Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Asociere intre persoane fizice. Care vor fi obligatiile fiscale?

25-Iun-2014
1052
Pentru situatia supusa analizei urmatoare, e luat ca exemplu cazul a doua persoane fizice (un rezident si un nerezident) care doresc sa se asocieze in vederea realizarii unei constructii.

Aportul persoanei fizice va fi in natura si consta intr-un teren, iar restul costurilor va fi suportat de persoana fizica nerezidenta. Vom stabili ce obligatii fiscale au cele doua persoane in ce priveste constituirea acestei asocieri.

Avand in vedere natura activitatii desfasurate consideram ca pentru persoana fizica nerezidenta sunt indeplinite conditiile pentru a detine un sediu permanent in Romania in coformitate cu prevederile art. 8 din Codul fiscal.

In aceste conditii potrivit art. 39 lit. a) din Codul fiscal persoana nerezidenta va dobandi calitatea de contribuabili in ceea ce priveste impozitul pe venit reglementat de Titlul III din Codul fiscal dupa cum va avea obligatia sa se inregistreze si ca platitor de TVA avand in vedere natura economica a activitatii desfasurate conform art. 127 din Codul fiscal
.
In ceea ce priveste regimul de impozitare a veniturilor realizate de catre cele doua persoane fizice vor fi aplicabile prevederile art. 85 si 86 din Codul fiscal care reglementeaza conditiile de impozitare a veniturilor realizate ca urmare a asocierilor fara personalitate juridica impunerea veniturilor realizate de valorificarea imobilului edificat urmand a fi impuse potrivit reguluilor aplicabile veniturilor din activitatii independente conform art. 46 si urmatoarele din Codul fiscal.
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

Din punct de vedere declarativ, pe langa obligatiile privind inregistrarea fiscala, cele doua persoane urmeaza sa indeplineasca obligatiile declarative proprii asocierilor fara personalitate juridica dintre persoane fizice:

- pentru platile anticipate de impozit pe venit, fiecare asociat va depune formularul 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (OPANAF 184/2013) in corespondenta cu formularul depus de asociere 223 Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale (OPANAF 184/2013)

- si pentru impozitul pe venitul anual, formularul 200 Declaratie privind veniturile realizate din Romania (OPANAF 3883/2013) in corespondenta cu formularul depus de asosociere 204 Declaratie anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica (OPANAF 3883/2013).

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Asociere intre persoane fizice. Care vor fi obligatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 3.83 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"