Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In Monitorul Oficial nr.436 din 13 iunie 2017, a fost publicata Hotararea Guvernului nr.419 pentru adoptarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.151/2015 privind privind procedura insolventei persoanelor fizice, cunoscuta si sub denumirea de legea falimentului personal. Aceasta lege, desi adoptata in 2015, va intra in vigoare odata cu normele metodologice de aprobare, incepand cu data de 1 august 2017.
Insolventa debitorului persoana fizica este definita de lege ca acea stare a patrimoniului caracterizata prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor, pe masura ce acestea devin scadente. Insolventa se prezuma a exista prin efectul legii atunci cand debitorul nu a platit datoria sa fata de unul sau mai multi creditori, dupa trecerea unui termen de 90 de zile de la scadenta.
Prevederile legii se aplica persoanelor fizice, cu exceptia celor care administreaza o intreprindere, care sunt in stare de insolventa si nu exista probabilitatea de a redeveni, intr-o perioada de maximum 12 luni, capabile sa-si execute obligatiile cu mentinerea unui nivel de trai rezonabil pentru sine si pentru persoanele pe care le au in intretinere. Cuantumul total al obligatiilor scadente trebuie sa fie cel putin egal cu valoarea-prag stabilita de lege, respectiv 15 salarii minime pe economie.
Legea nu se aplica persoanelor care au fost condamnate definitiv pentru savarsirea unor infractiuni de evaziune fiscala, de fals, a unor infractiuni intentionate contra patrimoniului, persoanelor care au fost concediate in ultimii 2 ani din motive ce le sunt imputabile, persoanelor care, desi apte de munca, nu au depus eforturile necesare pentru a-si gasi loc de munca sau care au acumulat datorii noi si au determinat ajungerea in stare de insolventa cu intentie sau din culpa.
Procedura de insolventa se poate desfasura prin mai multe forme, respectiv: procedura administrativa pe baza planului de rambursare a datoriilor, procedura judiciara prin lichidare de active si procedura simplificata de insolventa. Aceasta din urma se aplica in situatia in care suma totala a datoriilor debitorului este de cel mult 10 salarii minime, iar respectivul debitor nu are bunuri sau venituri urmaribile si are peste varsta standard de pensionare.
Procedura de insolventa se aplica de organe precum comisia de insolventa, instantele judecatoresti si lichidatori.
Debitorii persoane fizice pot initia procedura de insolventa prin depunerea unei cereri de deschidere a procedurii pe baza de plan de rambursare a datoriilor. Cererea se depune la comisia de insolventa constituita la nivel teritorial din reprezentanti ai Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor, Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, precum si reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, in judetul in care debitorul si-a avut domiciliul cu cel putin 6 luni inaintea depunerii cererii.
Daca debitorul considera ca situatia sa financiara este iremediabil compromisa si un plan de rambursare a datoriilor nu poate fi pus in aplicare, acesta poate solicita direct instantei judecatoresti competente deschiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active, care va fi pusa in executare de un lichidator.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
In vederea determinarii criteriilor pentru stabilirea unui nivel de trai rezonabil pentru debitorul aflat in procedura insolventei, actul normativ stabileste elemente precum: valoarea cosului lunar minim de consum, pretul utilitatilor, alimentelor si produselor de baza, componenta si structura familiei debitorului, existenta unor situatii speciale de sanatate, exigentele minimale pentru locuit, cheltuielile minime legate de functionarea unui vehicul indispensabil, valoarea minima a cheltuielilor profesionale, structura pietei fortei de munca si altele asemenea.
Actul normativ mai stabileste totodata ca sedintele de conciliere intre creditor si debitor trebuie sa serveasca exclusiv intereselor legitime ale partilor si ca niciuna din parti nu poate impune celeilalte parti o solutie.
Se considera infractiune fapta debitorului de a instraina, ascunde, deteriora sau distruge valori sau bunuri din patrimoniul sau, de a falsifica inscrisuri ori de a invoca acte sau datorii fictive.
Pentru cererea de deschidere a procedurii de insolventa, nu se datoreaza taxa judiciara de timbru.
Sursa: AJFP Calarasi
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Senat: Proiect de lege pentru modificarea si completarea OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscalSuspendare activitate firma. Declaratii fiscaleAmendamentul PNL pentru respingerea OUG privind TVA Split a fost respins de Comisia de buget-finanteStart-up-urile din Europa beneficiaza de sprijin nou si majorat din partea Comisiei EuropeneOltchim are sanse mari sa intre in falimentUltimele articole
SAF-T in 2024. Cine are obligatia depunerii D406?Monitorizarea pe orizontala: In perioada 1-15 februarie firmele mari pot aplica pentru proiectul care le va rezolva problemele fiscale in timp real3 situatii diferite in care sunt obligatorii situatiile financiare. STUDII DE CAZINSOLVENTA - ce inseamna, cadru legal si cum se diferentiaza de falimentPana pe 1 ianuarie 2024 listele contribuabililor vor fi actualizate. ANAF propune noi reguli pentru administrarea firmelorArticole similare
La curent cu noul Cod Penal 2014? Puteti fi dati in judecata daca folositi masina de serviciu in scop personalPrevederi legale privind insolventa persoanelor fiziceArticole similare
Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?Noutati Legislatie Fiscala 27 - 31 iulie 2009Societate aflata in insolventa. Mai calculeaza dobanzi la creditele existente?VIDEO: Lichidare societate. Depunere acteMinistrul Finantelor Publice: Ordonanta privind insolventa, o masura de stopare a practicilor abuziveUltimele articole
3 situatii diferite in care sunt obligatorii situatiile financiare. STUDII DE CAZInsolventa - ce inseamna, cadru legal si cum se diferentiaza de falimentActul administrativ fiscal in 2023. Ce trebuie sa stie contribuabilii despre acest documentProcedura de solutionare a contestatiilor a fost modificata. Noutati aduse de Ordinul 1788/2022Contribuabilii au 45 zile la dispozitie de la primirea actelor administrative fiscale pentru a depune contestatie. Exceptii de la termenArticole similare
Insolventa - ce inseamna, cadru legal si cum se diferentiaza de falimentPeste 18.000 de firme locale au intrat in insolventa, in primele trei trimestreFrauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNAAti livrat marfa si nu puteti incasa CEC-ul sau bonul? Expertii raspund!Studiu de caz: Regularizarea TVA dedusaUltimele articole
3 situatii diferite in care sunt obligatorii situatiile financiare. STUDII DE CAZPersoanele fizice care au acumulat datorii si nu mai au cum sa le plateasca pot solicita sprijin la ANPCContribuabilii au 45 zile la dispozitie de la primirea actelor administrative fiscale pentru a depune contestatie. Exceptii de la termenNoua procedura de rambursare a TVA pentru deconturile cu sume negative depuse incepand cu data de 1 februarie 2022Este OFICIAL! Codul fiscal a fost MODIFICAT prin Ordonanta11/2022Articole similare
Declaratia 101 si impozitarea in regim mixt. Explicatiile specialistuluiTermen 25 august! Obligatiile entitatilor care au trecut la impozit pe veniturile microintreprinderilor de la 1 AUGUST 2017MFP explica pe scurt modificarile aduse Codului fiscalProgramul Comert 2017 se lanseaza pe 16 august! Afla daca esti eligibil!Anunt ANAF privind CAS si CASS datorate de angajatori. Schimbari de la 1 AUGUST 2017Ultimele articole
A fost abrogat Ordinul nr. 3040/2018, prin care s-au stabilit operatiunile de debitare a contului de TVA (Proiect de Ordin)Atentionare ASF privind transferul clasei de bonus-malus in cazul asigurarilor de Raspundere Civila AutoPrevederi legale privind insolventa persoanelor fiziceCe beneficii au firmele dupa ce acordul de liber schimb CETA intre Canada si UE a intrat in vigoareBuletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 28 august-3 septembrie 2017Sfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Intreprinderi legate 2024. Care este noua definitie si cum se pune in practica
Reorganizare ANAF 2024. Vor DISPAREA anumite documente tiparite pe hartie
RO e-Factura. Exceptii de la obligativitatea trimiterii facturilor in sistem
Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 25 martie 2024