Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ati sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?

17-Feb-2012
14145
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) pune la dispozitia contribuabililor un serviciu de asistenta telefonica. Astfel, functionand pe principiul unui call-center, serviciul se aseamana celui de la 112, mai multi consultanti fiscali ANAF fiind la dispozitia contribuabililor care au nevoie de lamuriri si care pot primi informatii suplimentare prin intermediul serviciului de asistenta telefonica.

"Biroul de asistenta telefonica s-a infiintat in 2006, in urma unui proiect derulat cu fonduri Phare, tocmai pentru a imbunatati serviciile acordate contribuabililor. Initial, in cadrul biroului au fost detasati colegi din alte unitati fiscale. Ulterior a devenit o structura in cadrul Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta contribuabili, iar personalul care a fost detasat si a dorit sa ramana in cadrul acestui "call-center" a fost transferat. in prezent functioneaza cu un numar de patru persoane la sistem central, dar in functie de solicitarile telefonice pe care le primesc, daca intr-un anumit moment sunt ocupati toti patru, apelurile se redirectioneaza automat catre alte cinci locatii din tara: Bacau, Brasov, Cluj, Ramnicu Valcea si Bihor", spune Mihaela Hutanu, director general adjunct al Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta contri­buabili.


Contribuabilii au mai multe variante prin care pot beneficia de consultanta specialistilor din cadrul Fiscului - fata in fata in cadrul cadrul administratiei fiscale la care sunt arondati, prin corespondenta clasica, e-mail sau apeland tel. 031/403.91.60.


Informatii despre taxe si
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
impozite, declaratii, procedurile de inregistrare corecta, tot ce inseamna TVA-ul, rambursari, plati, lamuriri privind codul CAEN sau o noua ordonanta care ii provoaca pe specialistii in fiscalitate. Fiecare telefon reprezinta o speta fiscala, iar pentru ca intrebarile sa primeasca raspuns, angajatii ANAF trebuie sa fie cu un pas in fata contribuabililor.

Consultantii fiscali din cadrul serviciului de asistenta telefonica au parte de traininguri anuale, la care se adauga cele pentru pregatire strict profesionala care se fac atunci cand apar modificari legislative sau ori de cate ori este necesar.

Taxa pe valoarea adaugata, spre exemplu, este un subiect amplu si necesita mai multe discutii si lamuriri, pot fi una, doua sau trei sesiuni de pregatire pe an, depinde si de modificari. in cazul modificarii Codului fiscal se fac sesiuni de pregatire imediat dupa aparitia in Monitorul Oficial. De organizare se ocupa directiile de specialitate din cadrul ANAF sau Ministerul Finantelor prin scoala de Finante Publice si Vama (SFPV).

Consultanta oferita prin telefon are avantaje, dar si dezavantaje. Anumite probleme sunt mai usor de lamurit intr-o discutie, dar sunt totusi si situatii complexe, in care este necesara o documentare temeinica, contribuabilii fiind rugati sa revina cu o solicitare scrisa, in care se pot da mai multe detalii. Uneori, un material scris este mai usor de inteles.

Exista mai multe modalitati de a primi asistenta din partea ANAF. Astfel, contribuabilii se pot prezenta direct la ghiseele organelor fiscale sau pot solicita informatii in scris ori telefonic.

Telefonic, solicitarile se pot face la Centrul de asistenta a contribuabililor ANAF (031/4039160 ) sau la serviciile/birourile /compartimentele de asistenta din cadrul organelor fiscale locale. Gasiti AICI o lista cu numerele de telefon.

ALBA 0258 / 819.825

ARAD 0257 / 202.757, 202.797, 202.729

ARGES 0248 / 219.540, 219.534

BACAU 0234 / 512.929 sau 031.403.91.60

BIHOR 0259 / 433.056 sau 031.403.91.60

BISTRITA-NASAUD 0263 / 210.624

BOTOSANI 0231 / 607.127

BRASOV 0268 / 308.443 sau 031.403.91.60

BRAILA 0239 / 612.993

BUCURESTI - Directia Municipiului 021/ 305.74.54

Marii Contribuabili 021/ 408.94.37

Contribuabili Mijlocii 021/305 74 53 si 0800 800 697

Sector 1

021.230.17.00

021. 230.94.84 pers. juridice

021. 231.22.80 pers. fizice

sau 031.403.91.60

Sector 2


021 / 310.34.51 pers. juridice

021/ 310.34.83 pers. fizice

sau 031.403.91.60

Sector 3


021 / 315.73.89 Cal. Mosilor pers.juridice
021 / 340.47.81 Bd. L. Patrascanu pers. fizice
sau 031.403.91.60

Sector 4


021 / 332.30.52 Bd. C. Brancoveanu pers. fizice
021/3102461 - str.Cutitul de Argint 7 pers. juridice
sau 031.403.91.60

Sector 5


021 / 781.32.12 pers. fizice
021/410.49.41,

021 / 410.06.12 int.32 pers. juridice
sau 031.403.91.60

Sector 6


021/315.96.77, 021 / 315.32.70 int. 216 pers. fizice
021 / 315.32.70 int. 221 pers. juridice

sau 031.403.91.60

BUZAU 0238/402.495

CARAS-SEVERIN 0255 / 220.105

CALARASI 0242 / 311.072

CLUJ 0264 / 599.626 , 0264/591.670 int. 201 si 203

sau 031.403.91.60

CONSTANTA 0241 / 488.047 sau 031.403.91.60

COVASNA 0267 / 317.158

DAMBOVITA 0245 / 220.562

DOLJ 0251/402228, 0251/402283

GALATI 0236 / 463.202

GIURGIU 0246 / 211.629

GORJ 0253 / 219.580

HARGHITA 0266 / 207.818

HUNEDOARA 0254 / 211.151

IALOMITA 0243 / 231.653

IASI 0232 / 219.470 sau 031.403.91.60

ILFOV 021/340.16.00/148 si 340.51.89

MARAMURES 0262 / 205.157

MEHEDINTI 0252 / 306.233

MURES 0265 / 250.656

NEAMT 0233 / 233.204

OLT 0249 / 421.371

PRAHOVA 0244 / 597.746

SATU MARE 0261 / 750.601

SALAJ 0260 / 661.117

SIBIU 0269 / 238.496

SUCEAVA 0230 / 522.435

TELEORMAN 0247 / 421.035

TIMIS 0256 / 493.680 sau 031.403.91.60

TULCEA 0240 / 502.490, 0240 / 502.491

VASLUI 0235 / 319.963

VALCEA 0250 / 731.707 sau 031.403.91.60

VRANCEA 0237 / 620.609

Centrul de asistenta a contribuabililor ANAF 031.403.91.60


Sursa: Curierul



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ati sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?":
Rating:

Nota: 3.46 din 23 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

21-Feb-2012

Suna bine , dar realiatea e alta.

21-Feb-2012

Intradevar ideea este foarte buna , sa vedem si practic daca ma voi lamuri. Va multumesc.

18-Feb-2012

sintem buni





Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.