Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aspecte privind modernizarea unui spatiu detinut in chirie. Ce obligatii avem si cum inregistram?

21-Dec-2015
3226

In randurile de mai jos, discutam despre o societate comerciala care are inchirata o cladire (pentru sediul social) pe 10 ani de la administratorul firmei. Aceasta cladire a fost supusa unei modernizari. Investitia a fost inregistrata in contul 231. Acum s-au finalizat lucrarile si se doreste darea in folosinta a cladirii.

Ce documente sunt necesare pentru a putea inregistra investitia in contul 212 "Amenajari" si cine trebuie sa le intocmeasca? Se declara aceasta amenajare la taxe si impozite avand calitate de chirias?

Reglementarile fiscale si contabile impun ca document justificativ pentru receptia unei constructii intocmirea procesului verbal de receptie de la finele lucrarilor, formular reglementat pana la data de 31 decembrie 2015 de OMFP 3512/2008 iar ulterior de OMFP 2634/2015.

In functie de tipul modernizarii si de prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii ale carei prevederi exced sferei noastre de competenta, este posibil ca acest proces verbal de receptie sa fie intocmit cu reprezentanti ai directiei de specialitate a autoritatii publice locale, in functie de autorizatia de construire/modernizare existenta.

Va recomandam sa solicitati expertiza tehnica, avand in vedere ca aceste reglementari sunt mult mai aspre incepand cu anul 2015.

Tot din considerente fiscale se impune notificarea proprietarului cu valoarea investitiei deoarece modernizarile efectuate la bunurile acordate in chirie reprezinta un venit in natura la nivelul persoanei ce da spre chirie acel spa?iu, conform norme pentru art. 62 din Codul fiscal regasite la pct. 135^1 din HG nr. 44/2004 cu modificari ulterioare.

Raportandu-ne la prevederile noului Cod fiscal, persoana fizica proprietara a acestui spatiu depune pana la data de 31 martie 2015 o declaratie de impunere in vederea stabilirii impozitului pentru folosirea cladirii in activitate nerezidentiala conform art. 458 din noul Cod fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • MONOGRAFIE Contabila lichidare societate [cu pierdere/voluntara/cu profit]

    • Lichidarea unei societati, fie ca este realizata voluntar, fie ca se incheie cu profit sau pierdere, presupune o serie de operatiuni contabile esentiale care trebuie reflectate corect in evidentele firmei. O monografie contabila clara ajuta atat contabilul, cat si asociatul sau administratorul sa inteleaga pasii necesari pentru stingerea obligatiilor, repartizarea activelor si inchiderea conturilor. In acest articol prezentam exemple de monografii contabile pentru diferite situatii de lichidare,...» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2026

    • Agenda Fiscala a Contabilului 2026 este ghidul complet pentru toti profesionistii din domeniul financiar-contabil. Contine toate obligatiile fiscale, termenele legale si declaratiile ce trebuie depuse in anul 2026, insotite de baza lor legala. Este un instrument practic si usor de folosit, ideal pentru birou sau deplasari. Cu aceasta agenda, contabilii pot gestiona corect si la timp toate responsabilitatile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Ai fost declarat inactiv fiscal? Ce poti sa faci

    • Firmele care ajung in situatia de inactivitate fiscala se confrunta cu o suspendare temporara a statutului lor fiscal activ, avand consecinte semnificative atat asupra activitatii proprii, cat si asupra partenerilor de afaceri. Inregistrarea ca „inactiv fiscal” implica pierderea unor drepturi esentiale, precum deducerea TVA si recunoasterea cheltuielilor. Totusi, aceasta situatie poate fi remediata prin conformarea la obligatiile legale si solicitarea reactivarii la autoritatea...» citeste mai departe aici

  • e-Factura. 4 EXCEPTII de la e-Factura in relatia B2C

    • E-Factura B2C reprezinta sistemul prin care facturile emise catre persoane fizice pot fi transmise prin platforma nationala RO e-Factura. Exista insa exceptii clare de la aceasta regula, in care transmiterea facturilor in sistem nu este obligatorie. In continuare, sunt prezentate principalele situatii de acest tip.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raport de lichidare si reglementari legislative

    • Intocmirea raportului de lichidare este obligatorie in cadrul procedurii de lichidare voluntara a unei firme. Documentul cuprinde toate operatiunile contabile de lichidare, precum vanzarea stocurilor, casarea stocurilor, plata datoriilor, incasarea creantelor sau renuntarea la ele, distribuirea patrimoniului catre asociat, etc. In acest articol vom pune la dispozitie un model de Raport de lichidare si vom clarifica ce alte documente mai sunt necesare la inchiderea societatii.» citeste mai departe aici

  • Leasing automobil. MONOGRAFIE contabila in cazul unei daune totale a masinii

    • Contribuabilii se intreaba cum trebuie procedat corect din punct de vedere contabil in situatia unei daune totale a unui autoturism achizitionat in leasing. Ce inregistrari contabile se efectueaza pentru inchiderea contractului, cum se trateaza sumele primite de la asigurator si care este modul corect de evidentiere a valorii bunului si a capitalului ramas de rambursat, vedeti in continuarea articolului. Avem acest caz concret. Compania a luat un leasing in anul 2022 pentru un automobil....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016