Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asigurarile de viata vor fi incheiate din 2011 numai dupa evaluarea financiara a clientilor

22-Sep-2010
3439


Companiile care practica asigurari de viata vor fi obligate din luna septembrie 2011 sa analizeze situatia si nevoile financiare ale viitorilor clienti pe baza unui chestionar si sa le recomande acestora solutii in concordanta cu acestea, potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

Analiza se va efectua prin intermediului unui "formular de analiza a nevoilor clientilor", care va fi prezentat la primele intalniri cu potentialul client.

"Formularul va fi intocmit in doua exemplare si va fi semnat de ambele parti, iar un exemplar va fi inmanat clientului, celalalt ramanand la asigurator. Daca clientul nu doreste sa furnizeze anumite informatii, el va trebui sa certifice acest lucru sub semnatura", se arata in Ordinul CSA 11/2010 pentru completarea normelor privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor.

Pe baza rezultatului analizei, asiguratorii vor prezenta o recomandare scrisa clientilor, iar solutia propusa trebuie sa fie in concordanta cu acesta.

Formularul va contine datele personale ale clientilor si despre situatia familiala, relevante pentru identificarea nevoilor (nume, prenume, adresa de corespondenta, e-mail, telefon, profesie, stare civila, date despre sot/sotie si copii), informatii despre situatia financiara prezenta (venituri, cheltuieli, venit disponibil) si obiectivele financiare pe termen lung ale clientilor si prioritizarea acestora.

In cazul in care polita este una de tip unit-linked (cu componenta investitionala) sau index-linked (care garanteaza returnarea capitalului investit plus un randament minim garantat), in vederea evitarii asumarii prin contractul de asigurare a unui risc mai mare decat toleranta clientului, in formularul de analiza va fi inclusa o sectiune aparte, de determinare a profilului de risc al clientului, pe baza caruia se va recomanda un tip de contract de asigurare si fond de investitii potrivite profilului de risc rezultat.

"Inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata, in momentul prezentarii unui fond de investitii asociat unei polite de asigurare de tip unit-linked, clientului ii va fi inmanat prospectul fondului de investitii in care vor fi investite primele de asigurare", se precizeaza in ordin.

In prospect, asiguratorul va prezenta o serie de informatii minimale, respectiv definitii pentru cei mai importanti termeni (activul total si net al fondului, administratorul, benchmark/indice de referinta, instrumentele financiare, unitatea de fond, performanta), politica de investitii, benchmark (un standard sau un indice de referinta fata de care se compara performanta fondului de investitii in care vor fi investite primele de asigurare) si limitele pe clase de active din care sa reiasa profilul de risc al fondului.

De asemenea, societatea va prezenta durata de investitie minima recomandata, nivelul si structura taxelor, precum si garantiile asiguratorului (detalierea garantiilor oferite de asigurator sau mentionarea absentei acestor garantii; in cazul programelor de investitii care nu ofera garantii se va mentiona ca asiguratorul nu garanteaza valoarea investitiei sau valoarea primelor platite si se va face mentiunea ca riscul investitiei apartine contractantului).

In plus, asiguratorul isi va declina responsabilitatea referitoare la garantarea unor performante viitoare bazate pe realizarile anterioare.

"Pentru ca asiguratul sa aiba o imagine clara si completa asupra contractului de asigurare, inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata asiguratorul trebuie sa prezinte o proiectie (evolutia detaliata a contractului), care va fi intocmita in doua exemplare si va fi semnata de ambele parti, iar un exemplar va fi inmanat clientului, celalalt ramanand la asigurator", se mai arata in actul normativ al CSA.

Contractul de asigurare va cuprinde detalii despre persoana asigurata (nume, prenume, varsta, sex), polita de asigurare (tip, durata, frecventa de plata), evolutia sumei asigurate, a primelor platite, a valorii contului (pentru politele de tip unit-linked)/contului de participare la profit (pentru politele traditionale), a valorii de rascumparare si a sumei asigurate reduse.

Totodata, contractul de asigurare va prezenta informatii despre costurile de administrare si evolutia simultana a doua scenarii de performanta (pesimist si optimist) a randamentelor fondurilor de investitii, alaturi de o declinare a responsabilitatii referitoare la garantarea evolutiei contractului de asigurare conform proiectiei prezentate, in cazul in care nu exista garantii.

"Asiguratorii au obligatia intocmirii documentelor si furnizarii informatiilor mentionate anterior in termen de un an de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial, Partea I", se precizeaza in actul normativ al CSA.

La finele anului 2009, un numar de 24 de societati erau autorizate de CSA sa practice asigurari de viata.

Primele subscrise pe acest segment de piata au totalizat 1,63 miliarde de lei, in scadere cu 12,8% fata de 2008.

"Criza economica care a afectat nu numai mediul de afaceri din Romania, dar si scaderea puterii de cumparare a populatiei, impreuna cu reticenta incheierii unei polite de asigurare in momente dificile ale vietii, datorita faptului ca nu exista o educatie in privinta necesitatii unei asigurari, au contribuit la diminuarea portofoliului de asigurari de viata", se spune in raportul anual al CSA.

Anul trecut, asiguratorii de viata au platit despagubiri de 248,02 milioane de lei, in crestere cu 12,8% fata de 2008. De asemenea, potrivit datelor CSA, sumele rascumparate (totale si partiale) de clienti au totalizat 424,5 milioane de lei, in crestere cu 54,2%.

Sursa Mediafax

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Asigurarile de viata vor fi incheiate din 2011 numai dupa evaluarea financiara a clientilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016