Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018

16-Aug-2018
2070

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA.

Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a sprijinului financiar. Controlul aferent unor obligatii specifice va avea loc in iarna sau in primavara anului urmator.

Pentru a termina la timp controalele pe teren, in termenul stabilit privind finalizarea, un numar de 738 de functionari, inspectori din cadrul serviciilor control pe teren si inspectii ale Centrelor judetene APIA se vor afla pe teren, cu program normal de lucru in zilele de 16 si 17 august, cu recuperarea timpului lucrat, in conditiile legii.

"Scopul verificarilor la fata locului este acela de a controla conditiile in care se acorda ajutorul in conformitate cu art. 37 al Regulamentului (UE) nr. 809/2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr.1306/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste sistemul integrat de administrare masurile de dezvoltare rurala si ecoconditionalitatea, mai exact verificarea fiecarei parcele declarate: eligibilitate, localizare, suprafata si aspecte privind utilizarea/acoperirea terenului", spun reprezentantii APIA.

In sursa citata se arata ca fiecare verificare la fata locului va fi obiectul unui raport de control conform regulamentului european care permite revizuirea detaliilor verificarilor efectuate si intocmirea concluziilor privind conformitatea cu criteriile de eligibilitate, angajamentele si alte obligatii.

Pentru campania de primire a Cererilor Unice de Plata pentru anul 2018, s-a incheiat pe data de 15 mai, in cadrul careia au fost inregistrate un numar de 866.749 cereri, pentru o suprafata declarata la plata de circa 9,648 milioane de hectare, cele mai multe cereri s-au inregistrat in judetele Suceava (47.438 cereri), Dolj (37.344), Bihor (36.432), Maramures (34.383) si Botosani (34.176).

Pe lista judetelor cu cele mai mari suprafete solicitate la plata se afla Timis (527.762,46 hectare), Constanta (495.029,96 hectare), Teleorman (419.661,07 hectare), Dolj (418.818,68 hectare) si Calarasi (375.232,41 hectare).

Intre 1 iunie - 1 iulie 2018, reprezentantii institutiei au efectuat controlul administrativ, inclusiv controlul preliminar al cererilor unice de plata, esantionarea acestora precum si transmiterea esantioanelor, conform dispozitiilor europene. De asemenea, intre 1 iulie si 1 octombrie 2018 se realizeaza controlul la fata locului pentru cererile unice de plata esantionate la control pe teren, iar controlul aferent al unor obligatii specifice, in iarna sau in primavara anului urmator.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare deseuri de fier. Taxa de mediu Societatea A (platitoare de TVA) a predat catre Societatea B (neplatitoare de TVA) o cantitate de 1.000 kg deseu de fier rezultat in urma casarii/dezmembrarii unor mijloace fixe....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie imobil pentru inchiriere O societate platitoare de TVA si impozit pe profit doreste sa achizitioneze un apartament nou ce se va finaliza in anul 2026. Valoarea acestuia este de aproximativ 70.000 euro fara...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Tratament fiscal TVA pentru loc de parcare oferit gratuit turistilor Pentru parcarea autoturismelor turistilor nu se percepe nici o taxa/plata, doar gratuit. Locurile de parcare pentru turisti sunt necesare, deoarece in zona hotelului nu se poate...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Comision Stripe - neplatitor de TVA O asociatie non profit incaseaza sume prin platforma STRIPE. Asociatia nu este platitoare de TVA. Pentru serviciile prestate platforma STRIPE emite o factura pentru comision plati....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Activitati in afara CAEN autorizate la ONRC Aceasta societate, conform unui Constatator scos acum de la RECOM apare ca avand autorizate urmatoarele activitati in afara sediului social si a sediilor secundare (CAEN REV.2):...citeste mai mult

In acest an, plafonul alocat Romaniei pentru acest program, asa cum este prevazut in regulamentul Comisiei Europene (CE), este 1,912 miliarde de euro, in crestere fata de 2017 cand s-a cifrat la 1,801 miliarde de euro.

Sprijinul financiar este finantat din Fondul European de Garantare Agricola (FEGA), din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR) si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016