Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aspecte privind modernizarea unui spatiu detinut in chirie. Ce obligatii avem si cum inregistram?

21-Dec-2015
1190

In randurile de mai jos, discutam despre o societate comerciala care are inchirata o cladire (pentru sediul social) pe 10 ani de la administratorul firmei. Aceasta cladire a fost supusa unei modernizari. Investitia a fost inregistrata in contul 231. Acum s-au finalizat lucrarile si se doreste darea in folosinta a cladirii.

Ce documente sunt necesare pentru a putea inregistra investitia in contul 212 "Amenajari" si cine trebuie sa le intocmeasca? Se declara aceasta amenajare la taxe si impozite avand calitate de chirias?

Reglementarile fiscale si contabile impun ca document justificativ pentru receptia unei constructii intocmirea procesului verbal de receptie de la finele lucrarilor, formular reglementat pana la data de 31 decembrie 2015 de OMFP 3512/2008 iar ulterior de OMFP 2634/2015.

In functie de tipul modernizarii si de prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii ale carei prevederi exced sferei noastre de competenta, este posibil ca acest proces verbal de receptie sa fie intocmit cu reprezentanti ai directiei de specialitate a autoritatii publice locale, in functie de autorizatia de construire/modernizare existenta.

Va recomandam sa solicitati expertiza tehnica, avand in vedere ca aceste reglementari sunt mult mai aspre incepand cu anul 2015.

Tot din considerente fiscale se impune notificarea proprietarului cu valoarea investitiei deoarece modernizarile efectuate la bunurile acordate in chirie reprezinta un venit in natura la nivelul persoanei ce da spre chirie acel spa?iu, conform norme pentru art. 62 din Codul fiscal regasite la pct. 135^1 din HG nr. 44/2004 cu modificari ulterioare.

Raportandu-ne la prevederile noului Cod fiscal, persoana fizica proprietara a acestui spatiu depune pana la data de 31 martie 2015 o declaratie de impunere in vederea stabilirii impozitului pentru folosirea cladirii in activitate nerezidentiala conform art. 458 din noul Cod fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aspecte privind modernizarea unui spatiu detinut in chirie. Ce obligatii avem si cum inregistram?":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Obligatii privind contractele civile. Incadrare fiscala
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va oferi raspuns la intrebarile redate mai jos. 1. Se datoreaza CAS pentru contractul civil? Daca da, in ce formular se declara acesta? 2. Care sunt limitarile in utilizarea contractului civil (numar de zile/an, tipuri de activitatii)? 3. Care sunt diferentele dintre activitatea prestata de un zilier si cea prestata in baza unui contract civil? Raspunsul specialistului 1 – 2. Avand in vedere sfera larga a contractelor civile...» citeste mai departe aici

  • Lista serviciilor livrate de ANAF contribuabililor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat, la inceputul lunii mai, catalogul serviciilor livrate contribuabililor, unde se gasesc informatii detaliate cu fiecare serviciu pe care contribuabilii il pot solicita, dar si o lista cu informatiile care nu intra in categoria “de interes public”. In cele ce urmeaza redam lista completa a serviciilor puse de ANAF la dispozitia contribuabililor. Acordarea de informatii publice de interes general Acordarea de audiente Accesul...» citeste mai departe aici

  • Rosiile romanesti, in afara pericolului privind dublul standard! MADR: Sunt sigure pentru consum
    • Daca zilele trecute liderul PSD Liviu Dragnea anunta ca legea privind dublul standard se va aplica inclusiv in cazul fermierilor, fiindca nu este permis ca unii sa “dea la coada” la rosii, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a venit cu un comunicat de presa in care anunta ca producatorii agricoli respecta recomandarile inspectorilor. “Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin Autoritatea Nationala Fitosanitara, efectueaza in aceasta perioada controale in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!
    • Investitorii sunt incurajati de Ministerul Finantelor Publice sa depuna cereri pentru finantare prin intermediul schemei de ajutor de stat 807/2014. MFP ofera asigurari ca se vor lua masurile necesare astfel incat TOATE proiectele eligibile sa primeasca finantarea necesara. Cererile de finantare depuse pentru investitii mai mari de 1 milion de lei vor fi analizate in sesiune continua, iar daca solicitarile de finantare depasesc bugetul alocat, la rectificarea bugetara vor fi asigurate sumele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016