Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Raspunsuri cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual

16-Mar-2018
7759

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 14 martie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

"Se renunta la formularul C800? La ce am acces pe SPV daca nu depun C800?"

Raspuns ANAF:

"Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in SPV. Incepand cu 8 martie 2018 pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in Spatiul privat virtual se utilizeaza formularul online, disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul link

https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp"

2.

Intrebare:

"In SPV figurez cu obligatii de plata pe care la ghiseu nu le regasesc colegii dvs pentru a le plati. Cum pot sa obtin o situatie curata in SPV?

De asemenea,

- Ce pasi trebuie sa fac ca situatia mea financiara in SPV sa fie actuala?
- Ce pasi trebuie sa urmez pentru a primi raspunsuri la intrebarile adresate echipei SPV?"

Raspuns ANAF:

"Modul de actualizare a datelor disponibile in serviciul Spatiul Privat Virtual este urmatorul:

- Zilnic pentru deciziile de impunere si pentru platile efectuate si incarcate in sistemul informatic;

- Saptamanal pentru informatiile disponibile in documentul „Nota obligatiilor de plata”;

- Lunar pentru informatiile disponibile in documentul Obligatii de plata (in data de 10 a fiecarei luni).

Pentru solicitarile de asistenta transmise prin formularul de contact umeaza sa primiti raspuns in termenul legal de 45 de zile, conform Codului de procedura fiscala. In situatia in care nu ati primit raspuns puteti sa reveniti cu o noua solicitare prin formularul de contact in care sa faceti referire ?i la numarul de inregistrare primit la solicitarea anterioara."

3.

Intrebare:

"Din SPV pot lista note de compensare TVA? Nu am gasit nicaieri la sectiunea Solicitari-eliberare documente."

Raspuns ANAF:

"Notele de compensare a TVA nu fac parte din categoria documentelor si informatiilor comunicate prin intermediul Spatiului Privat Virtual, prevazute la art. 24 din O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica."

4.

Intrebare:

"Am depus online cerere pentru accesarea SPV cu zip si documentul de confirmare, saptamana trecuta joi. Si nici pana azi nu pot accesa SPV pentru acea firma. Mai trebuie facut ceva dupa trimiterea cererii online?"

Raspuns ANAF:

"Trebuie ca in termen de 10 zile de la data la care v-ati inregistrat online, sa va adresati organului fiscal pentru verificarea documentelor transmise. Atentie insa, daca actul de imputernicire este in forma autentica (la notariat), va puteti prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, trebuie sa va prezentati la unitatea fiscala, care administreaza contribuabilul pentru care solicitati inregistrarea in SPV."

5.

Intrebare:

"PFA-urile din ce sectiune se inregistreaza, Persoane Fizice sau Persoane Juridice?"

Raspuns ANAF:

"Persoanele fizice care desfasoara activitate ca Persoana Fizica Autorizata au posibilitatea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual atat la sectiunea persoane fizice (inregistrare in SPV utilizand Codul numeric personal, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe CNP) cat si la sectiunea persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, inregistrare in SPV utilizand Codul de identificare fiscala al PFA-ului, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe cod fiscal al PFA-ului."

6.

Intrebare:

"Unde se pot depune petitii legate de acest acces la SPV pentru persoane juridice?"

Raspuns ANAF:

"Puteti utiliza formularul de contact de la website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe care il puteti accesa prin link-ul https://www.anaf.ro/asistpublic/, selectand la categoria solicitarii Cereri, sesizari sau propuneri."

7.

Intrebare:

"M-am autentificat acum in SPV cu certificat digital si vad declaratiile depuse si stingerea obligatiilor, dar nu am primit nici un mesaj pe email despre emiterea acestor adrese, intocmire recipise etc. Va rog sa imi spuneti care este procedura de primire pe email a acestor informari ANAF."

Raspuns ANAF:

"Pentru a primi prin e-mail astfel de informari, la completarea formularului de inscriere trebuia bifata casuta cu denumirea Sunt de acord sa primesc atentionari prin email de la ANAF - Gratuit.

Atentionarile prin email se trimit doar daca nu consultati mesajele 24 ore de la primire in cazul in care ati bifat aceasta casuta si nu primiti mesaje prin e-mail va rugam sa transmiteti prin formularul de contact disponibil in serviciul Spatiul Privat Virtual o sesizare in acest sens, alegand la categoria solicitarii Asistenta tehnica servicii informatice."

8.

Intrebare:

"Pentru anularea accesului fostului contabil la C800 trebuie completat un document de revocare? Sau din moment ce C800 nu mai exista e clar ca nu mai are acces la dosarul fiscal al firmei?"

Raspuns ANAF:

"In acest caz trebuie completata de catre reprezentantul legal al firmei o cerere de revocare a imputernicirii sau a desemnarii ca utilizator SPV."

9.

Intrebare:

"De ce sunt obligat sa merg sa obtin si aprobare pentru SPV? Odata ce m-am inregistrat?"

Raspuns ANAF:

"Este necesar sa va adresati organului fiscal, pentru ca acesta sa verifice fizic documentele incarcate de dvs. Astfel, in vederea aprobarii cererii depusa prin formularul web, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta organului fiscal urmatoarele:

a) numarul de inregistrare atribuit automat (ca urmare a completarii formularului web);
b) actul de identitate, in copie si original;
c) documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de imputernicit potrivit art. 18 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in original sau copie legalizata, dupa caz."

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Raspunsuri cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016