Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aspecte privind modernizarea unui spatiu detinut in chirie. Ce obligatii avem si cum inregistram?

21-Dec-2015
849

In randurile de mai jos, discutam despre o societate comerciala care are inchirata o cladire (pentru sediul social) pe 10 ani de la administratorul firmei. Aceasta cladire a fost supusa unei modernizari. Investitia a fost inregistrata in contul 231. Acum s-au finalizat lucrarile si se doreste darea in folosinta a cladirii.

Ce documente sunt necesare pentru a putea inregistra investitia in contul 212 "Amenajari" si cine trebuie sa le intocmeasca? Se declara aceasta amenajare la taxe si impozite avand calitate de chirias?

Reglementarile fiscale si contabile impun ca document justificativ pentru receptia unei constructii intocmirea procesului verbal de receptie de la finele lucrarilor, formular reglementat pana la data de 31 decembrie 2015 de OMFP 3512/2008 iar ulterior de OMFP 2634/2015.

In functie de tipul modernizarii si de prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii ale carei prevederi exced sferei noastre de competenta, este posibil ca acest proces verbal de receptie sa fie intocmit cu reprezentanti ai directiei de specialitate a autoritatii publice locale, in functie de autorizatia de construire/modernizare existenta.

Va recomandam sa solicitati expertiza tehnica, avand in vedere ca aceste reglementari sunt mult mai aspre incepand cu anul 2015.

Tot din considerente fiscale se impune notificarea proprietarului cu valoarea investitiei deoarece modernizarile efectuate la bunurile acordate in chirie reprezinta un venit in natura la nivelul persoanei ce da spre chirie acel spa?iu, conform norme pentru art. 62 din Codul fiscal regasite la pct. 135^1 din HG nr. 44/2004 cu modificari ulterioare.

Raportandu-ne la prevederile noului Cod fiscal, persoana fizica proprietara a acestui spatiu depune pana la data de 31 martie 2015 o declaratie de impunere in vederea stabilirii impozitului pentru folosirea cladirii in activitate nerezidentiala conform art. 458 din noul Cod fiscal.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aspecte privind modernizarea unui spatiu detinut in chirie. Ce obligatii avem si cum inregistram?":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"