
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite in format electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit direct institutiilor care le solicita, scutind contribuabilii, persoane fizice si juridice, de necesitatea deplasarii la sediile ANAF si eliminand formalitatile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finantelor Publice. Este o masura care usureaza mult viata contribuabililor, in conditiile in care ANAF elibereaza in medie anual peste 5,5 milioane de adeverinte de venit pentru persoanele fizice si aproape 600 de mii certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice si juridice.
Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala si-au indeplinit obiectivul asumat in luna septembrie de a asigura suportul tehnic si procedura legala pentru transmiterea electronica a certificatelor de atestare fiscala, a adeverintelor de venit, a Situatiilor fiscale ale contribuabilului, a situatiilor financiare si a altor documente, catre toate autoritatile si institutiile publice centrale si locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen.
Sistemul informatic PatrimVen a fost initiat de Ministerul Finantelor Publice fiind creat si operat de aceasta institutie prin intermediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. PatrimVen este un "hub fiscal" al administratiei publice din Romania, conceput si aprobat prin Hotarare a CSAT in 2011, ca proiect prioritar in scopul imbunatatirii serviciilor oferite cetãtenilor de administratia publicã precum si al luptei impotriva evaziunii fiscale si coruptiei.
Datele apartin persoanelor fizice. Acestea isi dau acordul pentru ca informatiile sa fie prelucrate si folosite de institutii publice exclusiv in scopul asigurarii de catre administratia publica, in ansamblul ei, a serviciilor adecvate pentru cetatean. Functionarea sistemului este conditionata de cooperarea dintre institutiile administratiei publice centrale si locale. Principiul de la care s-a pornit este ca administratia publica centrala are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administratia publica locala este, prin natura ei, mai aproape de cetatean.
PatrimVen reprezinta un depozit comun de date in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse. El a fost conceput:
- in beneficiul cetatenilor – persoanele fizice si juridice indreptatite sa aiba acces la anumite date si informatii, o pot face fara sa se mai deplaseze la ghisee. Cetatenii pot accesa baza de date direct prin internet sau la primaria localitatii de domiciliu. Vor gasi intr-un singur loc, centralizate, toate informatiile despre patrimoniu si despre obligatiile fiscale proprii, gestionate atat de primaria localitatii unde au domiciliul, cat si de alte primarii sau institutii ale administratiei centrale. Persoanele fizice au acces la informatii din PatrimVen, prin intermediul Spatiului Privat Virtual
- in beneficiul administratiei publice – sursa de date si informatii la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice pentru exercitarea atributiilor acestora
- sa reduca la maxim interactiunea fizica si utilizarea documentelor in format hartie intre institutiile publice si cetatean
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Accesul autoritatilor si institutiilor publice la sistemul informatic PatrimVen se face in baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum si descrierea interfetelor de acces la acesta. Autoritatile si institutiile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen. Motivarile sunt analizate de ANAF si odata ce accesul a fost agreat, institutia publica va desemna persoanele, maxim doua, cu rol de administrator de interoperabilitate. Acestea vor putea inrola alte persoane din cadrul institutiei ca utilizatori ai PatrimVen. Datele ?i informa?iile furnizate de MFP, respectiv ANAF, sunt supuse secretului fiscal. Ele sunt pastrate in PatrimVen si utilizate cu respectarea tuturor prevederilor legale in vigoare cu privire la securitatea datelor. Accesul la date, ca si accesul la sistem, sunt auditate. O atentie deosebita este acordata protectiei datelor cu caracter personal, cu stricta respectare a prevederilor Legii nr. 677/2001.
Mentionam ca, extinderea Spatiului Privat Virtual, sistem aflat in sinergie cu PatrimVen, este o alta masura asumata de MFP in Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor, pentru perioada 2015-2020.
Serviciul comunicare, relatii publice si mass media
Persoanele fizice au posibilitatea sa utilizeze gratuit Spatiul Privat Virtual – un serviciu electronic disponibil la adresa https://pfinternet.anaf.ro, prin intermediul caruia pot verifica online situatia fiscala personala (obligatii fiscale, decizii de impunere, situatia declararii contribu?iilor de asigurari sociale de catre angajator), pot obtine adeverinte de venit si certificate de atestare fiscala, sau pot depune Declaratiile D200, D230, D220 in format electronic.
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Documentar fiscal: Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscalaDocumentar fiscal: Cum obtinem certificatul de atestare fiscalaNou: s-a modificat procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscalaMFP acorda imprumuturi din veniturile obtinute din privatizareCertificatul de atestare fiscala in 2020: Procedura de eliberare a certificatului, MODIFICATAUltimele articole
Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?OUG 10/2021-noi masuri pentru sprijinirea Horeca! Platile catre firme se vor face pana cel tarziu la 30 iunie 2022Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscalaCe trebuie sa stii despre inscrierea in Registrul entitatilor pentru care se acorda deduceri fiscaleStart-Up Nation: MMACA anunta ca lista FINALA a proiectelor admise in program va fi publicata in data de 15 iulie!Articole similare
Atentie! Pana la 25 mai 2017 se poate depune declaratia privind veniturile realizate din RomaniaConventii civile.Calcul impozit si contributiiDepunerea Formularului 600 se amana pana in aprilieContract civil de prestari servicii incheiat cu o persoana fizica. Ce contributii se retin?Venituri din alte surse. Cand se depune DECLARATIA 200?Ultimele articole
PFA. Deductibilitate cheltuieli cu CAS si CASS pentru perioada 2012-2018Situatii in care Declaratia Unica trebuie depusa, desi s-au depus Declaratiile 200 si 220Declaratia Unica va avea putere de titlu executoriu, potrivit Ministrului FinantelorPFA cu venituri in strainatate. Ce impozite datoreaza?Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212Articole similare
SAF-T: Ce facem atunci cand primim RECIPISA de transmitere cu erori a D406Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?Declaratia Unica 2023: Noul model cu instructiuni de completareCe au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?Zoom fiscal: Cine depune Declaratia 200 in anul 2016?Ultimele articole
iFlow eFactura: Automatizare completa!Persoanele fizice NU au obligatia de a descarca facturi sau de a accesa SPV in cadrul E-FacturaMesaje false, transmise in numele ANAF! La ce sa fie atenti contribuabiliiSAF-T in 2024. Recipisa si corectarea erorilor semnalate de ANAFOUG 116/2024. Posta Romana va fi utilizata pentru noua amnistie fiscala. Ce beneficii au contribuabiliiArticole similare
ANAF informeaza: Calitatea actelor administrativ-fiscale s-a imbunatatitCircularele ANAF vor fi publicate din 5 decembrieAtentie! 30 septembrie e ultima zi cand se poate solicita rambursarea TVA aferenta achizitiilor intracomunitare si importurilor din 2015ANAF ramburseaza TVA de peste 760 de milioane de leiIn 10 judete se poate plati deja cu cardul la ANAFUltimele articole
Rambursare TVA in valoare de aproape 1 miliard de lei in luna noiembrieSfaturi de la experti
Conditii deosebite de munca-obligatii angajator
Intrebare: 1. Ce obligatii are angajatorul in cazul angajarii personalului care beneficiaza de conditii de munca deosebite (medic anatomo-patolog, asistent laborator anatomo-patologie)? 2. Trebuie sa declare ceva? 3. Trebuie platite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 +...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie
E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati
SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar
Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA