Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Au fost publicate Normele de aplicare a O.U.G. nr. 3 din 2018

25-Iun-2018
7147

In M.Of. nr. 507 din 20.06.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 1450/2018 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. I si III din O.U.G. nr. 3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. 

Prin art. I din OUG 3/2018 au fost introduse masuri fiscale pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor scutite de la plata impozitului pe venit potrivit art. 60 din Codul fiscal, cu scopul asigurarii acestora venitului net la acelasi nivel pe care l-au avut pentru luna decembrie 2017 fara ca angajatorii acestora sa fie obligati sa faca un efort financiar suplimentar. Masura este conditionata de efectuarea de catre angajator a transferului sarcinii fiscale a contributiilor sociale de la angajator la angajat, ca urmare a dispozitiilor O.U.G. nr. 79/2017, respectiv majorarea venitului salarial brut cu cel putin 20% fata de nivelul din luna decembrie 2017 pentru angajatii beneficiari ai acestei masuri.

Normele adoptate prin OANAF nr. 1450/2018 si publicate de curand contin precizari privind:

- organul fiscal central competent;

- persoanele carora le sunt aplicabile dispozitiile art.I din OUG nr.3/2018. Este vorba de urmatoarele categorii de persoane:
• persoane fizice cu handicap grav sau accentuat;
• persoane fizice care desfasoara activitatii de creare de programe pentru calculator;
• persoane fizice care desfasoara activitatii de cercetare-dezvoltare si inovare;


• persoane fizice care desfasoara activitatii pe baza de contract individual de munca incheiat pe o perioada de 12 luni, cu persoane juridice romane care desfasoara activitati sezoniere dintre cele prevazute la art. 1 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, in cursul unui an.

Normele se aplica persoanelor din categoriile enumerate mai sus, inclusiv in situatia in care se modifica raportul de munca, respectiv: detasare, suspendare sau incetare.

Conform OUG 3/2018, pentru acesti angajati, angajatorii/platitorii stabilesc, retin la sursa si platesc contributia de asigurari sociale de sanatate, dupa urmatoarea formula de calcul:
CASS retinuta = venit brut 2018 – CAS datorata in 2018 – salariu net decembrie2017

Unde:
a) CASS retinuta = contributia de asigurari sociale de sanatate retinuta de catre angajatori/platitori din salariul brut in luna, care nu poate fi mai mare decat contributia calculata si datorata conform dispozitiilor Codului fiscal;
b) venit brut 2018 = venitul baza de calcul al CASS, realizat in anul 2018;
c) CAS datorata in 2018 = contributia de asigurari sociale, calculata si retinuta de catre angajatori/platitori, potrivit prevederilor Codului fiscal;
d) salariu net decembrie2017 = salariul net, determinat prin deducerea din salariul brut a contributiilor sociale individuale obligatorii, potrivit legii, in luna decembrie 2017, corespunzator salariului brut prevazut in contractul individual de munca, aflat in derulare la data de 31 decembrie 2017.

Suma reprezentand diferenta pozitiva dintre CASS datorata si calculata potrivit prevederilor Codului fiscal si CASS retinuta pe baza formulei de mai sus, se stabileste de catre angajator/platitor si se evidentiaza distinct ca suma dedusa in declaratia 112.

Normele adoptate prin OANAF nr. 1450/2018 aduc clarificari privind inscrierea sumelor deduse de catre angajatori/platitori in Formularul 112 precum si modalitatea de verificare a modului de determinare a diferentei de catre organele fiscale pe baza unei analize de risc specifice. Astfel, verificarea modului de determinare a diferentei se va realiza de catre organele fiscale potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, pe baza unei analize de risc specifice, dupa cum urmeaza: 

a. organul fiscal va proceda la identificarea contribuabililor/platitorilor, dupa caz, care au obligatia de stabilire, retinere la sursa si plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate, potrivit prevederilor art. I alin. (5) din O.U.G. nr. 3/2018. 

b. in vederea identificarii riscurilor de neconformare in ceea ce priveste indeplinirea de catre contribuabilii/platitorii in cauza a obligatiilor prevazute la art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/2018, dupa identificarea contribuabililor/platitorilor, potrivit lit. a., organul fiscal va proceda la efectuarea unei analize de risc specifice, care va avea in vedere urmatoarele: 
- examinarea modului de declarare: declaratie initiala sau declaratie rectificativa; 
- variatia in timp a numarului de persoane scutite de impozitul pe veniturile din salarii; 
- modul de calcul al sumei deduse in cadrul Formularului 112 in baza documentelor care atesta incadrarea in una dintre categoriile de angajati carora le sunt aplicabile dispozitiile art.I din OUG nr.3/2018, depuse de angajati la angajator.

c. Ca urmare a analizei de risc specifice se va stabili gradul de risc fiscal pentru fiecare dintre contribuabilii/platitorii supusi analizei, precum si nivelul riscului. 
d. In functie de gradul de risc identificat si de nivelul de risc stabilit, ca urmare a analizei de risc specifice se vor dispune masuri in ceea ce priveste modul de evaluare, gestionare si tratare a riscurilor stabilite. 

Ca urmare a analizei de risc specifice, organul fiscal va efectua verificarea in mai multe etape, dupa caz: 
- notificarea contribuabililor/platitorilor in cauza, in vederea indeplinirii obligatiilor legale referitoare la stabilirea corecta a contributiilor de asigurari sociale de sanatate, prin depunerea de declaratii rectificative; 
- in caz de neconformare a contribuabililor se va proceda la efectuarea de controale fiscale potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Au fost publicate Normele de aplicare a O.U.G. nr. 3 din 2018":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • OUG 30/2021. Declaratia de regularizare privind cheltuielile cu educatia timpurie se depune pana pe 25 aprilie 2021
    • Ordonanta de urgenta nr. 30/2021 privind unele masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 423 din 21 aprilie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 21 aprilie 2021, suma reprezentand cheltuieli cu educatia timpurie, efectuate in perioada noiembrie 2020-martie 2021, care depaseste impozitul pe profit datorat, se scade din impozitul pe salarii retinut de contribuabil pentru angajati, din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate, pe...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat documentatia tehnica SAF-T
    • ANAF supune atentiei, in scopul asigurarii pregatirii pentru conformarea cu cerintele de export ale fisierului standard de control fiscal, un set de documente ce detaliaza elementele obligatorii si optionale incorporabile la nivelul noului model declarativ SAFT, conform unui comunicat de presa. Demersul se deruleaza in contextul angajamentului institutional de transparentizare a deciziilor cu impact asupra modului de raportare a contribuabilului la ANAF, iar documentele pe care le puteti...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative necesare pentru dobandirea calitatii de asigurat
    • Daca un salariat de al nostru doreste sa isi treaca mama ca si coasigurat, de ce documente are nevoie? Trebuie o declaratie pe propria raspundere de la salariat, o alta de la persoana care doreste sa devina coasigurata si mai este nevoie de o adeverinta de venit a persoanei ce doreste sa devina coasigurata, sau aceasta din urma nu este obligatorie? Multumesc! Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 224 lit. b) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016