Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 14 martie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual.
Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual
Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.
1.
Intrebare:
"Se renunta la formularul C800? La ce am acces pe SPV daca nu depun C800?"
Raspuns ANAF:
"Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in SPV. Incepand cu 8 martie 2018 pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in Spatiul privat virtual se utilizeaza formularul online, disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul link
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp"
2.
Intrebare:
"In SPV figurez cu obligatii de plata pe care la ghiseu nu le regasesc colegii dvs pentru a le plati. Cum pot sa obtin o situatie curata in SPV?
De asemenea,
- Ce pasi trebuie sa fac ca situatia mea financiara in SPV sa fie actuala?
- Ce pasi trebuie sa urmez pentru a primi raspunsuri la intrebarile adresate echipei SPV?"
Raspuns ANAF:
"Modul de actualizare a datelor disponibile in serviciul Spatiul Privat Virtual este urmatorul:
- Zilnic pentru deciziile de impunere si pentru platile efectuate si incarcate in sistemul informatic;
- Saptamanal pentru informatiile disponibile in documentul „Nota obligatiilor de plata”;
- Lunar pentru informatiile disponibile in documentul Obligatii de plata (in data de 10 a fiecarei luni).
Pentru solicitarile de asistenta transmise prin formularul de contact umeaza sa primiti raspuns in termenul legal de 45 de zile, conform Codului de procedura fiscala. In situatia in care nu ati primit raspuns puteti sa reveniti cu o noua solicitare prin formularul de contact in care sa faceti referire ?i la numarul de inregistrare primit la solicitarea anterioara."
3.
Intrebare:
"Din SPV pot lista note de compensare TVA? Nu am gasit nicaieri la sectiunea Solicitari-eliberare documente."
Raspuns ANAF:
"Notele de compensare a TVA nu fac parte din categoria documentelor si informatiilor comunicate prin intermediul Spatiului Privat Virtual, prevazute la art. 24 din O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica."
4.
Intrebare:
"Am depus online cerere pentru accesarea SPV cu zip si documentul de confirmare, saptamana trecuta joi. Si nici pana azi nu pot accesa SPV pentru acea firma. Mai trebuie facut ceva dupa trimiterea cererii online?"
Raspuns ANAF:
"Trebuie ca in termen de 10 zile de la data la care v-ati inregistrat online, sa va adresati organului fiscal pentru verificarea documentelor transmise. Atentie insa, daca actul de imputernicire este in forma autentica (la notariat), va puteti prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, trebuie sa va prezentati la unitatea fiscala, care administreaza contribuabilul pentru care solicitati inregistrarea in SPV."
5.
Intrebare:
"PFA-urile din ce sectiune se inregistreaza, Persoane Fizice sau Persoane Juridice?"
Raspuns ANAF:
"Persoanele fizice care desfasoara activitate ca Persoana Fizica Autorizata au posibilitatea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual atat la sectiunea persoane fizice (inregistrare in SPV utilizand Codul numeric personal, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe CNP) cat si la sectiunea persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, inregistrare in SPV utilizand Codul de identificare fiscala al PFA-ului, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe cod fiscal al PFA-ului."
6.
Intrebare:
"Unde se pot depune petitii legate de acest acces la SPV pentru persoane juridice?"
Raspuns ANAF:
"Puteti utiliza formularul de contact de la website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe care il puteti accesa prin link-ul https://www.anaf.ro/asistpublic/, selectand la categoria solicitarii Cereri, sesizari sau propuneri."
7.
Intrebare:
"M-am autentificat acum in SPV cu certificat digital si vad declaratiile depuse si stingerea obligatiilor, dar nu am primit nici un mesaj pe email despre emiterea acestor adrese, intocmire recipise etc. Va rog sa imi spuneti care este procedura de primire pe email a acestor informari ANAF."
Raspuns ANAF:
"Pentru a primi prin e-mail astfel de informari, la completarea formularului de inscriere trebuia bifata casuta cu denumirea Sunt de acord sa primesc atentionari prin email de la ANAF - Gratuit.
Atentionarile prin email se trimit doar daca nu consultati mesajele 24 ore de la primire in cazul in care ati bifat aceasta casuta si nu primiti mesaje prin e-mail va rugam sa transmiteti prin formularul de contact disponibil in serviciul Spatiul Privat Virtual o sesizare in acest sens, alegand la categoria solicitarii Asistenta tehnica servicii informatice."
8.
Intrebare:
"Pentru anularea accesului fostului contabil la C800 trebuie completat un document de revocare? Sau din moment ce C800 nu mai exista e clar ca nu mai are acces la dosarul fiscal al firmei?"
Raspuns ANAF:
"In acest caz trebuie completata de catre reprezentantul legal al firmei o cerere de revocare a imputernicirii sau a desemnarii ca utilizator SPV."
9.
Intrebare:
"De ce sunt obligat sa merg sa obtin si aprobare pentru SPV? Odata ce m-am inregistrat?"
Raspuns ANAF:
"Este necesar sa va adresati organului fiscal, pentru ca acesta sa verifice fizic documentele incarcate de dvs. Astfel, in vederea aprobarii cererii depusa prin formularul web, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta organului fiscal urmatoarele:
a) numarul de inregistrare atribuit automat (ca urmare a completarii formularului web);
b) actul de identitate, in copie si original;
c) documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de imputernicit potrivit art. 18 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in original sau copie legalizata, dupa caz."
Sursa: ANAF
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
OG nr. 2 din 2013 a fost publicata in Monitorul Oficial. Noile masuri financiareANAF a publicat Declaratia A4200 pentru validarea fisierelor create de aparatele de marcat electroniceSAF-T: Cele mai multe firme inca NU au depus fisierul, desi obligatia a intrat in vigoare din 1 ianuarie 2022 pentru anumiti contribuabiliPFA norma de venit. In ce conditii se revine CASS?Declaratia 120 a fost actualizata. Ultima versiune disponibila aiciUltimele articole
TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscaleProiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAFNoi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025Ce modificari adopta Finantele in domeniul accizelor pentru combaterea evaziunii fiscaleArticole similare
Decont precompletat e-TVA. ANAF a pus in dezbatere publica MODELUL decontuluiNoutati Legislatie Fiscala 06 - 10 aprilie 2009S-a lansat un nou proiect de combatere a coruptiei in administratia publicaNoua varianta de proiect de modificare a Codului Fiscal, pusa in dezbatere publica de FinanteAu fost adoptate noi masuri de urgenta privind aglomerarile de persoane (Ordonanta militara nr.1/2020)Ultimele articole
Ce modificari adopta Finantele in domeniul accizelor pentru combaterea evaziunii fiscaleMesaje false, transmise in numele ANAF! La ce sa fie atenti contribuabilii12 lucruri BINE DE STIUT de contribuabilii care aplica SAF-T de la 01.01.2025Noi amendamente la Legea nr. 227/2015, adoptate de Guvern. Va fi ELIMINATA Declaratia Unica estimativaGuvernul a aprobat! Va fi introdusa Declaratia Unica inteligenta din anul 2025Articole similare
Ce se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utilePFA: Impozit pe cladire incepand cu 2016Incasari si plati in numerar persoane fizice. Circuitul banilor in cadrul firmei si catre banciLimitarea claselor incluse in obiectul de activitate. Reactivarea PFA/II radiatANAF a oferit raspunsuri cu privire la formularul 220Ultimele articole
MEGA OFERTELE lunii decembrie de la R&S! Titluri de fiscalitate reduse cu pana la 75% si transport GRATUITTaxe PFA 2024. CASS de 10% intra la calculul plafonului de 6 salarii minime?PFA in 2024. Sunt EXCEPTATE de la plata CASS daca sunt si angajate cu CIM intreg?Registrul inventar PFA. Completare si MODELPFA in 2024. Cat CASS datoreaza cei care obtin venituri din activitati independente si care sunt EXCEPTIILEArticole similare
Din 1 martie 2022 FIRMELE sunt obligate sa transmita declaratii fiscale catre ANAF exclusiv in mod onlineMinistrul finantelor: De anul viitor, comunicarea intre ANAF si contribuabili se va face exclusiv prin SPVServicii electronice ANAF puse la dispozitia contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale5 lucruri esentiale de stiut despre sistemul e-TVATratamentul fiscal al tichetelor de masa. Analiza consultantuluiUltimele articole
Facturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?SAF-T: Ce facem atunci cand primim RECIPISA de transmitere cu erori a D406Mesaje false, transmise in numele ANAF! La ce sa fie atenti contribuabiliiAmnistie fiscala 2024. Va fi prelungit termenul pentru aplicarea amnistiei pana pe 20 decembrieE-Factura: Are ONRC obligatia de a trimite facturile catre firme prin SPV?Articole similare
ANAF: Redirectionarea a pana la 2% din impozitul pe venit se va realiza in cel mult 90 de zileCalendar fiscal explicativ privind declaratiile pe care le depun persoanele fizice pana la 25 mai 2017Impozitarea veniturilor obtinute din Romania de persoanele fizice rezidente in alte tariZoom fiscal: Cine depune Declaratia 200 in anul 2016?Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Ultimele articole
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Facturarea electronica pentru operatorii economici stabiliti in RomaniaCine foloseste e-Factura in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabiliiCum si unde isi pot plati contribuabilii obligatiile fiscale in 2023Formularul 179 se depune pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a acordat compensatia la carburanti, conform OUG 106/2022Sfaturi de la experti
Intrebare: Din ce am inteles, SAF-T - raportarea periodica (lunar sau trimestrial) prevede declararea articolelor pe coduri NC achizitionate si vandute in facturile de vanzare si iesire. Este adevarat sau exista obligatia raportarii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Cabinetul are evidenta in partida simpla si plateste impozit pe venit. Emiterea facturii pentru trecerea auto din patrimoniul cabinetului in cel al persoanei fizice ar trebui cumva justificata prin faptul ca persoana fizica este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA