
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
In Monitorul Oficial nr.436 din 13 iunie 2017, a fost publicata Hotararea Guvernului nr.419 pentru adoptarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.151/2015 privind privind procedura insolventei persoanelor fizice, cunoscuta si sub denumirea de legea falimentului personal. Aceasta lege, desi adoptata in 2015, va intra in vigoare odata cu normele metodologice de aprobare, incepand cu data de 1 august 2017.
Insolventa debitorului persoana fizica este definita de lege ca acea stare a patrimoniului caracterizata prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor, pe masura ce acestea devin scadente. Insolventa se prezuma a exista prin efectul legii atunci cand debitorul nu a platit datoria sa fata de unul sau mai multi creditori, dupa trecerea unui termen de 90 de zile de la scadenta.
Prevederile legii se aplica persoanelor fizice, cu exceptia celor care administreaza o intreprindere, care sunt in stare de insolventa si nu exista probabilitatea de a redeveni, intr-o perioada de maximum 12 luni, capabile sa-si execute obligatiile cu mentinerea unui nivel de trai rezonabil pentru sine si pentru persoanele pe care le au in intretinere. Cuantumul total al obligatiilor scadente trebuie sa fie cel putin egal cu valoarea-prag stabilita de lege, respectiv 15 salarii minime pe economie.
Legea nu se aplica persoanelor care au fost condamnate definitiv pentru savarsirea unor infractiuni de evaziune fiscala, de fals, a unor infractiuni intentionate contra patrimoniului, persoanelor care au fost concediate in ultimii 2 ani din motive ce le sunt imputabile, persoanelor care, desi apte de munca, nu au depus eforturile necesare pentru a-si gasi loc de munca sau care au acumulat datorii noi si au determinat ajungerea in stare de insolventa cu intentie sau din culpa.
Procedura de insolventa se poate desfasura prin mai multe forme, respectiv: procedura administrativa pe baza planului de rambursare a datoriilor, procedura judiciara prin lichidare de active si procedura simplificata de insolventa. Aceasta din urma se aplica in situatia in care suma totala a datoriilor debitorului este de cel mult 10 salarii minime, iar respectivul debitor nu are bunuri sau venituri urmaribile si are peste varsta standard de pensionare.
Procedura de insolventa se aplica de organe precum comisia de insolventa, instantele judecatoresti si lichidatori.
Debitorii persoane fizice pot initia procedura de insolventa prin depunerea unei cereri de deschidere a procedurii pe baza de plan de rambursare a datoriilor. Cererea se depune la comisia de insolventa constituita la nivel teritorial din reprezentanti ai Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor, Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, precum si reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, in judetul in care debitorul si-a avut domiciliul cu cel putin 6 luni inaintea depunerii cererii.
Daca debitorul considera ca situatia sa financiara este iremediabil compromisa si un plan de rambursare a datoriilor nu poate fi pus in aplicare, acesta poate solicita direct instantei judecatoresti competente deschiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active, care va fi pusa in executare de un lichidator.
Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita
In vederea determinarii criteriilor pentru stabilirea unui nivel de trai rezonabil pentru debitorul aflat in procedura insolventei, actul normativ stabileste elemente precum: valoarea cosului lunar minim de consum, pretul utilitatilor, alimentelor si produselor de baza, componenta si structura familiei debitorului, existenta unor situatii speciale de sanatate, exigentele minimale pentru locuit, cheltuielile minime legate de functionarea unui vehicul indispensabil, valoarea minima a cheltuielilor profesionale, structura pietei fortei de munca si altele asemenea.
Actul normativ mai stabileste totodata ca sedintele de conciliere intre creditor si debitor trebuie sa serveasca exclusiv intereselor legitime ale partilor si ca niciuna din parti nu poate impune celeilalte parti o solutie.
Se considera infractiune fapta debitorului de a instraina, ascunde, deteriora sau distruge valori sau bunuri din patrimoniul sau, de a falsifica inscrisuri ori de a invoca acte sau datorii fictive.
Pentru cererea de deschidere a procedurii de insolventa, nu se datoreaza taxa judiciara de timbru.
Sursa: AJFP Calarasi
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Articole similare
Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNARevista Romana de TVA nr. 29, August 2009Transfer de active sau vanzare de active la lichidarea unei firme?Client aflat in INSOLVENTA. Ce deduceri se aplica la calculul impozitului pe profit?Pierderi din creante. Ajustarea TVA in contextul insolventeiUltimele articole
Proiect: Finantele modifica si completeaza Procedura privind anularea obligatiilor de plata accesoriiAnumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearRegularizare TVA. 3 studii de caz practice si de folos oricarui contabilRestructurarea obligatiilor bugetare restante. Finantele modifica si completeaza ProceduraMAT propune implementarea unui Program de accelerare a dezvoltarii IMM-urilor. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele?Articole similare
Prevederi legale privind insolventa persoanelor fiziceLa curent cu noul Cod Penal 2014? Puteti fi dati in judecata daca folositi masina de serviciu in scop personalArticole similare
Care este procedura care trebuie aplicata in cazul bilantului de lichidareAchizitie imobil prin licitatie. Ce raportam in Declaratia 394?In atentia firmelor: se schimba sistemul de taxare la Registrul ComertuluiAchizitii bunuri de la furnizor aflat in insolventa. Care e procedura corecta?Declaratii fiscale. Ce consecinte apar la nedepunere pentru administratorul special?Ultimele articole
Actul administrativ fiscal in 2023. Ce trebuie sa stie contribuabilii despre acest documentProcedura de solutionare a contestatiilor a fost modificata. Noutati aduse de Ordinul 1788/2022Contribuabilii au 45 zile la dispozitie de la primirea actelor administrative fiscale pentru a depune contestatie. Exceptii de la termenFinantele modifica Legea 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor. Au fost actualizate contraventiile si sanctiunileTransfer de active sau vanzare de active la lichidarea unei firme?Articole similare
Noua procedura de rambursare a TVA pentru deconturile cu sume negative depuse incepand cu data de 1 februarie 2022Cum solutionam contestatiile formulate impotriva actelor administrative fiscale?Cand isi pierde o firma SRL-D statutul de intreprinzator debutant?Situatii deductibilitate ajustare creante la calculul impozitului pe profitNoutati legislatie Fiscala 08 - 12 decembrie 2008Ultimele articole
Persoanele fizice care au acumulat datorii si nu mai au cum sa le plateasca pot solicita sprijin la ANPCContribuabilii au 45 zile la dispozitie de la primirea actelor administrative fiscale pentru a depune contestatie. Exceptii de la termenEste OFICIAL! Codul fiscal a fost MODIFICAT prin Ordonanta11/2022PFA-urile si profesionistii vor interactiona, de la 1 ianuarie 2022, cu un alt organ fiscal. Reguli noi pentru administrarea obligatiilor fiscaleModificari privind administrarea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice care desfasoara activitati economice in 2022Articole similare
Prevederi legale privind insolventa persoanelor fiziceDeclaratia 101 si impozitarea in regim mixt. Explicatiile specialistuluiProgramul Comert 2017 se lanseaza pe 16 august! Afla daca esti eligibil!A fost abrogat Ordinul nr. 3040/2018, prin care s-au stabilit operatiunile de debitare a contului de TVA (Proiect de Ordin)Salariati cu contract de munca cu timp partial. Ce scutiri prevede OG 4/2017?Ultimele articole
Atentionare ASF privind transferul clasei de bonus-malus in cazul asigurarilor de Raspundere Civila AutoCe beneficii au firmele dupa ce acordul de liber schimb CETA intre Canada si UE a intrat in vigoareBuletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 28 august-3 septembrie 2017Redefinirea activitatilor independente prin Ordonanta Nr. 25/2017Ce avantaje vor avea contribuabilii care opteaza pentru plata defalcata a TVA de la 1 octombrie 2017?Sfaturi de la experti
Incadrare ansamblu schela dpdv contabil si fiscal
Intrebare: Am achizitionat un ansamblu schela, compus din balustrada, picior, dsipozitiv cadru etc., in valoare totala de 143.032 lei + TVA. Cum le putem inregistra ca mijloace fixe, evidentiand elementele separat, in eventualitatea in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fasonare otel. Obligatii privind casa de marcat
Intrebare: Pentru activitatea de fasonare a otelului prestata catre persoane fizice avem obligatia de a emite bon fiscal sau e corecta si varianta emiterii de factura si chitanta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<