Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ati sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?

17-Feb-2012
15856
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) pune la dispozitia contribuabililor un serviciu de asistenta telefonica. Astfel, functionand pe principiul unui call-center, serviciul se aseamana celui de la 112, mai multi consultanti fiscali ANAF fiind la dispozitia contribuabililor care au nevoie de lamuriri si care pot primi informatii suplimentare prin intermediul serviciului de asistenta telefonica.

"Biroul de asistenta telefonica s-a infiintat in 2006, in urma unui proiect derulat cu fonduri Phare, tocmai pentru a imbunatati serviciile acordate contribuabililor. Initial, in cadrul biroului au fost detasati colegi din alte unitati fiscale. Ulterior a devenit o structura in cadrul Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta contribuabili, iar personalul care a fost detasat si a dorit sa ramana in cadrul acestui "call-center" a fost transferat. in prezent functioneaza cu un numar de patru persoane la sistem central, dar in functie de solicitarile telefonice pe care le primesc, daca intr-un anumit moment sunt ocupati toti patru, apelurile se redirectioneaza automat catre alte cinci locatii din tara: Bacau, Brasov, Cluj, Ramnicu Valcea si Bihor", spune Mihaela Hutanu, director general adjunct al Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta contri­buabili.


Contribuabilii au mai multe variante prin care pot beneficia de consultanta specialistilor din cadrul Fiscului - fata in fata in cadrul cadrul administratiei fiscale la care sunt arondati, prin corespondenta clasica, e-mail sau apeland tel. 031/403.91.60.


Informatii despre taxe si
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
impozite, declaratii, procedurile de inregistrare corecta, tot ce inseamna TVA-ul, rambursari, plati, lamuriri privind codul CAEN sau o noua ordonanta care ii provoaca pe specialistii in fiscalitate. Fiecare telefon reprezinta o speta fiscala, iar pentru ca intrebarile sa primeasca raspuns, angajatii ANAF trebuie sa fie cu un pas in fata contribuabililor.

Consultantii fiscali din cadrul serviciului de asistenta telefonica au parte de traininguri anuale, la care se adauga cele pentru pregatire strict profesionala care se fac atunci cand apar modificari legislative sau ori de cate ori este necesar.

Taxa pe valoarea adaugata, spre exemplu, este un subiect amplu si necesita mai multe discutii si lamuriri, pot fi una, doua sau trei sesiuni de pregatire pe an, depinde si de modificari. in cazul modificarii Codului fiscal se fac sesiuni de pregatire imediat dupa aparitia in Monitorul Oficial. De organizare se ocupa directiile de specialitate din cadrul ANAF sau Ministerul Finantelor prin scoala de Finante Publice si Vama (SFPV).

Consultanta oferita prin telefon are avantaje, dar si dezavantaje. Anumite probleme sunt mai usor de lamurit intr-o discutie, dar sunt totusi si situatii complexe, in care este necesara o documentare temeinica, contribuabilii fiind rugati sa revina cu o solicitare scrisa, in care se pot da mai multe detalii. Uneori, un material scris este mai usor de inteles.

Exista mai multe modalitati de a primi asistenta din partea ANAF. Astfel, contribuabilii se pot prezenta direct la ghiseele organelor fiscale sau pot solicita informatii in scris ori telefonic.

Telefonic, solicitarile se pot face la Centrul de asistenta a contribuabililor ANAF (031/4039160 ) sau la serviciile/birourile /compartimentele de asistenta din cadrul organelor fiscale locale. Gasiti AICI o lista cu numerele de telefon.

ALBA 0258 / 819.825

ARAD 0257 / 202.757, 202.797, 202.729

ARGES 0248 / 219.540, 219.534

BACAU 0234 / 512.929 sau 031.403.91.60

BIHOR 0259 / 433.056 sau 031.403.91.60

BISTRITA-NASAUD 0263 / 210.624

BOTOSANI 0231 / 607.127

BRASOV 0268 / 308.443 sau 031.403.91.60

BRAILA 0239 / 612.993

BUCURESTI - Directia Municipiului 021/ 305.74.54

Marii Contribuabili 021/ 408.94.37

Contribuabili Mijlocii 021/305 74 53 si 0800 800 697

Sector 1

021.230.17.00

021. 230.94.84 pers. juridice

021. 231.22.80 pers. fizice

sau 031.403.91.60

Sector 2


021 / 310.34.51 pers. juridice

021/ 310.34.83 pers. fizice

sau 031.403.91.60

Sector 3


021 / 315.73.89 Cal. Mosilor pers.juridice
021 / 340.47.81 Bd. L. Patrascanu pers. fizice
sau 031.403.91.60

Sector 4


021 / 332.30.52 Bd. C. Brancoveanu pers. fizice
021/3102461 - str.Cutitul de Argint 7 pers. juridice
sau 031.403.91.60

Sector 5


021 / 781.32.12 pers. fizice
021/410.49.41,

021 / 410.06.12 int.32 pers. juridice
sau 031.403.91.60

Sector 6


021/315.96.77, 021 / 315.32.70 int. 216 pers. fizice
021 / 315.32.70 int. 221 pers. juridice

sau 031.403.91.60

BUZAU 0238/402.495

CARAS-SEVERIN 0255 / 220.105

CALARASI 0242 / 311.072

CLUJ 0264 / 599.626 , 0264/591.670 int. 201 si 203

sau 031.403.91.60

CONSTANTA 0241 / 488.047 sau 031.403.91.60

COVASNA 0267 / 317.158

DAMBOVITA 0245 / 220.562

DOLJ 0251/402228, 0251/402283

GALATI 0236 / 463.202

GIURGIU 0246 / 211.629

GORJ 0253 / 219.580

HARGHITA 0266 / 207.818

HUNEDOARA 0254 / 211.151

IALOMITA 0243 / 231.653

IASI 0232 / 219.470 sau 031.403.91.60

ILFOV 021/340.16.00/148 si 340.51.89

MARAMURES 0262 / 205.157

MEHEDINTI 0252 / 306.233

MURES 0265 / 250.656

NEAMT 0233 / 233.204

OLT 0249 / 421.371

PRAHOVA 0244 / 597.746

SATU MARE 0261 / 750.601

SALAJ 0260 / 661.117

SIBIU 0269 / 238.496

SUCEAVA 0230 / 522.435

TELEORMAN 0247 / 421.035

TIMIS 0256 / 493.680 sau 031.403.91.60

TULCEA 0240 / 502.490, 0240 / 502.491

VASLUI 0235 / 319.963

VALCEA 0250 / 731.707 sau 031.403.91.60

VRANCEA 0237 / 620.609

Centrul de asistenta a contribuabililor ANAF 031.403.91.60


Sursa: Curierul



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ati sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?":
Rating:

Nota: 3.46 din 23 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

21-Feb-2012

Suna bine , dar realiatea e alta.

21-Feb-2012

Intradevar ideea este foarte buna , sa vedem si practic daca ma voi lamuri. Va multumesc.

18-Feb-2012

sintem buni





Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"