ANAF reduce termenul de solutionare a cererilor pentru sediu social. Vezi ORDINUL
Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a "Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social" este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune
reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2 zile lucratoare. Mai jos va prezentam Ordinul pentru modificarea Anexei nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art.17 alin.(3) din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si al art.7 din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
ORDIN Art.I - Pct. 8 din Anexa nr. 1 "Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social" la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"8. Termenul de solutionare este de 2 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal
competent a cererii insotita de documentatia completa".
Art.II - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala
de tehnologia informatiei, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a
municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Emis la Bucuresti, la .........
Sursa: ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
SAF-T. Erori
Intrebare: Am urmatoarea eroare la depunerea declaratiei 406: Eroare regula: R_SECT_MIS: Declaratia 919819170 are urmatoarele sectiuni lipsa: Account Nu am eroare la generarea declaratiei, doar la depunere. Cum pot rezolva?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Ajustare TVA livrare cladire in regim de scutire
Intrebare: Societatea, platitoare de TVA, a achizitionat in aprilie 2021 un imobil nou, cu taxare inversa: valoare: 800.000 lei / TVA 19% ? 152.000 lei (taxare inversa). Imobilul a fost utilizat astfel: 20% ? sediu social 80% ? inchiriat, in perioada ianuarie 2021 ? mai 2025, in regim de taxare TVA, conform art. 292 alin. (2) lit. e) Cod fiscal. In iunie 2025 s-a decis vanzarea imobilului catre o persoana fizica, in regim de scutire. Cum se calculeaza ajustarea de TVA dedusa la momentul achizitiei si unde...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectarea erorii privind bonificatia OUG 153/2020
Intrebare: Am calculat gresit bonificatia la plata impozitului pe venit pentru anul 2024, in sensul ca am scazut din impozit o bonificatie mai mare decat cea la care se incadra contribuabilul, conform OUG 153/2020. Am depus bilantul in luna mai si D100 pentru trimestrul IV in ianuarie, insa atunci am declarat impozit zero si am depus pentru impozitul pe dividende. Cum se poate corecta? Care este procedura prin care se poate indrepta aceasta greseala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Redirectionare prin formularul 177
Intrebare: Pentru urmatoarea speta: Impozit pe profit calculat: 126.026 lei Bonificatie: 15.123 lei Impozit pe profit de plata: 110.903 lei Cifra de afaceri pentru anul 2024: 4.920.381 lei Va rog sa-mi spuneti cat pot redirectiona prin formularul 177. Daca ANAF-ul este cel care face plata catre unitatea de cult, cum se reflecta aceasta suma in contabilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Vanzare marfa in consignatie
Intrebare: In vederea stimularii vanzarilor, dorim sa livram marfa catre unii clienti in regim de consignatie. Asta presupune ca marfa pleaca cu aviz catre client, iar factura se intocmeste in momentul in care clientul nostru (consignatarul) vinde mai departe marfa catre terti. Factura va fi facuta de catre el catre clientii lui, iar el va primi factura de la noi. Inregistrarea in gestiune o face pe baza avizului de insotire cu care vine marfa, intr-un cont extrabilantier, pana la momentul vanzarii marfii....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<