Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Au fost publicate Normele de aplicare a O.U.G. nr. 3 din 2018

25-Iun-2018
5320

In M.Of. nr. 507 din 20.06.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 1450/2018 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. I si III din O.U.G. nr. 3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. 

Prin art. I din OUG 3/2018 au fost introduse masuri fiscale pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor scutite de la plata impozitului pe venit potrivit art. 60 din Codul fiscal, cu scopul asigurarii acestora venitului net la acelasi nivel pe care l-au avut pentru luna decembrie 2017 fara ca angajatorii acestora sa fie obligati sa faca un efort financiar suplimentar. Masura este conditionata de efectuarea de catre angajator a transferului sarcinii fiscale a contributiilor sociale de la angajator la angajat, ca urmare a dispozitiilor O.U.G. nr. 79/2017, respectiv majorarea venitului salarial brut cu cel putin 20% fata de nivelul din luna decembrie 2017 pentru angajatii beneficiari ai acestei masuri.

Normele adoptate prin OANAF nr. 1450/2018 si publicate de curand contin precizari privind:

- organul fiscal central competent;

- persoanele carora le sunt aplicabile dispozitiile art.I din OUG nr.3/2018. Este vorba de urmatoarele categorii de persoane:
• persoane fizice cu handicap grav sau accentuat;
• persoane fizice care desfasoara activitatii de creare de programe pentru calculator;
• persoane fizice care desfasoara activitatii de cercetare-dezvoltare si inovare;


• persoane fizice care desfasoara activitatii pe baza de contract individual de munca incheiat pe o perioada de 12 luni, cu persoane juridice romane care desfasoara activitati sezoniere dintre cele prevazute la art. 1 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, in cursul unui an.

Normele se aplica persoanelor din categoriile enumerate mai sus, inclusiv in situatia in care se modifica raportul de munca, respectiv: detasare, suspendare sau incetare.

Conform OUG 3/2018, pentru acesti angajati, angajatorii/platitorii stabilesc, retin la sursa si platesc contributia de asigurari sociale de sanatate, dupa urmatoarea formula de calcul:
CASS retinuta = venit brut 2018 – CAS datorata in 2018 – salariu net decembrie2017

Unde:
a) CASS retinuta = contributia de asigurari sociale de sanatate retinuta de catre angajatori/platitori din salariul brut in luna, care nu poate fi mai mare decat contributia calculata si datorata conform dispozitiilor Codului fiscal;
b) venit brut 2018 = venitul baza de calcul al CASS, realizat in anul 2018;
c) CAS datorata in 2018 = contributia de asigurari sociale, calculata si retinuta de catre angajatori/platitori, potrivit prevederilor Codului fiscal;
d) salariu net decembrie2017 = salariul net, determinat prin deducerea din salariul brut a contributiilor sociale individuale obligatorii, potrivit legii, in luna decembrie 2017, corespunzator salariului brut prevazut in contractul individual de munca, aflat in derulare la data de 31 decembrie 2017.

Suma reprezentand diferenta pozitiva dintre CASS datorata si calculata potrivit prevederilor Codului fiscal si CASS retinuta pe baza formulei de mai sus, se stabileste de catre angajator/platitor si se evidentiaza distinct ca suma dedusa in declaratia 112.

Normele adoptate prin OANAF nr. 1450/2018 aduc clarificari privind inscrierea sumelor deduse de catre angajatori/platitori in Formularul 112 precum si modalitatea de verificare a modului de determinare a diferentei de catre organele fiscale pe baza unei analize de risc specifice. Astfel, verificarea modului de determinare a diferentei se va realiza de catre organele fiscale potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, pe baza unei analize de risc specifice, dupa cum urmeaza: 

a. organul fiscal va proceda la identificarea contribuabililor/platitorilor, dupa caz, care au obligatia de stabilire, retinere la sursa si plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate, potrivit prevederilor art. I alin. (5) din O.U.G. nr. 3/2018. 

b. in vederea identificarii riscurilor de neconformare in ceea ce priveste indeplinirea de catre contribuabilii/platitorii in cauza a obligatiilor prevazute la art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/2018, dupa identificarea contribuabililor/platitorilor, potrivit lit. a., organul fiscal va proceda la efectuarea unei analize de risc specifice, care va avea in vedere urmatoarele: 
- examinarea modului de declarare: declaratie initiala sau declaratie rectificativa; 
- variatia in timp a numarului de persoane scutite de impozitul pe veniturile din salarii; 
- modul de calcul al sumei deduse in cadrul Formularului 112 in baza documentelor care atesta incadrarea in una dintre categoriile de angajati carora le sunt aplicabile dispozitiile art.I din OUG nr.3/2018, depuse de angajati la angajator.

c. Ca urmare a analizei de risc specifice se va stabili gradul de risc fiscal pentru fiecare dintre contribuabilii/platitorii supusi analizei, precum si nivelul riscului. 
d. In functie de gradul de risc identificat si de nivelul de risc stabilit, ca urmare a analizei de risc specifice se vor dispune masuri in ceea ce priveste modul de evaluare, gestionare si tratare a riscurilor stabilite. 

Ca urmare a analizei de risc specifice, organul fiscal va efectua verificarea in mai multe etape, dupa caz: 
- notificarea contribuabililor/platitorilor in cauza, in vederea indeplinirii obligatiilor legale referitoare la stabilirea corecta a contributiilor de asigurari sociale de sanatate, prin depunerea de declaratii rectificative; 
- in caz de neconformare a contribuabililor se va proceda la efectuarea de controale fiscale potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Au fost publicate Normele de aplicare a O.U.G. nr. 3 din 2018":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016