ce nu se poate genera formularul 150 pentru inregistrarea unei firme noi pe semnatura electronica? Am doua procuri de la doua asociatii pentru care tot incercam de doua saptamani sa obtinem formularul 150."

Raspuns ANAF:

"Pentru solutionarea erorii cu care va confruntati, este necesar sa trimiteti, documentul de confirmare si captura de ecran cu mesajul de eroare, prin intermediul formularului de contact, selectand sectiunea asistenta tehnica servicii informatice. pentru verificare. Formularul de contact il puteti gasi accesand urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/."

3.

Intrebare Contribuabil:

"Situatiile financiare la 31.12.2017 pentru o asociatie fara activitate economica se pot depune la ghiseu sau trebuie sa facem semnatura electronica?"

Raspuns ANAF:

"Conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 470/2018 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile, situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, se pot depune la unitatile fiscale in format hartie insotite de formatul electronic al acestora sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa."

4.

Intrebare Contribuabil:

"Firma fara activitate, dar cu obligativitatea de a depune declaratia 100 la trimestru, nu poate depune la ghiseu aceasta declaratie?"

Raspuns ANAF:

"Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (formularul 100) se completeaza numai cu ajutorul programului de asistenta si se transmite doar prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Semnarea declaratiei se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001."

5.

Intrebare Contribuabil:

"Am depus declaratia 220 la data de 17 ianuarie pentru anul 2018, nu am primit si nu exista decizia de impunere."

Raspuns ANAF:

"In limita informatiilor furnizate, in situatia in care in anul 2017 ati obtinut venituri din activitati independente sau din cedarea folosintei bunurilor, aveti obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru trim.IV al anului 2017, puteti efectua plata fara a avea decizie de impunere."

6.

Intrebare Contribuabil:

"Cand va fi disponibil formularul 700 pentru modificarea online a vectorului fiscal? Sunt foarte multe persoane juridice care trebuie sa treaca de la impozitul pe profit la impozit pe venitul microintreprinderii ca urmare a majorarii plafonului."

Raspuns ANAF:

"Formatul PDF inteligent al Declaratiei pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal este in lucru, urmand sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii."

7.

Intrebare Contribuabil:

"Va rog sa imi spuneti daca intr-adevar declaratiile se depun obligatoriu online sau mai pot fi depuse la ghiseu."

Raspuns ANAF:

"Incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii ianuarie, declaratiile prevazute de OPANAF nr. 2326/2017 se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanta. Aceste declaratii, enumerate in ordin, nu sunt acceptate la ghiseu in format hartie. Prevederile ordinul mentionat se pot vizualiza accesand urmatorul link. https://static.anaf.ro/.../legislatie/OPANAF_2326_2017.pdf."

 


Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Raspunsuri cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale":
Rating:

Nota: 3.57 din 7 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016