Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bon fiscal si factura emisa in alta luna. Tratament contabil

01-Apr-2019
12829

In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va raspunde intrebarilor formulate in urmatoarea situatie: "In cazul unei societati neplatitoare de TVA, care presteaza servicii catre o persoana fizica pentru care a emis mai multe bonuri fiscale, iar acea persoana solicita in luna urmatoare prestarii serviciilor si factura pentru serviciile pentru care deja s-au emis in luna anterioara bonuri fiscale, se poate ca acea factura sa nu mai fie inregistrata efectiv in contabilitate, dat fiind ca veniturile aferente ei au fost deja inregistrate pe baza de bonuri fiscale si dat fiind ca nu se intocmeste declaratia 394? Daca totusi trebuie inregistrata in contabilitate, care ar fi nota contabila pentru a nu se dubla veniturile? Va rog sa tratati aceeasi speta si daca societatea emitenta a facturii ar fi platitoare de TVA".

Raspunsul specialistului

Recomand inregistrarea in evidenta contabila a facturilor emise, avand in vedere prevederilor art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, dispozitii care prevad ca orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.

La pct. 97 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal se prevede ca:

"Pe facturile emise si achitate pe baza de bonuri fiscale emise conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, nu este necesara mentionarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, fiind suficienta mentiunea conform bon fiscal nr./data."

Asadar, in aceste conditii, bonul fiscal devine un document de plata a facturii respective.

Pentru a nu se dubla veniturile, in luna cand sunt emise facturile se scade din totalul incasarilor cu bonuri fiscale suma corespunzatoare acestor facturi.

1. emitere facturi:

461=707 si incasare 5311=461 . Astfel in loc sa inregistrati incasarea cu bon fiscal : 5311=707 veti inregistra incasarea facturii 5311=461 .

Aceeasi regula se va aplica si pentru situatia in care sunteti inregistrat in scopuri de TVA;
461=707,4427 si incasare 5311=461

Potrivit prevederilor din Instructiunile de depunere si completare a formularului (394) din Anexa nr. 2 la OPANAF nr. 3769/2015, la subsectiunea 8, sectiunea G se mentioneaza:

Acest cartus contine:

1. numarul total al bonurilor fiscale si valoarea totala a incasarilor efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, emise in perioada de raportare, inclusiv a incasarilor prin intermediul bonurilor fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, indiferent daca au/nu au inscris codul de TVA al beneficiarului. Nu vor fi incluse in acest cartus bonurile fiscale pentru care au fost emise facturi conform art. 319 din Codul fiscal;

Asadar, facturile emise se inregistreaza in evidenta contabila, iar bonul fiscal reprezinta in acest caz document de plata a facturii repective.

In situatia in care, pentru aceeasi operatiune, bonul fiscal si factura se emit in perioade fiscale diferite, acestea se vor declara fiecare la momentul emiterii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legii

    • Plafoanele de incasari si plati au fost modificate ultima data prin OUG 115/2023, si le vom reda in continuarea articolului pe cele care se aplica in anul 2025. Dar ce amenzi se dau pentru nerespectarea legii? Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legii Pentru nerespectarea legii amenzile sunt de 25% din suma care depaseste plafoanele( le vom reda mai jos). De asemenea, se aplica amenzi intre 15.000 lei si 20.000 lei pentru acordarea de avantaje...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025

    • In urma implementarii sistemului RO e-TVA, prin care se va gestiona mai usor TVA-ului firmelor, atat pentru eficientizarea administrarii lui, cat si pentru reducerea evaziunii fiscale, a aparut obligativitatea contribuabililor de a raspunde, atunci cand o primesc de la ANAF, la Notificarea de conformare e -TVA. Iar din anul 2025, se aplica mai multe schimbari in privinta ei. Reamintim ca in situatia in care se identifica diferente semnificative intre valorile precompletate prin intermediul...» citeste mai departe aici

  • Rezerva legala. Cand se constituie, cum se calculeaza si studii de caz practice

    • Rezerva legala este un instrument financiar esential pentru protejarea stabilitatii economice a unei companii, avand scopul de a acoperi eventualele pierderi sau de a sustine activitatea in perioade dificile. In acest articol, vom analiza conditiile in care trebuie sa fie constituita rezerva legala, modul de calcul, precum si cateva studii de caz utile care ajuta la intelegerea aplicarii corecte a reglementarilor legale in vigoare. » citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raport de repartizare active si reglementari cheie

    • Raportul de repartizare a activelor unei companii este un document esential care ofera o evidenta clara si detaliata a modului in care sunt alocate bunurile si resursele companiei catre actionari sau alte parti interesate. In acest articol vom oferi un model de raport de repartizare a activelor, vom analiza situatiile in care este necesar un astfel de raport si vom prezenta reglementarile legislative cu privire la intocmirea documentului. » citeste mai departe aici

  • Accize mai mari din 2025! Ultimele reglementari si noutati pentru anul acesta

    • Nici accizele nu au scapat modificarilor fiscale si contabile de mare impact care se vor aplica incepand cu anul acesta. Au aparut modificari in privinta lor, in special prin OUG 138/2024, publicat recent in Monitor. Guvernul a oficializat OUG nr. 138/2024, care introduce o serie de modificari importante in Codul fiscal, pentru platitorii de accize, cu scopul de a spori conformarea fiscala si de a combate riscurile asociate eludarii prevederilor legale. Dintre acestea, cele mai relevante...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016