Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Beneficiile legii sponsorizarii

27-Apr-2010
10790

Intrebare Va rog sa imi comunicati opinia dvs. in legatura cu urmatoarea situatie: - administratorul societatii A este si presedinte al Consiliului Director al unei fundatii. Societatea are 4 asociati iar fundatia 7 membri fondatori.

Intrebarea mea este daca societatea A poate sa beneficieze de facilitatile legii sponsorizarii, respectiv daca se incadreaza sau nu la art. 6, lit. c din legea 32/1994 in conditiile in care sponsorizeaza fundatia.

Solutie oferita de

Serviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Pentru a beneficia de consultanta clik aici

Raspuns Potrivit dispozitiilor Legii sponsorizarii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Poate beneficia de sponsorizare orice persoana juridica de utilitate publica, cu sediul in Romania, care desfasoara sau urmeaza sa desfasoare o activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, stiintific, religios, sportiv sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice ori calitatii mediului inconjurator.

La art. 4 din Lege se dispune ca poate fi beneficiar al sponsorizarii, printre altii, orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatam?nt, stiintific-cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;

In cadrul activitatilor de sponsorizare este interzis sponsorului sa efectueze reclama sau publicitate comerciala, anterioara, concomitenta sau ulterioara in favoarea persoanei sponsorizate.

Sponsorizarea se realizeaza in baza unui contract din care sa rezulte partile (sponsorul si beneficiarul), obiectul (sustinerea unei activitati a beneficiarului), obligatiile partilor, durata contractului, valoarea contractului, termenele de plata sau de livrare, clauze privind incetarea contractului, forta majora, litigii si dispozitii finale.

Sponsorul sau beneficiarul pot aduce la cunostinta publicului operatiunea respectiva numai prin promovarea numelui sau a marcii sau a imaginii sale. Legea interzice ca prin operatiunea de sponsorizare sa se faca reclama comerciala in favoarea sponsorului sau a altor persoane dec?t beneficiarul.

Sponsorizarea poate fi anuntata prin bannere publicitare, inclusiv prin procedee virtuale(link-uri pe pagini web), comunicate de presa, prezentare in mass media, inchirieri de spatii publicitare pe tricouri, cladiri, terenuri etc.

In general o propunere de sponsorizare trebuie sa cuprinda numele companiei, sigla acesteia si o scurta prezentare a actiunii. Bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate prin contractul de sponsorizare astfel:

a) la pretul de v?nzare al sponsorului;

b) la pretul de cumparare de pe piata, in cazul in care bunurile sunt achizitionate in scopul sponsorizarii;

c) la valoarea in vama a bunurile materiale primite din strainatate cu titlu de sponsorizare.

Cheltuiala cu sponsorizarea inregistrata in contabilitate este nedeductibila din punct de vedere fiscal, respectiv se adauga la baza impozabila c?nd se completeaza declaratia de impozit pe profit ca sa nu se scada de doua ori ? o data din baza si a doua oara din impozit.

Pentru exemplificare consideram cazul unei societati care sponsorizeaza o organizatie non profit infiintata conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la organizatii si fundatii cu suma de 5.000 lei.

Inregistrarea platii de 5.000 lei in baza contractului de sponsorizare: Din contul curent: 6582 = 5121 5.000 ?Donatii si ?Conturi la banci in lei? subventii acordate?

Din casa:

6582 = 5311 5.000

?Donatii ?Casa in lei?

subventii acordate?

si

Daca sponsorizarea este sub forma de rechizite,

de ex.:

6582 = 345 1.000

?Donatii si ?Produse finite?

subventii acordate?

Cheltuielile cu sponsorizarea efectuate in baza Legii nr. 32/1994 sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal si se scad din impozitul pe profit datorat, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

- sunt in limita a 3? din cifra de afaceri;

- nu reprezinta mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

Presupunem ca cifra de afaceri a societatii este 1.700.000 lei, iar impozitul pe profit calculat inaintea scaderii cheltuielilor reprezent?nd sponsorizarea este de 26.000 lei. 3%0 din 1.700.000 = 5.100 20% din 26.000 = 5.200

Rezulta ca intreaga suma de 5.000 lei se va scadea din impozitul pe profit datorat. Astfel, se va inregistra si se va plati la bugetul statului numai suma de 21.000 lei ca impozit pe profit.

Membru in consiliul director al unei asociatii sau fundatii poate sa fie si o persoana din afara asociatiei cu conditia ca aceasta sa nu ocupe o functie de conducere in cadrul unei institutii publice, daca asociatia respectiva are ca scop sprijinirea activitatii acelei institutii publice.

Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca nu exista nici un impediment ( legal sau fiscal) ca societatea al carei administrator este si presedinte al Consiliului director al unei fundatii, sa poata sponsoriza fundatia respectiva.

Important este ca sponsorizarea sa respecte conditiile impuse de legea sponsorizarii. Conditia prevazuta la art. 6, lit. c) se refera la sponsorizarea unei organizatii non-profit infiintata de societatea respectiva.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Beneficiile legii sponsorizarii":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

05-Ian-2012

Cred ca ar fi importatnt pentru Organizatiile non profit care se ocupa de persoane cu handicap sa fie sponsorizate cu produse alimentare care sunt aproape de data expirarii iar supermarchetul care sponsorizeaza cu asemenea produse sa aiba unele facilitati adica reducere de impozit sau altele. Mentionez ca venitul acestor persoane este foarte mic si nevoile lor ar fi foarte mari intrucat la majoritatea le lipsesc vitaminele.Va multumesc Ioana Tosa





Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.