Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Asigurarile de viata vor fi incheiate din 2011 numai dupa evaluarea financiara a clientilor

22-Sep-2010
2035


Companiile care practica asigurari de viata vor fi obligate din luna septembrie 2011 sa analizeze situatia si nevoile financiare ale viitorilor clienti pe baza unui chestionar si sa le recomande acestora solutii in concordanta cu acestea, potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

Analiza se va efectua prin intermediului unui "formular de analiza a nevoilor clientilor", care va fi prezentat la primele intalniri cu potentialul client.

"Formularul va fi intocmit in doua exemplare si va fi semnat de ambele parti, iar un exemplar va fi inmanat clientului, celalalt ramanand la asigurator. Daca clientul nu doreste sa furnizeze anumite informatii, el va trebui sa certifice acest lucru sub semnatura", se arata in Ordinul CSA 11/2010 pentru completarea normelor privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor.

Pe baza rezultatului analizei, asiguratorii vor prezenta o recomandare scrisa clientilor, iar solutia propusa trebuie sa fie in concordanta cu acesta.

Formularul va contine datele personale ale clientilor si despre situatia familiala, relevante pentru identificarea nevoilor (nume, prenume, adresa de corespondenta, e-mail, telefon, profesie, stare civila, date despre sot/sotie si copii), informatii despre situatia financiara prezenta (venituri, cheltuieli, venit disponibil) si obiectivele financiare pe termen lung ale clientilor si prioritizarea acestora.

In cazul in care polita este una de tip unit-linked (cu componenta investitionala) sau index-linked (care garanteaza returnarea capitalului investit plus un randament minim garantat), in vederea evitarii asumarii prin contractul de asigurare a unui risc mai mare decat toleranta clientului, in formularul de analiza va fi inclusa o sectiune aparte, de determinare a profilului de risc al clientului, pe baza caruia se va recomanda un tip de contract de asigurare si fond de investitii potrivite profilului de risc rezultat.

"Inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata, in momentul prezentarii unui fond de investitii asociat unei polite de asigurare de tip unit-linked, clientului ii va fi inmanat prospectul fondului de investitii in care vor fi investite primele de asigurare", se precizeaza in ordin.

In prospect, asiguratorul va prezenta o serie de informatii minimale, respectiv definitii pentru cei mai importanti termeni (activul total si net al fondului, administratorul, benchmark/indice de referinta, instrumentele financiare, unitatea de fond, performanta), politica de investitii, benchmark (un standard sau un indice de referinta fata de care se compara performanta fondului de investitii in care vor fi investite primele de asigurare) si limitele pe clase de active din care sa reiasa profilul de risc al fondului.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

De asemenea, societatea va prezenta durata de investitie minima recomandata, nivelul si structura taxelor, precum si garantiile asiguratorului (detalierea garantiilor oferite de asigurator sau mentionarea absentei acestor garantii; in cazul programelor de investitii care nu ofera garantii se va mentiona ca asiguratorul nu garanteaza valoarea investitiei sau valoarea primelor platite si se va face mentiunea ca riscul investitiei apartine contractantului).

In plus, asiguratorul isi va declina responsabilitatea referitoare la garantarea unor performante viitoare bazate pe realizarile anterioare.

"Pentru ca asiguratul sa aiba o imagine clara si completa asupra contractului de asigurare, inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata asiguratorul trebuie sa prezinte o proiectie (evolutia detaliata a contractului), care va fi intocmita in doua exemplare si va fi semnata de ambele parti, iar un exemplar va fi inmanat clientului, celalalt ramanand la asigurator", se mai arata in actul normativ al CSA.

Contractul de asigurare va cuprinde detalii despre persoana asigurata (nume, prenume, varsta, sex), polita de asigurare (tip, durata, frecventa de plata), evolutia sumei asigurate, a primelor platite, a valorii contului (pentru politele de tip unit-linked)/contului de participare la profit (pentru politele traditionale), a valorii de rascumparare si a sumei asigurate reduse.

Totodata, contractul de asigurare va prezenta informatii despre costurile de administrare si evolutia simultana a doua scenarii de performanta (pesimist si optimist) a randamentelor fondurilor de investitii, alaturi de o declinare a responsabilitatii referitoare la garantarea evolutiei contractului de asigurare conform proiectiei prezentate, in cazul in care nu exista garantii.

"Asiguratorii au obligatia intocmirii documentelor si furnizarii informatiilor mentionate anterior in termen de un an de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial, Partea I", se precizeaza in actul normativ al CSA.

La finele anului 2009, un numar de 24 de societati erau autorizate de CSA sa practice asigurari de viata.

Primele subscrise pe acest segment de piata au totalizat 1,63 miliarde de lei, in scadere cu 12,8% fata de 2008.

"Criza economica care a afectat nu numai mediul de afaceri din Romania, dar si scaderea puterii de cumparare a populatiei, impreuna cu reticenta incheierii unei polite de asigurare in momente dificile ale vietii, datorita faptului ca nu exista o educatie in privinta necesitatii unei asigurari, au contribuit la diminuarea portofoliului de asigurari de viata", se spune in raportul anual al CSA.

Anul trecut, asiguratorii de viata au platit despagubiri de 248,02 milioane de lei, in crestere cu 12,8% fata de 2008. De asemenea, potrivit datelor CSA, sumele rascumparate (totale si partiale) de clienti au totalizat 424,5 milioane de lei, in crestere cu 54,2%.

Sursa Mediafax

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Asigurarile de viata vor fi incheiate din 2011 numai dupa evaluarea financiara a clientilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.