Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Raspunsuri cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale

09-Mar-2018
11682

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat ieri, 7 martie, o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale pe pagina oficiala de facebook ANAF.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la depunerea electronica a declaratiilor fiscale.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare Contribuabil:

"Ma puteti ajuta cu explicatii cum sa depun declaratia 700 pentru modificarea vectorului fiscal. Se depune fara semnatura electronica?"

Raspuns ANAF:

"Mentionam ca pentru modificarea vectorului fiscal in prezent se depune, ca pana acum, formularul 010. Formularul 700 - "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal" - se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Internetului, astfel ca va fi necesar sa fie semnat electronic cu un certificat digital calificat. Colegii nostri lucreaza la realizarea formularului in format PDF inteligent, urmand ca acesta sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii."

2.

Intrebare Contribuabil:

"De ce nu se poate genera formularul 150 pentru inregistrarea unei firme noi pe semnatura electronica? Am doua procuri de la doua asociatii pentru care tot incercam de doua saptamani sa obtinem formularul 150."

Raspuns ANAF:

"Pentru solutionarea erorii cu care va confruntati, este necesar sa trimiteti, documentul de confirmare si captura de ecran cu mesajul de eroare, prin intermediul formularului de contact, selectand sectiunea asistenta tehnica servicii informatice. pentru verificare. Formularul de contact il puteti gasi accesand urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/."

3.

Intrebare Contribuabil:

"Situatiile financiare la 31.12.2017 pentru o asociatie fara activitate economica se pot depune la ghiseu sau trebuie sa facem semnatura electronica?"

Raspuns ANAF:

"Conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 470/2018 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile, situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, se pot depune la unitatile fiscale in format hartie insotite de formatul electronic al acestora sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa."

4.

Intrebare Contribuabil:

"Firma fara activitate, dar cu obligativitatea de a depune declaratia 100 la trimestru, nu poate depune la ghiseu aceasta declaratie?"

Raspuns ANAF:

"Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (formularul 100) se completeaza numai cu ajutorul programului de asistenta si se transmite doar prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Semnarea declaratiei se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001."

5.

Intrebare Contribuabil:

"Am depus declaratia 220 la data de 17 ianuarie pentru anul 2018, nu am primit si nu exista decizia de impunere."

Raspuns ANAF:

"In limita informatiilor furnizate, in situatia in care in anul 2017 ati obtinut venituri din activitati independente sau din cedarea folosintei bunurilor, aveti obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru trim.IV al anului 2017, puteti efectua plata fara a avea decizie de impunere."

6.

Intrebare Contribuabil:

"Cand va fi disponibil formularul 700 pentru modificarea online a vectorului fiscal? Sunt foarte multe persoane juridice care trebuie sa treaca de la impozitul pe profit la impozit pe venitul microintreprinderii ca urmare a majorarii plafonului."

Raspuns ANAF:

"Formatul PDF inteligent al Declaratiei pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal este in lucru, urmand sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii."

7.

Intrebare Contribuabil:

"Va rog sa imi spuneti daca intr-adevar declaratiile se depun obligatoriu online sau mai pot fi depuse la ghiseu."

Raspuns ANAF:

"Incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii ianuarie, declaratiile prevazute de OPANAF nr. 2326/2017 se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanta. Aceste declaratii, enumerate in ordin, nu sunt acceptate la ghiseu in format hartie. Prevederile ordinul mentionat se pot vizualiza accesand urmatorul link. https://static.anaf.ro/.../legislatie/OPANAF_2326_2017.pdf."

 


Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Raspunsuri cu privire la depunerea electronica a declaratiilor fiscale":
Rating:

Nota: 3.4 din 10 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inregistrari contabile in cazul indemnizatiei de somaj tehnic. Studiu de caz
    • Societatea noastra a declarat pentru aprilie salariati in somaj tehnic, cu un fond de salarii brut de 14000 lei, pentru care a depus solicitare la AJOFM in valoare de 10500 lei; in luna mai am incasat suma de 10500 lei de la AJOFM. Va rog sa precizati care sunt inregistrarile aferente pentru luna aprilie si mai. Raspunsul specialistului: Conform prevederilor art. XI alin. (1), (5) si (7) din OUG 30/2020, modificata prin OUG 32/2020, in cazul indemnizatiei de somaj tehnic tehnic suportata din...» citeste mai departe aici

  • Reglementari CNAS privind acordarea certificatelor de concediu medical pentru carantina si izolare
    • Proiectul de Ordin al ministrului Sanatatii si al presedintelui CNAS, prin care vor fi modificate si completate Normele de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, a fost postat in transparenta decizionala, incepand cu data de 31 iulie 2020. Proiectul prevede ca persoanelor pentru care s-a instituit masura carantinei sau izolarii pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 136/2020, dar pentru care nu au fost emise...» citeste mai departe aici

  • Program de educatie financiara pentru liceeni. Activitatile se vor desfasura sub forma unor intalniri online, bilunare
    • Autoritatea de Supraveghere Financiara, Banca Nationala a Romaniei, Ministerul Finantelor Publice si Asociatia Romana a Bancilor lanseaza in parteneriat FinClub, un program de educatie financiara destinat elevilor de liceu din clasele X-XII, pasionati de piata financiara. Derulat sub auspiciile Acordului de Colaborare privind Educatia Financiara, programul presupune crearea unui club de educatie financiara a carui activitate se va desfasura sub forma unor intalniri online bilunare. Tematica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016