Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anularea codului de TVA. Cum procedam privind regularizarea facturilor?

30-Sep-2013
4296
Va prezentam mai jos procedurile aferente regularizarii facturilor emise inainte de anularea codului de TVA de persoanele care au aplicat sistemul de TVA la incare, precum si de persoanele care nu au aplicat sistemul.

REGULARIZAREA FACTURILOR EMISE IiNAINTE DE ANULAREA CODULUI DE TVA
DE PERSOANELE IMPOZABILE CARE AU APLICAT SISTEMUL TVA LA INCASARE


Persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carei cod de TVA a fost anulat
la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii, daca incasarea are loc in termen de 90 de
zile calendaristice de la data emiterii facturii, sau in cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii pentru:

1. facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;

2. facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.
Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice sum# incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar.

TVA-ul astfel colectat se declara in formularul 311 declaratie privind taxa pe valoarea adaugata
datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea
adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g din Codul fiscal, pana la data de 25
inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata #i plata TVA.

[art. 156^3alin. (9) lit. b) alin. (10^1 ) Cod fiscal, art. 134 alin. (4^1 )alin. (5), art. 134^2 alin. (7) lit. b), pct. 16^2 alin. (21) lit.b), OANAF nr. 2224/2013]

REGULARIZAREA FACTURILOR EMISE INAINTE DE ANULAREA CODULUI DE TVA
DE PERSOANELE IMPOZABILE CARE NU AU APLICAT SISTEMUL TVA LA INCASARE

daca au fost emise facturi sau au fost incasate avansuri pentru contravaloarea partiala a
livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile, inainte de anularea codului de TVA, iar
livrarea/prestarea intervine dupa anularea codului de TVA, se va proceda la regularizare pentru a se
aplica regimul de impozitare in vigoare la data livrarii de bunuri/prestarii de servicii, prin emiterea unei facturi de regularizare pe care se inscrie cu semnul minus baza de impozitare si TVA colectata pentru partea facturata/incasata inainte de anularea codului de TVA si concomitent se inscrie contravaloarea integrala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii fara TVA aplicand regimul de scutire pe aceeasi factura sau pe o factura separata, conform prevederilor art. 159 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal.

Facturile de regularizare se transmit beneficiarului care are obligatia sa efectueze ajustarile TVA
deduse in conformitate cu prevederile art. 148 si 149 din Codul fiscal.

Factura de regularizare nu trebuie sa contina mentiunea referitoare la codul de inregistrare in scopuri de TVA a furnizorului/prestatorului. Furnizorul/Prestatorul poate solicita restituirea TVA colectate astfel regularizate pe baza formularului 307"Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata".

[art. 134 alin. (5) Cod fiscal, pct. 15^2 din Norme, pct. 152 din Norme, art. 156^3 alin. (9) lit. b) Cod fiscal]


Sursa: DGFP Brasov
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anularea codului de TVA. Cum procedam privind regularizarea facturilor?":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia privind beneficiarul real ar putea fi eliminata din nou
    • Ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Claudiu Nasui, anunta ca a avut recent o intalnire cu ambasadorul Austriei in Romania in care s-a discutat despre posibila eliminare a declaratiei privind beneficiarul real-o sarcina birocratica inutila si exagerata. „Ieri am avut o intalnire cu doamna Isabel Rauscher, ambasadorul Austriei in Romania. Ne-am intalnit pentru a discuta bunele practici ale Austriei in ce priveste mediul de afaceri, mai ales in relatia dintre...» citeste mai departe aici

  • Reminder! 20 aprilie- termen limita pentru depunerea a doua declaratii fiscale
    • Conform calendarului obligatiilor fiscale ANAF, maine este termenul limita pentru depunerea a doua declaratii fiscale. Declaratii fiscale: 1. Depunerea Declaratiei 399 VAT Return (Declaratie speciala de TVA) Mini One Stop Shop CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care au optat pentru Regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune, conform art. 314, alin. (7) din Codul fiscal; Persoane impozabile...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante pana la data de 31 ianuarie 2022
    • Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, a anuntat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca a fost prelungita cu 10 luni, pana la 31 ianuarie 2022, perioada in care contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020. „Am prelungit cu 10 luni, pana la data de 31 ianuarie 2022, perioada in care contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020 (cum ar fi dobanzile si penalitatile), cu conditia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016