Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF va trimite electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit

14-Nov-2016
1567

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite in format electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit direct institutiilor care le solicita, scutind contribuabilii, persoane fizice si juridice, de necesitatea deplasarii la sediile ANAF si eliminand formalitatile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finantelor Publice. Este o masura care usureaza mult viata contribuabililor, in conditiile in care ANAF elibereaza in medie anual peste 5,5 milioane de adeverinte de venit pentru persoanele fizice si aproape 600 de mii certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice si juridice.

Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala si-au indeplinit obiectivul asumat in luna septembrie de a asigura suportul tehnic si procedura legala pentru transmiterea electronica a certificatelor de atestare fiscala, a adeverintelor de venit, a Situatiilor fiscale ale contribuabilului, a situatiilor financiare si a altor documente, catre toate autoritatile si institutiile publice centrale si locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen.

Sistemul informatic PatrimVen a fost initiat de Ministerul Finantelor Publice fiind creat si operat de aceasta institutie prin intermediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. PatrimVen este un "hub fiscal" al administratiei publice din Romania, conceput si aprobat prin Hotarare a CSAT in 2011, ca proiect prioritar in scopul imbunatatirii serviciilor oferite cetãtenilor de administratia publicã precum si al luptei impotriva evaziunii fiscale si coruptiei.

Datele apartin persoanelor fizice. Acestea isi dau acordul pentru ca informatiile sa fie prelucrate si folosite de institutii publice exclusiv in scopul asigurarii de catre administratia publica, in ansamblul ei, a serviciilor adecvate pentru cetatean. Functionarea sistemului este conditionata de cooperarea dintre institutiile administratiei publice centrale si locale. Principiul de la care s-a pornit este ca administratia publica centrala are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administratia publica locala este, prin natura ei, mai aproape de cetatean.

PatrimVen reprezinta un depozit comun de date in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse. El a fost conceput:

- in beneficiul cetatenilor – persoanele fizice si juridice indreptatite sa aiba acces la anumite date si informatii, o pot face fara sa se mai deplaseze la ghisee. Cetatenii pot accesa baza de date direct prin internet sau la primaria localitatii de domiciliu. Vor gasi intr-un singur loc, centralizate, toate informatiile despre patrimoniu si despre obligatiile fiscale proprii, gestionate atat de primaria localitatii unde au domiciliul, cat si de alte primarii sau institutii ale administratiei centrale. Persoanele fizice au acces la informatii din PatrimVen, prin intermediul Spatiului Privat Virtual
- in beneficiul administratiei publice – sursa de date si informatii la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice pentru exercitarea atributiilor acestora


- sa reduca la maxim interactiunea fizica si utilizarea documentelor in format hartie intre institutiile publice si cetatean
- sa asigure interoperabilitate cu sistemul informatic al MFP pentru toate institutiile, fie ca detin sisteme informatice, fie ca folosesc procese manuale.

Accesul autoritatilor si institutiilor publice la sistemul informatic PatrimVen se face in baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum si descrierea interfetelor de acces la acesta. Autoritatile si institutiile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen. Motivarile sunt analizate de ANAF si odata ce accesul a fost agreat, institutia publica va desemna persoanele, maxim doua, cu rol de administrator de interoperabilitate. Acestea vor putea inrola alte persoane din cadrul institutiei ca utilizatori ai PatrimVen. Datele ?i informa?iile furnizate de MFP, respectiv ANAF, sunt supuse secretului fiscal. Ele sunt pastrate in PatrimVen si utilizate cu respectarea tuturor prevederilor legale in vigoare cu privire la securitatea datelor. Accesul la date, ca si accesul la sistem, sunt auditate. O atentie deosebita este acordata protectiei datelor cu caracter personal, cu stricta respectare a prevederilor Legii nr. 677/2001.

Mentionam ca, extinderea Spatiului Privat Virtual, sistem aflat in sinergie cu PatrimVen, este o alta masura asumata de MFP in Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor, pentru perioada 2015-2020.

Serviciul comunicare, relatii publice si mass media

Persoanele fizice au posibilitatea sa utilizeze gratuit Spatiul Privat Virtual – un serviciu electronic disponibil la adresa https://pfinternet.anaf.ro, prin intermediul caruia pot verifica online situatia fiscala personala (obligatii fiscale, decizii de impunere, situatia declararii contribu?iilor de asigurari sociale de catre angajator), pot obtine adeverinte de venit si certificate de atestare fiscala, sau pot depune Declaratiile D200, D230, D220 in format electronic.

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF va trimite electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Amortizarea fiscala a mijloacelor fixe cu valoare mai mica de 2.500 lei. Completare D 101
    • "Am inregistrat in cursul anului 2018 mijloace fixe cu valoare mai mica de 2.500 RON si le amortizez pe 3 ani. Ce completez in Declaratia 101 la randul 11.3 Amortizare fiscala integrala a mijloacelor fixe care la data intrarii in patrimoniu au o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului. Rezulta ca amortizarea fiscala in 101 va fi mai mare decat cea contabila?" Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 28 alin. (2) din Codul fiscal, mijloacele fixe...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru angajatorii care incadreaza in munca parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) reaminteste angajatorilor ca pot beneficia de o serie de beneficii in cazul in care incadreaza in munca someri, parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, proaspat absolventi etc. Intr-un comunicat de presa remis, miercuri, 20 martie 2019, ANOFM arata ca aplica o serie de masuri active ce vizeaza integrarea pe piata muncii a somerilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca. “Printre masurile destinate...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica programul Prima masina: Persoanele fizice vor putea achizitiona si masini electrice
    • In sedinta de Guvern de marti, 19 martie, Executivul a aprobat modificarile si completarile aduse de Ministerul Finantelor Publice (MFP) programului de simulare a cumpararii de autoturisme noi – Prima masina, aprobat prin OUG nr.66/2014. Datorita acestui program, persoanele fizice care doresc sa achizitioneze un autoturism nou au facilitat accesul la credite garantate in proportie de 50% de catre stat, pe o perioada de maximum 5 ani. In program, se pot inscrie inclusiv persoanele care au...» citeste mai departe aici

  • Informare ANOFM: Sute de locuri de munca in SEE pentru romani
    • Marea Britanie inca ii asteapta cu bratele deschise pe romani. Dintr-un total de aproape 400 de locuri de munca vacante in Spatiul Economic European, peste 40% sunt in Marea Britanie, potrivit datelor puse la dispozitie de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. Angajatorii din Spatiul Economic European ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 395 locuri de munca vacante. Romanii care isi doresc sa lucreze in tari precum Italia, Spania, Grecia, Franta, ar putea sa se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016