Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Autorizare cod CAEN. Acte necesare si procedura

11-Iul-2024
404
Autorizare cod CAEN. Acte necesare si procedura

Daca vrei sa iti deschizi o firma, trebuie sa stii ca inainte de a putea desfasura activitatea economica respectiva, ai nevoie de un cod CAEN autorizat. In acest articol vom vedea ce este codul CAEN autorizat, de ce acte ai nevoie pentru a-l putea obtine si care este procedura pe care trebuie sa o urmezi.

Ce inseamna un cod CAEN autorizat? 

Codul CAEN autorizat este un cod de care o firma are nevoie pentru a putea desfasura activitati economice.

Cand ai nevoie de un cod CAEN autorizat? 

Ai nevoie de un cod CAEN autorizat atunci cand vrei sa incepi sa desfasori o activitate economica si sa obtii venituri in acest fel. Pe langa alte autorizatii si licente, trebuie sa obtii si codul CAEN aferent activitatii respective. 

Se anunta o vara de neuitat! Discouturi de pana la 60% pentru TOATE lucrarile noastre de contabilitate. Descupera oferta AICI>>

In plus, Legea 265/2022 instituie obligativitatea autorizarii si a Codurilor CAEN secundare pentru care firma are dreptul sa desfasoare activitati economice.

Legea permite inscrierea in actul constitutiv a unui numar nelimitat de coduri CAEN. Totusi, conform noilor reglementari este obligatoriu ca toate sa fie si autorizate, atat cel principal, cat si cele secundare, daca intr-adevar se desfasoara activitate in baza acelor coduri CAEN.

Ce presupune autorizarea unui cod CAEN? 

Autorizarea unui cod CAEN presupune depunerea unei Declaratii pe propria raspundere, la ONRC, in care sunt trecute codurile CAEN necesare activitatii respective.

Autorizarea codurilor se poate face la infiintarea firmei sau ulterior, in functie de momentul in care se doreste inceperea activitatii in domeniul de activitate ales. 

De retinut! 

Codul CAEN este autorizat pentru locul unde firma isi va desfasura activitatea.

Poate fi vorba despre:

-sediul social (firma isi desfasoara activitatea la sediul social);
Se anunta o vara de neuitat! Discouturi de pana la 60% pentru TOATE lucrarile noastre de contabilitate. Descupera oferta AICI>>

-punct de lucru (firma isi desfasoara activitatea la un punct de lucru);

-la terti ( aici ne referim in mare parte la freelanceri sau la cei care nu au un punct fix de lucru, activitatea firmei se va desfasura in afara sediului sau a punctului de lucru). 

Asadar, autorizarea codurilor CAEN se poate face la sediu, la punctul de lucru sau la terti, in functie de locul de unde se desfasoara fizic activitatea economica.

Daca apar modificari precum: schimbarea sediului social, infiintarea unui punct de lucru, modificarea activitatii de baza, trebuie sa se depuna o noua cerere de autorizare CAEN.

Acte necesare autorizare cod CAEN ONRC 

Pentru a obtine un cod CAEN de la ONRC trebuie sa depui in cadrul institutiei urmatoarele documente:

-Cererea tip de autorizare la ONRC ( se vor include mai multe date, incluziv codul CAEN solicitat);

-plata taxei de autorizare ( se va face in momentul depunerii Cererii).

Important! Va mai fi depusa o alta Declaratie pe propria raspundere in cazul in care vrei sa modifici activitatea firmei, iti schimbi sedul social sau mai adaugi un punct de lucru.

Adaugare cod caen secundar ONRC

Daca vrei sa iti extinzi afacerea si sa adaugi alt domeniu de activitate, ai nevoie de un cod CAEN secundar. 

Inainte de a incepe procedura pentru a-l obtine, este recomandat sa te documentezi in prealabil pentru a identifica codul care se potriveste cel mai bine pentru afacerea ta. Poti consulta Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala sau poti solicita ajutorul din partea unui expert in acest sens.

Mai apoi, trebuie sa depui urmatoarele documente la ONRC:

  1. Hotararea AGA/Decizia asociatului unic prin care adaugi codurile CAEN anexa contor cuvinte la aceasta
  2. Modificarea actului constitutiv pentru a putea include noile coduri CAEN
  3. Depunerea Declaratiei pe propria raspundere unde adaugi toate codurile CAEN pe care vrei sa activezi (le treci si pe cele vechi)

Cum verifici ce coduri CAEN ai autorizate 

Codurile CAEN care au fost autorizate vor fi trecute in Certificatul Constatator de Autorizare al firmei. Daca vrei sa adaugi un alt cod CAEN sau pur si simplu vei verifici mai tarziu daca ai codul autorizat, poti face o solicitare la ONRC pentru a obtine un certificat constatator de baza.
Se anunta o vara de neuitat! Discouturi de pana la 60% pentru TOATE lucrarile noastre de contabilitate. Descupera oferta AICI>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Autorizare cod CAEN. Acte necesare si procedura":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016