Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfa

12-Dec-2012
2631
Clientul din primul exemplu constata ca produsul pe care l-a cumparat are defecte de fabricatie pe care nu le-a observat atunci cand l-a ales. El decide sa il inapoieze si solicita sa primeasca inapoi pretul platit.

Dosarul pentru operatiunea de retur marfa se va intocmi astfel:

a) Nota de receptie si constatare de diferente cu urmatorul continut minimal:

- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii de stornare a bonului fiscal;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare;
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

- cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente; pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.

b) Dispozitia de plata-incasare catre casierie, pe baza careia i se vor inapoia clientului 1.000 de lei cu urmatorul continut minimal:

- denumirea unitatii;
- denumirea formularului: plata/incasare (plata in cazul nostru);
- numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.


c) Factura fiscala in rosu

Inregistrarea contabila initiala a vanzarii a fost:


4111 = % 1.000 lei
"Clienti" 707 806,5 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 193,5 lei
"TVA colectata"

si incasarea pretului de la client:


5311 = 4111 1.000 lei
"Casa in lei" "Clienti"


Inregistrarea facturii in rosu:


4111 = % - 1.000 lei
"Clienti" 707 - 806,5 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 - 193,5 lei
"TVA colectata"


inapoierea banilor pe baza Dispozitiei de plata catre casierie:

4111 = 5311 1.000 lei
"Clienti" "Casa in lei"



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfa":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.