
Raportul Special
realizat de specialisti
In randurile de mai jos, discutam despre o societate comerciala care are inchirata o cladire (pentru sediul social) pe 10 ani de la administratorul firmei. Aceasta cladire a fost supusa unei modernizari. Investitia a fost inregistrata in contul 231. Acum s-au finalizat lucrarile si se doreste darea in folosinta a cladirii.
Ce documente sunt necesare pentru a putea inregistra investitia in contul 212 "Amenajari" si cine trebuie sa le intocmeasca? Se declara aceasta amenajare la taxe si impozite avand calitate de chirias?
Reglementarile fiscale si contabile impun ca document justificativ pentru receptia unei constructii intocmirea procesului verbal de receptie de la finele lucrarilor, formular reglementat pana la data de 31 decembrie 2015 de OMFP 3512/2008 iar ulterior de OMFP 2634/2015.
In functie de tipul modernizarii si de prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii ale carei prevederi exced sferei noastre de competenta, este posibil ca acest proces verbal de receptie sa fie intocmit cu reprezentanti ai directiei de specialitate a autoritatii publice locale, in functie de autorizatia de construire/modernizare existenta.
Va recomandam sa solicitati expertiza tehnica, avand in vedere ca aceste reglementari sunt mult mai aspre incepand cu anul 2015.
Tot din considerente fiscale se impune notificarea proprietarului cu valoarea investitiei deoarece modernizarile efectuate la bunurile acordate in chirie reprezinta un venit in natura la nivelul persoanei ce da spre chirie acel spa?iu, conform norme pentru art. 62 din Codul fiscal regasite la pct. 135^1 din HG nr. 44/2004 cu modificari ulterioare.
Raportandu-ne la prevederile noului Cod fiscal, persoana fizica proprietara a acestui spatiu depune pana la data de 31 martie 2015 o declaratie de impunere in vederea stabilirii impozitului pentru folosirea cladirii in activitate nerezidentiala conform art. 458 din noul Cod fiscal.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Tratamentul fiscal al chiriei suportate de o persoana juridica romana pentru salariatii proprii detasati in alta localitateNoutati legislatie Fiscala 22 - 26 decembrie 2008Comunicare MFP privind impozitarea CLADIRIlor din 2016Un nou impozit pentru populatie: cel pentru terenul ocupat de locuinteLucrari de modernizare la spatii inchiriate. Implicatii fiscaleUltimele articole
Mijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?[CONTABIL & FISCAL] Demolarea unei CLADIRI si ce regim se aplica dpdv fiscal si contabilAi case si terenuri de vanzare? Iata 42 de probleme fiscale frecvente si cum sa le rezolvi legalMijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firmeTaxa pe stalp 2025. MONOGRAFIE contabila pentru inregistrarea impozitului in contabilitateArticole similare
Definirea persoanelor impozabile in scopuri de TVANoile masuri pentru atragerea specialistilor si pentru stimularea incadrarii in munca a somerilorAmortizarea cheltuielilor cu amenajarea unui spatiu in comodatCum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin smsDGAF a continuat operatiunea BALLROOM. Ce sanctiuni si amenzi au fost dateUltimele articole
Mijloace fixe. Implicatii fiscale in cazul modificarii perioadei de amortizare a mijloacelor fixeCresterea profitabilitatii in servicii: 4 Puncte cheie de optimizare prin digitalizareMijloc fix neutilizat. Tratament fiscal in cazul vanzarii luiTaxe PFA: Impozit, CAS si CASS pentru un PFA cu activitate de make-up artist in 2025Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerArticole similare
Spatiu inchiriat si modernizat. Taxe si impozite localeRegim fiscal vanzare investitie in curs sub valoarea acesteia. Cum procedam?Amortizare fiscala. Cum procedam in cazul unei operatiuni de modernizare cladire?Cadou de Paste pentru contabili? Desigur!Alerta Fiscala: Modificari in Codul fiscal. Reducere impozitul pe constructiiUltimele articole
Decont precompletat e-TVA: Care sunt obligatiile persoanelor impozabile?Decont precompletat e-TVA. TOT ce trebuie sa stiiTotul despre Contractul de Comodat: Conditii, Riscuri si Model ContractRomania va avea parte de sprijin pentru consolidarea fiscala si cresterea investitiilor in infrastructuraReorganizare ANAF 2024. Vor DISPAREA anumite documente tiparite pe hartieArticole similare
Reprezentare fiscala pe teritoriul Romaniei, reprezentat din stat tert. Cum se inregistreaza facturile fiscale?Legea societatilor comerciale privind raportarile financiareDiurna de platit pentru detasarea pe teritoriul RomaniaKit de urgenta DGPR: Top 14 formulare de interes pentru orice firma cu angajatiPrima voluntara de sanatate. In ce consta angajamentul de plata pentru salariati?Ultimele articole
[MODEL] Raport de lichidare si reglementari legislativeD7 ANAF si esalonarea obligatiilor fiscale. Exista posibilitatea esalonarii pe mai mult de 12 luni?Cheltuieli deductibile PFA. Cum sa beneficiezi de deducerea bunurilor care NU sunt in proprietatea ta[PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosintaArticole similare
Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fiziceAviz de insotire a marfii: ce reprezinta, cand este necesar si cum se poate intocmi documentulBon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabiliJustificarea avansurilor de trezorerie. Ce documente intocmiti?Cum inscriem corect achizitiile cu bonuri fiscale in Declaratia 394?Ultimele articole
Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieCum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareSfaturi de la experti
Monografie contabila reevaluare cladire
Intrebare: Referitor la datele prezentate, care este monografia contabila, dar cu metoda reevaluarii brute, care este noua amortizare contabila si ce trebuie sa trec lunar: 105?1175, respectiv cheltuiala deductibila si nedeductibila?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Documente justificative pentru justificarea efectuarii unei achizitii intracomunitare de bunuri
Intrebare: Din experienta anilor trecuti, in cazul unui control ANAF, inspectorii ne solicita dovada achizitiei intracomunitare (CMR/AWB etc). In cazul nostru, AWB-ul primit nu dovedeste o AIC. Cum procedam in cazul unui control?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA