Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Avantaje in natura. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

15-Feb-2016
1842

In randurile de mai jos, stabilim care este regimul fiscal al bunurilor si serviciilor achizitionate si platite de o societate catre unul din asociatii sai care detine 95% din partile sociale, cu mentiunea ca acesta cumuleaza in cadrul societatii atat calitatea de salariat cu contract individual de munca, cat si pe cea de administrator (unic) fiind numit prin actul constitutiv al societatii.

Conform contractului individual de munca acesta este platit cu salariu fix fara alte beneficii, iar pentru activitatea de administrator nu este prevazuta o remuneratie. Societatea este platitoare de impozit pe profit.

In cazul in care firma achizitioneaza produse sau servicii destinate salariatilor (si incadram aici si asociatul avand calitatea de salariat), aceastea se incadreaza la avantaje in natura. Facturile se inregistreaza pe cheltuieli, dar pe statul de salarii veti impozita avantajul in natura.

Suma de impozitat ca avantaj in natura este egala cu valoarea integrala a facturii inclusiv TVA.

Inregistrare produse/servicii pentru salariati:
6458 = 401 200 lei
4426 = 401 18 lei

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Din punct de vedere al tva, avand in vedere ca nu achizitionati acele produse/servicii in scopul bunei desfasurari a activitatii economice, nu aveti dreptul sa deduceti tva si veti inregistra (Art. 270 si Art 271 din Codul fiscal):

6458 = 4426 (tva-ul intra in costul avantajului)

Valoare avantaj in natura: 218 lei. Se va introduce pe stat aceasta suma, se retin salariatului contributii si impozit pe salarii si se calculeaza contributiile societatii.

Baza legala: Codul fiscal

"ART. 76 - Definirea veniturilor din salarii si asimilate salariilor

(2) Regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si urmatoarelor tipuri de venituri, considerate asimilate salariilor:
s) orice alte sume sau avantaje in bani ori in natura.

(3) Avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la:

b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei;

Norme metodologice:

(2) Avantajele in bani si in natura prevazute la art. 76 alin. (3) din Codul fiscal
sunt considerate a fi orice foloase primite de angajat de la terti sau ca urmare a prevederilor contractului individual de munca ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz."

"ART. 270 - Livrarea de bunuri

(5) Orice distribuire de bunuri din activele unei persoane impozabile catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a persoanei impozabile, cu exceptia transferului prevazut la alin. (7), constituie livrare de bunuri efectuata cu plata, aca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial.

ART. 271 - Prestarea de servicii

(4) Sunt asimilate prestarii de servicii efectuate cu plata urmatoarele:
b) serviciile prestate in mod gratuit de catre o persoana impozabila pentru uzul propriu sau al personalului acesteia ori pentru uzul altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice.
(6) Prevederile art. 270 alin. (5) si (7) se aplica in mod corespunzator si prestarilor de servicii.

Faptul ca nu aveti prevazute avantaje in contractul individual de munca nu va permite sa incadrati bunurile/serviciile in alta categorie decat avantaje in natura. Avantaje in natura pot fi acordate catre orice persoana cu care avem o relatie contractuala.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Avantaje in natura. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 3.38 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.