Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Beneficii noi in economia noastra: sprijin autohton privind combaterea erodarii bazei de impozitare si transferul profiturilor

17-Mar-2017
1623

Romania se va alatura tarilor si jurisdictiilor care lucreaza cu Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) si cu membrii G 20 la dezvoltarea standardelor Proiectului BEPS (Erodarea bazei de impozitare si transferul profiturilor) si la monitorizarea implementarii acestui pachet, care urmeaza sa fie aplicat si in tara noastra, tinand cont de particularitatile de dezvoltare.

Guvernul a aprobat luna aceasta, printr-un proiect de lege, aderarea Romaniei ca asociat la Forumul de implementare a Proiectului BEPS, ceea ce va permite participarea tarii noastre la realizarea masurilor privind combaterea erodarii bazei de impozitare si transferul profiturilor, precum si implementarea acestora pe teritoriul national. Experienta acestui forum va adauga valoare si implementarii recomandarilor Uniunii Europene, in contextul elaborarii propunerii de Directiva a Consiliului privind stabilirea normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale, care afecteaza in mod direct functionarea pietei interne (ATAD).

In ce consta Planul BEPS:
In contextul cresterii mobilitatii capitalurilor si activelor necorporale, al noilor modele de afaceri (economia digitala), in februarie 2013 OECD a intocmit o analiza-diagnostic privind aspectele care genereaza erodarea bazei fiscale si impartirea profiturilor, finalizata prin prezentarea raportului “Addressing Base Erosion and Profit Shifting”. Aceasta analiza a fost urmata, in iulie 2013, de un plan de 15 actiuni intitulat “Action Plan on Base Erosion and Profit Schifting”, care isi propune sa reformeze principiile fiscalitatii in domeniul impozitelor directe. Planul BEPS include recomandari pentru modificari legislative atat in plan national, cat si a prevederilor internationale, in scopul de a contracara situatiile care apar ca urmare a utilizarii neconcordantelor legislative din sistemele fiscale nationale ale statelor in care acestea isi extind activitatile. Prin urmare, acest plan va genera modificari ale Modelului OECD de conventie de evitare a dublei impuneri, ale Ghidurilor Preturilor de Transfer, precum si ale sistemelor fiscale nationale. Obiectivul este acela de a se ajunge la solutionarea, intr-o proportie cat mai mare, a dublei impozitari si la imbunatatirea mecanismelor de solutionare a cazurilor de dubla impozitare. Trebuie mentionat ca acesta nu propune modificarea cotelor de impozitare, ci modalitatea de atribuire/alocare a profiturilor (bazei impozabile) intre jurisdictii.

O alta componenta a Planului de actiuni BEPS este intensificarea schimbului de informatii pe doua planuri: printr-o crestere a transparentei si raportarii de informatii de catre contribuabili catre autoritati fiscale, precum si intre autoritatile fiscale ale diverselor state. Aceasta componenta a Planului este in concordanta cu propunerea de modificare a Directivei privind schimbul de informatii, cu scopul de a extinde schimbul automat de informatii pentru acordurile de pret in avans si solutiile fiscale.

De asemenea, actiunile BEPS vizeaza si modificari in domeniul preturilor de transfer, aceasta arie fiind in prezent printre prioritatile autoritatilor fiscale din Romania in cadrul controalelor efectuate.

Participarea ca asociat la planul BEPS reprezinta o oportunitate de promovare a intereselor Romaniei, alaturi de Statele Membre OCDE, in conditiile in care succesul implementarii BEPS depinde in mare masura de cooperarea dintre statele participante la acest demers al OCDE. Se asigura o mai mare vizibilitate si credibilitate administratiei fiscale din Romania in plan international, fiind create si premisele unei cooperari mult mai eficiente intre administratiile fiscale si organizatiile internationale de profil.

Sursa: Guvernul Romaniei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016