Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Asociere intre persoane fizice. Care vor fi obligatiile fiscale?

25-Iun-2014
977
Pentru situatia supusa analizei urmatoare, e luat ca exemplu cazul a doua persoane fizice (un rezident si un nerezident) care doresc sa se asocieze in vederea realizarii unei constructii.

Aportul persoanei fizice va fi in natura si consta intr-un teren, iar restul costurilor va fi suportat de persoana fizica nerezidenta. Vom stabili ce obligatii fiscale au cele doua persoane in ce priveste constituirea acestei asocieri.

Avand in vedere natura activitatii desfasurate consideram ca pentru persoana fizica nerezidenta sunt indeplinite conditiile pentru a detine un sediu permanent in Romania in coformitate cu prevederile art. 8 din Codul fiscal.

In aceste conditii potrivit art. 39 lit. a) din Codul fiscal persoana nerezidenta va dobandi calitatea de contribuabili in ceea ce priveste impozitul pe venit reglementat de Titlul III din Codul fiscal dupa cum va avea obligatia sa se inregistreze si ca platitor de TVA avand in vedere natura economica a activitatii desfasurate conform art. 127 din Codul fiscal
.
In ceea ce priveste regimul de impozitare a veniturilor realizate de catre cele doua persoane fizice vor fi aplicabile prevederile art. 85 si 86 din Codul fiscal care reglementeaza conditiile de impozitare a veniturilor realizate ca urmare a asocierilor fara personalitate juridica impunerea veniturilor realizate de valorificarea imobilului edificat urmand a fi impuse potrivit reguluilor aplicabile veniturilor din activitatii independente conform art. 46 si urmatoarele din Codul fiscal.
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Din punct de vedere declarativ, pe langa obligatiile privind inregistrarea fiscala, cele doua persoane urmeaza sa indeplineasca obligatiile declarative proprii asocierilor fara personalitate juridica dintre persoane fizice:

- pentru platile anticipate de impozit pe venit, fiecare asociat va depune formularul 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (OPANAF 184/2013) in corespondenta cu formularul depus de asociere 223 Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale (OPANAF 184/2013)

- si pentru impozitul pe venitul anual, formularul 200 Declaratie privind veniturile realizate din Romania (OPANAF 3883/2013) in corespondenta cu formularul depus de asosociere 204 Declaratie anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica (OPANAF 3883/2013).

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Asociere intre persoane fizice. Care vor fi obligatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 3.83 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

  • Doar 10% dintre functiile din consiliile de administratie in marile companii din Romania sunt detinute de femei
    • In ce priveste diversitatea de gen in campul de munca, Romania se situeaza pe ultimele locuri din clasamentul european, avand doar 12% dintre pozitiile non-executive ocupate de femei, fata de media UE de 23%. De asemenea, in consiliile de administratie a companiilor mari listate femeile ocupa doar 10% din aceste locuri. "In Romania, femeile ocupa 10% din locurile din consiliile de administratie a companiilor mari listate, 12% din rolurile non-executive ale celor mai bine cotate companii si 15%...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.