Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala scoate la concurs 307 functii de executie, asa cum apare intr-un anunt facut chiar de institutie si publicat pe site-ul oficial. Posturile vacante sunt in cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.
I. ORGANIZAREA CONCURSULUI
Concursul de recrutare in vederea ocuparii functiilor publice de executie vacante se va organiza in datele de 14.03.2023 (proba scrisa), 15.03.2023 (proba scrisa), 16.03.2023 (proba scrisa) si 17.03.2023 (proba scrisa) la sediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti situat in Bucuresti, Str. Prof. Dr. Dimitrie Gerota nr. 13, sector 2.
In situatia in care numarul candidatilor inscrisi va depasi capacitatea locurilor din sala de examen a institutiei, concursul se va organiza intr-o alta locatie, aceasta urmand a fi comunicata prin mijloacele prevazute de lege. Totodata, mentionam ca repartizarea candidatilor inscrisi la concursul de recrutare pe locatie/sali va fi efectuata la data afisarii rezultatelor selectiei dosarelor de concurs ale acestora.
Concursul consta in trei etape succesive, dupa cum urmeaza:
a) selectia dosarelor de inscriere; b) proba scrisa; c) interviul.
Selectia dosarelor de concurs ale candidatilor se va efectua in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor, respectiv in perioada 02.03.2023 - 08.03.2023.
Proba scrisa se va desfasura in datele mai sus amintite, iar interviul va avea loc intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Se vor prezenta la urmatoarea proba numai candidatii declarati admisi la proba precedenta.
II. CONDITII DE PARTICIPARE
In vederea inscrierii la concurs, candidatii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii generale cumulative, astfel prevazute la art. 465 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) are cetatenia romana si domiciliul in Romania;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit; c) are varsta de minimum 18 ani impliniti; d) are capacitate deplina de exercitiu;
e) este apt din punct de vedere medical sa exercite o functie publica. Atestarea starii de sanatate se face pe baza de examen medical de specialitate, de catre medicul de familie;
f) indeplineste conditiile de studii si vechime in specialitate prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice;
g) indeplineste conditiile specifice, conform fisei postului, pentru ocuparea functiei publice;
h) nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni care impiedica infaptuirea justitiei, infractiuni de fals ori a unei infractiuni savarsite cu intentie care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o functie publica sau de a exercita profesia ori activitatea in executarea careia a savarsit fapta, prin hotarare judecatoreasca definitiva, in conditiile legii;
j) nu a fost destituita dintr-o functie publica sau nu i-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, in conditiile prevazute de legislatia specifica.
Institutia mentioneaza ca pentru posturile prevazute in Anexa nr. 1 la prezenta nu este necesara organizarea probei suplimentare, informatiile privind studiile si vechimea in specialitatea studiilor pentru fiecare functie publica de executie vacanta fiind precizate in respectiva anexa.
In vederea ocuparii functiilor publice de executie vacante de clasa I, prevazute in Anexa nr. 1, este necesara indeplinirea urmatoarei conditii specifice:
- cunostinte operare calculator: competente de utilizare a calculatorului, nivel de baza, dovedite cu documente specifice, emise in conditiile legii, din care sa rezulte detinerea de cunostinte in domeniul IT.
Pentru posturile de clasa I din cadrul structurilor de tehnologia informatiei nu este necesara dovedirea competentelor de utilizare a calculatorului, intrucat se testeaza un nivel mult mai ridicat al cunostintelor, potrivit scopului principal al postului, in cadrul probei scrise.
Pentru ocuparea functiei publice de executie de auditor din cadrul structurii de audit public intern, candidatului declarat “admis” anterior numirii in functia publica i se vor aplica prevederile pct. 2.3.4. din H.G. nr. 1086/2013 privind aprobarea Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern, coroborat cu prevederile Legii nr. 672/2002 (r) privind auditul public intern, conditie ce se dovedeste cu documente specifice.
Pentru functiile publice de inspector casier, clasa I, grad profesional asistent si referent casier, clasa a III-a, grad profesional asistent din cadrul structurilor de trezorerie, prevazute in Anexa nr. 1, este necesara urmatoarea conditie specifica:
- indeplinirea conditiilor de gestionar prevazute de Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare si de Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1767/1998 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor in centrala Ministerului Finantelor Publice si unitatile sale subordonate: "Stagiul minim in functii de gestionar, economice sau cu gestiune - 1 an".
Pentru functiile publice de inspector casier, clasa I, grad profesional principal si referent casier, clasa a III-a, grad profesional superior din cadrul structurii de trezorerie, prevazuta in Anexa nr. 1, este necesara urmatoarea conditie specifica:
- indeplinirea conditiilor de gestionar prevazute de Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare si de Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1767/1998 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor in centrala Ministerului Finantelor Publice si unitatile sale subordonate: "Stagiul minim in functii de gestionar, economice sau cu gestiune - 2 ani ".
Pentru functiile publice mentionate mai sus si anume inspector casier, clasa I, grad profesional asistent, inspector casier, clasa I, grad profesional principal, respectiv referent casier, clasa a III-a, grad profesional asistent, referent casier, clasa a III-a, grad profesional superior din cadrul structurilor de trezorerie, candidatii trebuie sa aiba varsta de 21 ani implinita, sa prezinte adeverinta de la ultimul loc de munca din care rezulte daca a produs pagube, natura acestora s?i daca ele au fost acoperite, declaratie pe propria raspundere ca nu a fost condamnat, conform art. 4 din Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare si sa aiba in vedere constituirea de garantii (cuantumul a 3 salarii brute), conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 1767/1998 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor in centrala Ministerului Finantelor Publice si unitatile sale subordonate.
III. ACTE NECESARE IN VEDEREA INTOCMIRII DOSARULUI DE INSCRIERE
In vederea participarii la concurs, in termen de 20 de zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet a autoritatii sau institutiei publice organizatoare a concursului, conform prevederilor art. 49 alin. (1) din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, candidatii vor depune dosarul de concurs, care va contine in mod obligatoriu:
a) formularul de inscriere (se poate descarca de pe: http://www.anaf.ro→Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucures?ti →Anunturi DGRFP Bucuresti → Concursuri, model prevazut in Anexa nr. 3 la prezentul anunt);
Formularul de inscriere se pune la dispozitia candidatilor de catre Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, prin publicare pe pagina de internet in format deschis, editabil,in cadrul sectiunii dedicate publicitatii concursului, precum si la sediu, in format letric.
b) curriculum vitae, modelul comun european (potrivit modelului astfel prevazut in Anexa nr. 4);Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilitati poate inainta comisiei de concurs, in termenul prevazut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilitatii probelor de concurs.
g) cazierul judiciar;
Cazierul judiciar poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere (model Anexa nr. 6).
In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor s?i care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii interviului, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire.
h) declaratia pe propria raspundere, prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de inscriere, sau adeverinta care sa ateste lipsa calitatii de lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, in conditiile prevazute de legislatia specifica.
Pentru functiile publice de inspector casier, clasa I, grad profesional asistent, inspector casier, clasa I, grad profesional principal, respectiv referent casier, clasa a III-a, grad profesional asistent, referent casier, clasa a III-a, grad profesional superior din cadrul structurilor de trezorerie, candidatii vor depune dosarul de concurs urmatoarele documente pe langa cele mentionate mai sus:
a) adeverinta de la ultimul loc de munca din care rezulte daca a produs pagube, natura acestora si daca ele au fost acoperite;
b) declaratie pe propria raspundere ca nu a fost condamnat, conform art. 4 din Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare (Anexa nr. 7, atasata prezentului anunt).
Copiile de pe actele mai sus mentionate, precum si copia certificatului de incadrare intr- un grad de handicap se vor prezenta in copii legalizate sau insotite de documentele originale, care se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretarul comisiei de concurs.
Dosarele de concurs se depun la sediul institutiei situat in Str. Prof. Dr. Dimitre Gerota nr. 13, sector 2 la Registratura Generala a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, in perioada 10.02.2023 – 01.03.2023 (inclusiv), de luni pana joi intre orele 08.30 - 16.30 si vineri 08.30 - 14.00.
Comunicarea rezultatelor obtinute de candidati la probele de concurs (selectia dosarelor, proba scrisa, proba interviu), precum si a eventualelor contestatii depuse urmare sustinerii probelor de concurs vor fi afisate, potrivit reglementarilor legale in vigoare, cu mentiunea “admis/respins”, inclusiv prin specificarea punctajului obtinut pentru proba scrisa si interviu/rezultatelor finale ale concursului, fiecare candidat urmand a se identifica pe listele astfel afisate si publicate prin numarul de inregistrare al dosarului depus la registratura institutiei ori prin celelalte mijloace prevazute de lege.
Sursa: ANAF
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ANGAJARI ANAF 2023: Institutia scoate la concurs peste 100 de posturi. Ce conditii trebuie sa indeplineasca participantii?Articole similare
Noutati publicate in Monitorul Oficial 852-854Noutati fiscale in 2019: Sporuri, prime, indemnizatii de hrana si salarii bugetare inghetateIn 2015 Guvernul interzice primele, tichetele de masa si banii pentru munca suplimentaraOUG 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetareSfaturi de la experti
Dividende neridicate si lasate in societate
Intrebare: In luna decembrie 2024, asociatul unic hotaraste repartizarea sumei de 100.000,00 lei din profitul nerepartizat din anii precedenti (contul 1171) la dividende. Se calculeaza impozitul de 8% in valoare de 8.000,00 lei, cu scadenta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Transmitere facturi de cazare. Clienti cu cod de TVA strain
Intrebare: O societate comerciala cu obiect de activitate in regim hotelier emite facturi catre persoane juridice straine (cu cod de TVA). Are obligatia transmiterii acestor facturi emise pe cod de TVA strain in e-Factura, avand in vedere ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?
Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca
Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut
Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA