Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajat la mai multe societati: Imputernicire utilizarea unui token de transmitere a declaratiilor electronice

11-Sep-2018
5776

Ce se intampla in situatia in care un angajat la mai multe societati intra in concediu medical, in conditiile in care semnarea si transmiterea declaratiilor se facea pe baza tokenului facut pe numele acestuia? Se poate face o imputernicire prin care tokenul pe numele lui sa fie folosit de administratori, pentru ca acestia sa transmita declaratiile la ANAF? Acestea sunt intrebarile la care vor raspunde specialistii nostri. 

Raspunsul specialistului

Certificatul digital calificat (plus tokenul pentru semnatura electronica extinsa) identifica o persoana fizica care actioneaza fie in nume propriu sau ca reprezentant autorizat (spre exemplu, administratorul unei societati, in calitatea lui de reprezentant legal al societatii), fie in numele unui tert, in calitate de imputernicit (spre exemplu, angajatul unei firme de contabilitate, care depune declaratiile fiscale pentru unul sau mai multi clienti ai firmei).

Certificatul digital calificat este personal si netransmisibil, iar pentru a depune declaratii fiscale in numele unei societati in calitate de imputernicit este nevoie si de documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Cand persoana imputernicita nu mai lucreaza pentru contribuabil, acesta revoca persoanei respective accesul la serviciul de depunere online a declaratiilor fiscale. De asemenea, o declaratie fiscala semnata cu semnatura electronica extinsa, bazata pe certificatul digital calificat si generata cu ajutorul tokenului este asimilata, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale cu inscrisul sub semnatura privata.

In aceste conditii, solutia propusa nu are baza legala, intrucat semnatura electronica este o semnatura privata si trebuie sa apartina titularului indreptatit, respectiv persoanei pe numele careia a fost emis certificatul digital calificat. Insa, in practica, declaratiile se transmit si de alte persoane decat titularul certificatului digital calificat, cu acordul tacit, nu expres, al titularului (de regula, un alt angajat din firma). Cum persoana respectiva depunea declaratiile pentru mai bine de 10 societati, este putin probabil ca aceasta sa lase tokenul la dispozitia administratorilor fiecarei societati in parte, solutia corecta fiind desemnarea unui alt angajat din firma pentru obtinerea unui alt certificat digital calificat si acordarea imputernicirilor catre acesta de catre fiecare societate in parte.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016