Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Beneficiile legii sponsorizarii

27-Apr-2010
14060

Intrebare Va rog sa imi comunicati opinia dvs. in legatura cu urmatoarea situatie: - administratorul societatii A este si presedinte al Consiliului Director al unei fundatii. Societatea are 4 asociati iar fundatia 7 membri fondatori.

Intrebarea mea este daca societatea A poate sa beneficieze de facilitatile legii sponsorizarii, respectiv daca se incadreaza sau nu la art. 6, lit. c din legea 32/1994 in conditiile in care sponsorizeaza fundatia.

Solutie oferita de

Serviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Pentru a beneficia de consultanta clik aici

Raspuns Potrivit dispozitiilor Legii sponsorizarii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Poate beneficia de sponsorizare orice persoana juridica de utilitate publica, cu sediul in Romania, care desfasoara sau urmeaza sa desfasoare o activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, stiintific, religios, sportiv sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice ori calitatii mediului inconjurator.

La art. 4 din Lege se dispune ca poate fi beneficiar al sponsorizarii, printre altii, orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatam?nt, stiintific-cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;

In cadrul activitatilor de sponsorizare este interzis sponsorului sa efectueze reclama sau publicitate comerciala, anterioara, concomitenta sau ulterioara in favoarea persoanei sponsorizate.

Sponsorizarea se realizeaza in baza unui contract din care sa rezulte partile (sponsorul si beneficiarul), obiectul (sustinerea unei activitati a beneficiarului), obligatiile partilor, durata contractului, valoarea contractului, termenele de plata sau de livrare, clauze privind incetarea contractului, forta majora, litigii si dispozitii finale.

Sponsorul sau beneficiarul pot aduce la cunostinta publicului operatiunea respectiva numai prin promovarea numelui sau a marcii sau a imaginii sale. Legea interzice ca prin operatiunea de sponsorizare sa se faca reclama comerciala in favoarea sponsorului sau a altor persoane dec?t beneficiarul.

Sponsorizarea poate fi anuntata prin bannere publicitare, inclusiv prin procedee virtuale(link-uri pe pagini web), comunicate de presa, prezentare in mass media, inchirieri de spatii publicitare pe tricouri, cladiri, terenuri etc.

In general o propunere de sponsorizare trebuie sa cuprinda numele companiei, sigla acesteia si o scurta prezentare a actiunii. Bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate prin contractul de sponsorizare astfel:

a) la pretul de v?nzare al sponsorului;

b) la pretul de cumparare de pe piata, in cazul in care bunurile sunt achizitionate in scopul sponsorizarii;

c) la valoarea in vama a bunurile materiale primite din strainatate cu titlu de sponsorizare.

Cheltuiala cu sponsorizarea inregistrata in contabilitate este nedeductibila din punct de vedere fiscal, respectiv se adauga la baza impozabila c?nd se completeaza declaratia de impozit pe profit ca sa nu se scada de doua ori ? o data din baza si a doua oara din impozit.

Pentru exemplificare consideram cazul unei societati care sponsorizeaza o organizatie non profit infiintata conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la organizatii si fundatii cu suma de 5.000 lei.

Inregistrarea platii de 5.000 lei in baza contractului de sponsorizare: Din contul curent: 6582 = 5121 5.000 ?Donatii si ?Conturi la banci in lei? subventii acordate?

Din casa:

6582 = 5311 5.000

?Donatii ?Casa in lei?

subventii acordate?

si

Daca sponsorizarea este sub forma de rechizite,

de ex.:

6582 = 345 1.000

?Donatii si ?Produse finite?

subventii acordate?

Cheltuielile cu sponsorizarea efectuate in baza Legii nr. 32/1994 sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal si se scad din impozitul pe profit datorat, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

- sunt in limita a 3? din cifra de afaceri;

- nu reprezinta mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

Presupunem ca cifra de afaceri a societatii este 1.700.000 lei, iar impozitul pe profit calculat inaintea scaderii cheltuielilor reprezent?nd sponsorizarea este de 26.000 lei. 3%0 din 1.700.000 = 5.100 20% din 26.000 = 5.200

Rezulta ca intreaga suma de 5.000 lei se va scadea din impozitul pe profit datorat. Astfel, se va inregistra si se va plati la bugetul statului numai suma de 21.000 lei ca impozit pe profit.

Membru in consiliul director al unei asociatii sau fundatii poate sa fie si o persoana din afara asociatiei cu conditia ca aceasta sa nu ocupe o functie de conducere in cadrul unei institutii publice, daca asociatia respectiva are ca scop sprijinirea activitatii acelei institutii publice.

Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca nu exista nici un impediment ( legal sau fiscal) ca societatea al carei administrator este si presedinte al Consiliului director al unei fundatii, sa poata sponsoriza fundatia respectiva.

Important este ca sponsorizarea sa respecte conditiile impuse de legea sponsorizarii. Conditia prevazuta la art. 6, lit. c) se refera la sponsorizarea unei organizatii non-profit infiintata de societatea respectiva.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Beneficiile legii sponsorizarii":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016