
Raportul Special
realizat de specialisti
In randurile de mai jos, discutam despre o societate comerciala care are inchirata o cladire (pentru sediul social) pe 10 ani de la administratorul firmei. Aceasta cladire a fost supusa unei modernizari. Investitia a fost inregistrata in contul 231. Acum s-au finalizat lucrarile si se doreste darea in folosinta a cladirii.
Ce documente sunt necesare pentru a putea inregistra investitia in contul 212 "Amenajari" si cine trebuie sa le intocmeasca? Se declara aceasta amenajare la taxe si impozite avand calitate de chirias?
Reglementarile fiscale si contabile impun ca document justificativ pentru receptia unei constructii intocmirea procesului verbal de receptie de la finele lucrarilor, formular reglementat pana la data de 31 decembrie 2015 de OMFP 3512/2008 iar ulterior de OMFP 2634/2015.
In functie de tipul modernizarii si de prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii ale carei prevederi exced sferei noastre de competenta, este posibil ca acest proces verbal de receptie sa fie intocmit cu reprezentanti ai directiei de specialitate a autoritatii publice locale, in functie de autorizatia de construire/modernizare existenta.
Va recomandam sa solicitati expertiza tehnica, avand in vedere ca aceste reglementari sunt mult mai aspre incepand cu anul 2015.
Tot din considerente fiscale se impune notificarea proprietarului cu valoarea investitiei deoarece modernizarile efectuate la bunurile acordate in chirie reprezinta un venit in natura la nivelul persoanei ce da spre chirie acel spa?iu, conform norme pentru art. 62 din Codul fiscal regasite la pct. 135^1 din HG nr. 44/2004 cu modificari ulterioare.
Raportandu-ne la prevederile noului Cod fiscal, persoana fizica proprietara a acestui spatiu depune pana la data de 31 martie 2015 o declaratie de impunere in vederea stabilirii impozitului pentru folosirea cladirii in activitate nerezidentiala conform art. 458 din noul Cod fiscal.
Examen Consultant Fiscal 2025
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Suspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendariiOperatiuni legate de terenuri si imobile? Cum reusesc unele firme sa le rezolve fara problemeLuni, 30 septembrie 2024, termen limita pentru depunerea D216Ajustarea TVA in cazul vanzarii in anul 2008 a unei CLADIRI achizitionate inainte de data aderariiCota redusa de 5% la livrarea locuintelorUltimele articole
Impozit pe profit. 5 modificari importante ce impacteaza impozitul in 2024 -2025Reevaluarea imobilizarilor corporale - cand se face, studiu de caz si reglementari cheieTaxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalDin ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatieImpozitul pe constructiile speciale, reintrodus din 2025. Cine va avea aceasta obligatieArticole similare
Ce regim fiscal se aplica pentru cheltuielile cu autoturisme in baza contractelor de comodat?Neplata factura de utilitati. Compensare cu garantia contractualaEditia 2015: Marea Carte a Monografiilor ContabileCesiunea creantei tot catre un nerezident. Cum identificam corect obligatiile de plata?Codul fiscal 2011 - Titlul VI (partea a II-a)Ultimele articole
Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Contract de inCHIRIEre. Obligatii fiscale importanteVenituri din inCHIRIEre in regim Airbnb. Implicatii fiscale si reglementari cheieContractul de inCHIRIEre: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Declaratia 205: Noul formular se depune pana pe 28 februarie 2025 pentru veniturile anului 2024Articole similare
OMFP 1802/2014: Tratamentul contabil stimulente la incheierea sau renegocierea unor contracte-preluarea prevederilor interpretarii SIC 15Investitii la spatiile utilizate in baza contractului de comodat. Ce tratament fiscal aplicam?Ajustarea TVA in cazul vanzarii in anul 2008 a unei cladiri achizitionate inainte de data aderariiProtestul finantistilor. Cine cere demisia sefului ANAF si care e replica presedintelui Gelu Stefan Diaconu?Cum se va calcula taxa pe stalp in 2015?Ultimele articole
Decont precompletat e-TVA: Care sunt obligatiile persoanelor impozabile?Decont precompletat e-TVA. TOT ce trebuie sa stiiTotul despre Contractul de Comodat: Conditii, Riscuri si Model ContractRomania va avea parte de sprijin pentru consolidarea fiscala si cresterea investitiilor in infrastructuraReorganizare ANAF 2024. Vor DISPAREA anumite documente tiparite pe hartieArticole similare
Declaratia 390: Cine si cand trebuie sa depuna D390Ajutor de deces 2020: cum se obtine rapid prin intermediul firmelor de pompe funebre din Bucuresti?Util pentru firme: Masuri pentru incurajarea angajarii persoanelor care nu au loc de muncaLivrari intracomunitare. Incadrarea corecta a operatiunii si decontul de TVAOUG 191/2020. Termenul limita pentru depunerea Declaratiei privind beneficiarul real a fost PRELUNGITUltimele articole
Cesiune parti sociale: Tratament fiscal, obligatii, reglementariOfertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITD150 si D151, modificate. Contribuabilii vor putea sa le depuna integral online, fara sa mai mearga fizic la ANAFCate luni trebuie sa ai lucrate pentru un credit de nevoi personale? Ghid pentru obtinerea rapida a unui imprumutLista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Articole similare
Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fiziceCompletarea plajei de facturi din declaratia 394Lista de inventariere. Ce este, model si cine o semneazaNIR si bon de consum. Ce implicatii fiscale apar?Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de cazUltimele articole
Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieCum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareSfaturi de la experti
Intrebare: O intreprindere individuala cu activitate de comert (sot si sotie) obtine un venit net in 2024 de 19.241 lei. Ce contributii declara si platesc prin DU din 25.05.2025, fiecare membru? Mentionez ca prin DU depusa in 25.05.2024,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calitatea de salariat. Venituri din dividende. CASS
Intrebare: Un administrator al unei SC obtine in 2024 venituri din dividende in suma de 300.000 lei. Ce contributii declara si plateste prin DU din 25.05.2025, tinand cont ca este si salariat, iar prin DU depusa in 25.05.2024 a estimat CASS...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA