
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 14 martie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual.
Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual
Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.
1.
Intrebare:
"Se renunta la formularul C800? La ce am acces pe SPV daca nu depun C800?"
Raspuns ANAF:
"Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in SPV. Incepand cu 8 martie 2018 pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in Spatiul privat virtual se utilizeaza formularul online, disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul link
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a Contabilitatii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp"
2.
Intrebare:
"In SPV figurez cu obligatii de plata pe care la ghiseu nu le regasesc colegii dvs pentru a le plati. Cum pot sa obtin o situatie curata in SPV?
De asemenea,
- Ce pasi trebuie sa fac ca situatia mea financiara in SPV sa fie actuala?
- Ce pasi trebuie sa urmez pentru a primi raspunsuri la intrebarile adresate echipei SPV?"
Raspuns ANAF:
"Modul de actualizare a datelor disponibile in serviciul Spatiul Privat Virtual este urmatorul:
- Zilnic pentru deciziile de impunere si pentru platile efectuate si incarcate in sistemul informatic;
- Saptamanal pentru informatiile disponibile in documentul „Nota obligatiilor de plata”;
- Lunar pentru informatiile disponibile in documentul Obligatii de plata (in data de 10 a fiecarei luni).
Pentru solicitarile de asistenta transmise prin formularul de contact umeaza sa primiti raspuns in termenul legal de 45 de zile, conform Codului de procedura fiscala. In situatia in care nu ati primit raspuns puteti sa reveniti cu o noua solicitare prin formularul de contact in care sa faceti referire ?i la numarul de inregistrare primit la solicitarea anterioara."
3.
Intrebare:
"Din SPV pot lista note de compensare TVA? Nu am gasit nicaieri la sectiunea Solicitari-eliberare documente."
Raspuns ANAF:
"Notele de compensare a TVA nu fac parte din categoria documentelor si informatiilor comunicate prin intermediul Spatiului Privat Virtual, prevazute la art. 24 din O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica."
4.
Intrebare:
"Am depus online cerere pentru accesarea SPV cu zip si documentul de confirmare, saptamana trecuta joi. Si nici pana azi nu pot accesa SPV pentru acea firma. Mai trebuie facut ceva dupa trimiterea cererii online?"
Raspuns ANAF:
"Trebuie ca in termen de 10 zile de la data la care v-ati inregistrat online, sa va adresati organului fiscal pentru verificarea documentelor transmise. Atentie insa, daca actul de imputernicire este in forma autentica (la notariat), va puteti prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, trebuie sa va prezentati la unitatea fiscala, care administreaza contribuabilul pentru care solicitati inregistrarea in SPV."
5.
Intrebare:
"PFA-urile din ce sectiune se inregistreaza, Persoane Fizice sau Persoane Juridice?"
Raspuns ANAF:
"Persoanele fizice care desfasoara activitate ca Persoana Fizica Autorizata au posibilitatea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual atat la sectiunea persoane fizice (inregistrare in SPV utilizand Codul numeric personal, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe CNP) cat si la sectiunea persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, inregistrare in SPV utilizand Codul de identificare fiscala al PFA-ului, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe cod fiscal al PFA-ului."
6.
Intrebare:
"Unde se pot depune petitii legate de acest acces la SPV pentru persoane juridice?"
Raspuns ANAF:
"Puteti utiliza formularul de contact de la website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe care il puteti accesa prin link-ul https://www.anaf.ro/asistpublic/, selectand la categoria solicitarii Cereri, sesizari sau propuneri."
7.
Intrebare:
"M-am autentificat acum in SPV cu certificat digital si vad declaratiile depuse si stingerea obligatiilor, dar nu am primit nici un mesaj pe email despre emiterea acestor adrese, intocmire recipise etc. Va rog sa imi spuneti care este procedura de primire pe email a acestor informari ANAF."
Raspuns ANAF:
"Pentru a primi prin e-mail astfel de informari, la completarea formularului de inscriere trebuia bifata casuta cu denumirea Sunt de acord sa primesc atentionari prin email de la ANAF - Gratuit.
Atentionarile prin email se trimit doar daca nu consultati mesajele 24 ore de la primire in cazul in care ati bifat aceasta casuta si nu primiti mesaje prin e-mail va rugam sa transmiteti prin formularul de contact disponibil in serviciul Spatiul Privat Virtual o sesizare in acest sens, alegand la categoria solicitarii Asistenta tehnica servicii informatice."
8.
Intrebare:
"Pentru anularea accesului fostului contabil la C800 trebuie completat un document de revocare? Sau din moment ce C800 nu mai exista e clar ca nu mai are acces la dosarul fiscal al firmei?"
Raspuns ANAF:
"In acest caz trebuie completata de catre reprezentantul legal al firmei o cerere de revocare a imputernicirii sau a desemnarii ca utilizator SPV."
9.
Intrebare:
"De ce sunt obligat sa merg sa obtin si aprobare pentru SPV? Odata ce m-am inregistrat?"
Raspuns ANAF:
"Este necesar sa va adresati organului fiscal, pentru ca acesta sa verifice fizic documentele incarcate de dvs. Astfel, in vederea aprobarii cererii depusa prin formularul web, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta organului fiscal urmatoarele:
a) numarul de inregistrare atribuit automat (ca urmare a completarii formularului web);
b) actul de identitate, in copie si original;
c) documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de imputernicit potrivit art. 18 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in original sau copie legalizata, dupa caz."
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Inspectie fiscala 2023: TOT ce trebuie sa stie contribuabilii despre modul in care se vor desfasura controalele ANAF incepand cu 1 ianuarie 2023Imputernicirea administratorului pentru depunerea declaratiilor onlineMita de aproape 2 milioane de euro la varful ANAFMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Procedura de anulare a contributiei de asigurari sociale conform OUG 31/2019Ultimele articole
e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscalD397 si firmele de ride-sharing: Clarificari importanteSAF-T ANAF: Cum sa raportezi notele contabile in sistemControale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoareArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 05-11 mai 2008Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 8-15 martie 2018Important si util: prevederile legale care reglementeaza inregistrarea domiciliului fiscalSituatii financiare anuale: Termenul de depunere este data de 30 mai 2024, clarifica ANAFObligatii fiscale ale persoanelor juridice care au cel putin 50 de angajatiUltimele articole
Controale antifrauda. Au dreptul inspectorii sa efectueze perchezitii personale (posete, vestiare)?[F3000] Cine depune F3000 si reglementari cheieCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorSituatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025Articole similare
Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearPastila de contabilitate - un instrument de informare gratuit, la indemana oricuiServicii prestate ocazional: Casa de marcat pentru o persoana fizicaPFA, SRL sau salariat? Cea mai buna solutie de realizare a veniturilor in 2016Persoana fizica care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Se datoreaza CASS in acest caz?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legalCodul CAEN 6920 si activitatile permise in cadrul unui PFA. Ce trebuie sa stii in 2025Taxe PFA: Impozit, CAS si CASS pentru un PFA cu activitate de make-up artist in 2025PFA in 2025. EXEMPLU calcul concediu maternitate si crestere copilCASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimativeArticole similare
Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabileNotificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Deciziile de impunere privind CASS 2015-2017. Guvernul a stabilit termenele de plata si reducerile, dar si procedura de recuperare a contributiei in anumite situatii - VIDEOZoom fiscal: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieliAti sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?Ultimele articole
E-Factura. Facturile cu valoare zero trebuie sau nu transmise in sistem?[REFUZ FACTURA SPV]. Cand, cum poate refuza beneficiarul primirea unei facturi si reglementari cheieE-TVA si dublarea Z-ului in casele de marcat. Cum sa raspundeti la Notificarea de conformareE-Factura. 3 pasi pe care sa ii urmati daca facturile NU apar in SPVE-Factura ANAF. Facturile eronate trimise in SPV se corecteaza prin stornare?Articole similare
Sfaturi pentru cei care doresc sa acceseze serviciile online disponibile prin intermediul ANAFMonitorul Oficial: Ordinul presedintelui ANAF nr.888 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditiiCine foloseste e-Factura in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabiliiCele mai frecvente 10 intrebari adresate de contribuabili inspectorilor ANAF in sem I 2021Ultimele articole
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Facturarea electronica pentru operatorii economici stabiliti in RomaniaCum si unde isi pot plati contribuabilii obligatiile fiscale in 2023Formularul 179 se depune pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a acordat compensatia la carburanti, conform OUG 106/2022Contabilitatea si fiscalitatea PFA de la A la Z in 222 pagini. Descopera GHIDUL practicSfaturi de la experti
Coduri taxe SAF-T la lichidarea societatii
Intrebare: Ca tip taxa SAF-T, este corect 606? La codul taxa debit, care este varianta corecta: 1. 606010 ? Impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice; 2. 606020 ? Impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice;...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie furnizor Austria cu cod de TVA din Romania
Intrebare: Codul UIT va fi AIC?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA