Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aveti firma? Aflati ce trebuie sa modificati URGENT din 2017 cand se reduce TVA-ul

01-Nov-2016
9585

Ca urmare a faptului ca incepand cu 1 ianuarie 2017 se va aplica o cota standard de TVA de doar 19%, societatile vor fi nevoite sa efectueze mai multe modificari, pentru a se alinia noilor reglementari si pentru a se asigura, totodata, ca respecta legea si ca nu apar erori in cadrul operatiunilor aferente.

Firmele vor opera astfel cu o cota standard de TVA redusa de la 20%, asa cum este in prezent, pana la 19%, fara a avea insa obligatia de a reduce preturile produselor si/sau serviciilor care contin TVA, in urma acestor modificari. Mai mult, pentru majorarea profitului, exista sanse ca unele companii sa creasca preturile si nu sa le mentina la nivelul actual.

O modificare importanta de care trebuie sa tina seama toate firmele din Romania se refera la casele de marcat si programele informatice care vor trebui pregatite pentru noua cota de TVA. In aceasta privinta, Radu Georgescu, managing partner in cadrul CFO Network, a declarat pentru Avocatnet.ro urmatoarele:

"Astfel, firmele care au case de marcat trebuie sa solicite ajutorul companiei care se ocupa de service-ul aparatelor, in timp ce companiile care au soft-uri de contabilitate care isi fac update de pe site-urile firmelor dezvoltatoare trebuie sa descarce versiunea care va contine cota de TVA de 19%".

Conform Codului fiscal, cota de TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator pentru TVA, a explicat Eugenia Ion, Tax Manager, pentru Republica.ro, vizand modificarile anterioare ale cotei de TVA.

Conform legislatiei in vigoare, faptul generator intervine, de regula, la data livrarii bunurilor sau la data prestarii serviciilor. Se aplica insa cateva exceptii pe care le redam mai jos, amintite de sursa de mai sus:

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

>>> bunurile livrate in baza unui contract de consignatie cand se considera ca livrarea bunurilor de la consignant la consignatar are loc la data la care bunurile sunt livrate de consignatar clientilor sai;

>>>bunurile transmise in vederea testarii sau a verificarii conformitatii cand se considera ca livrarea bunurilor are loc la data acceptarii bunurilor de catre beneficiar;

>>> stocurile la dispozitia clientului cand se considera ca livrarea bunurilor are loc la data la care clientul retrage bunurile din stoc in vederea utilizarii, in principal pentru activitatea de productie.

>>> livrarile de bunuri corporale, inclusiv de bunuri imobile cand data livrarii din punct de vedere al TVA este data la care intervine transferul dreptului de a dispune de bunuri ca ?i un proprietar, cu exceptia contractelor cu plata in rate, pentru care predarea bunului se face la final;

>>> prestarile de servicii care determina decontari sau plati succesive, cum sunt serviciile de constructii-montaj, consultanta, cercetare, expertizas?i alte servicii similare care sunt considerate efectuate la data la care sunt emise situatii de lucrari, rapoarte de lucru, alte documente similare pe baza carora se stabilesc serviciile efectuate sau, dupa caz, in functie de prevederile contractuale, la data acceptarii acestora de catre beneficiari;

>>> livrarile de bunuri si prestarile de servicii care se efectueaza continuu, altele decat cele prevazute la punctul precedent, cum sunt: livrarile de gaze naturale, de apa, serviciile de telefonie, livrarile de energie electrica ?i altele asemenea pentru care se considera ca livrarea/prestarea este efectuata la datele specificate in contract pentru plata bunurilor livrate sau a serviciilor prestate sau la data emiterii unei facturi, fara ca perioada de decontare sa depa?easca un an;

>>> operatiunile de inchiriere, leasing, concesionare, arendare de bunuri, acordare cu plata pe o anumita perioada a unor drepturi reale, precum dreptul de uzufruct si superficia, asupra unui bun imobil pentru care serviciul se considera efectuat la fiecare data specificata in contract pentru efectuarea platii.


"Prin exceptie de la regula generala de mai sus, atunci cand se emite o factura inainte de livrarea de bunuri ori de prestarea de servicii ori o factura de avans, cota aplicabila este cea de la data emiterii facturii.

Totusi, in cazul in care cota de TVA se schimba si, la data faptului generator, este o noua cota de TVA, facturile emise inainte de data livrarii/prestarii ori de avans trebuie stornate, urmand sa se emita facturi cu noua cota de TVA", a mai explicat Eugenia Ion pentru sursa amintita mai sus.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aveti firma? Aflati ce trebuie sa modificati URGENT din 2017 cand se reduce TVA-ul":
Rating:

Nota: 4.07 din 15 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"