Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Beneficii extrasalariale in 2023: Pentru un angajat cu salariu minim de 2.550 lei, plafonul lunar de 33% va ajunge la 841,50 lei

30-Aug-2022
26397
Beneficii extrasalariale in 2023: Pentru un angajat cu salariu minim de 2.550 lei, plafonul lunar de 33% va ajunge la 841,50 lei

Conform OG 16/2022, a fost introdus un plafon lunar de 33% de care trebuie sa tina cont firmele atunci cand acorda beneficii extrasalariale angajatilor. Pentru angajatii care au salariu minim pe economie, de 2.550 lei, acest plafon va ajunge la suma de 841,50 lei.

Veniturile extrasalariale care pot fi acordate salariatilor se vor calcula impreuna, nu separat, iar prin noul act normativ care a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 716 din 15 iulie 2022 au fost stabilite 7 venituri care nu vor fi impozitate, daca nu depasesc plafonul de 33%.

Pentru angajatii care au salariu minim pe econimie, de 2.550 lei, acest plafon va ajunge la suma de 841,50 lei.

Veniturile care nu vor face subiectul impozitarii, in limita unui plafon lunar de cel mult 33% din salariul de baza, incepand cu 1 ianuarie 2023:

a) prestatiile suplimentare primite de salariati in baza clauzei de mobilitate potrivit legii, in limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizatia de delegare/detasare, prin hotarare a Guvernului, pentru personalul autoritatilor si institutiilor publice;

b) contravaloarea hranei acordate de catre angajator pentru angajatii proprii, persoane fizice care realizeaza venituri din salarii in limita valorii maxime, potrivit legii, a unui tichet de masa/persoana/zi.

c) cazarea si contravaloarea chiriei pentru spatiile de cazare/de locuit puse de catre angajatori la dispozitia angajatilor proprii, persoane fizice care realizeaza venituri din salarii, in limita unui plafon neimpozabil de 20 % din salariul de baza minim brut, in anumite conditii.

d) contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, in limita unui plafon anual, pentru fiecare angajat, reprezentand nivelul unui castig salarial mediu brut.

e) contributiile la un fond de pensii facultative si cele reprezentand contributii la scheme de pensii facultative, suportate de angajator pentru angajatii proprii, in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana;

f) primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro, pentru fiecare persoana;

g) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016