
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica, miercuri, 11 decembrie 2019, proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020. Intre masurile avute in vedere se numara majorarea accizei la tigarete, incepand cu 1 ianuarie 2020, inghetarea salariilor demnitarilor si interzicerea cumulului pensiei cu salariul in institutii publice, pentru pensionarii care beneficiaza de drepturi de pensie platite din fonduri publice.
In expunerea de motive care insoteste proiectul de Lege, MFP arata ca, la estimarea veniturilor si cheltuielilor bugetare pentru perioada 2020-2022 s-au avut in vedere urmatoarele masuri:
Extras din proiectul de LEGE pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020
Art.1. – Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art.26 alin.(2) si art.29 alin.(1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este in anul 2020 de -3,60 %, iar in anul 2021 de -3,34%.
(2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este de 9,7% in anul 2020 si de 9,4 % in anul 2021.
Art.3. – (1) Plafonul privind datoria publica, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfarsitul anului 2020, este de 40% din produsul intern brut.
(2) In anul 2020, plafonul privind finantarile rambursabile, care pot fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, este in suma de 1.200 milioane lei, iar plafonul privind tragerile din finantarile rambursabile contractate, sau care urmeaza a fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, este in suma de 1.300.milioane lei fiecare. Valoarea aferenta finantarilor rambursabile, care poate fi autorizata pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, este de maximum 100 milioane lei anual.
(3) Plafoanele prevazute la alin.(2) nu cuprind finantarile rambursabile destinate refinantarii datoriei publice locale, finantarile rambursabile destinate proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeana si nici pe cele destinate proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de la donatori europeni in cadrul programelor interguvernamentale.
(4) Plafonul privind emiterea de garantii de catre Guvern, prin Ministerul Finantelor Publice si de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2020, este de 8.000 milioane lei.
(5) Prin derogare de la prevederile art. 6 si 7 din Legea nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2020, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale si ale cheltuielilor de personal, stabilite potrivit dispozitiilor art.29, alin.(1), lit. g) din aceeasi lege si sunt prevazute in anexa nr.1.
(6) Prin derogare de la prevederile art. 6 si 7 din Legea nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2020, sunt stabilite plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale si ale altor bugete componente ale bugetului general consolidat si sunt prevazute in anexa nr.2.
(7) In anul 2020, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de minus 26.683,3 milioane lei.
Art.4. – (1) Obiectivul bugetar pe termen mediu este reprezentat de atingerea unui nivel al soldului structural anual al administratiei publice de -1% din produsul intern brut.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 6 - 7 si art.26 alin.(3) din Legea nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul act normativ nu prevede calea de ajustare catre obiectivul bugetar pe termen mediu prevazut la alin.(1), iar nivelul plafoanelor soldului structural anual al administratiei publice este prevazut in anexa nr.3. Ajustarea soldului structural anual al administratiei publice se face incepand cu anul 2020.
(3) In anul 2020, prevederile art.14 alin.(1) din Legea nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.
Art.5. – Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale vor elabora propunerile de cheltuieli bugetare, in concordanta cu prevederile Legii nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu incadrarea in plafoanele prevazute in prezenta lege.
Art. 6. – Anexele nr.1 - 3 fac parte integranta din prezenta lege.
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate
Sfaturi de la experti
Cota de impozit pe dividende interimare distribuite in anul 2022
Intrebare: O societate repartizeaza profitul realizat la 30.06.2022 pe dividende in avans. Plata dividendelor catre asociati s-a facut in iulie 2022. Ce impozit se retine? 5% sau 8%?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Criterii marime. Raportare la 30.06.2022
Intrebare: Conform Ordinului 1669/2022, stabilirea criteriilor de marime se face astfel: â
vezi AICI raspunsul specialistilor <<