Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Buget de stat: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.09.2016

27-Oct-2016
806

Executia bugetului general consolidat pe primele noua luni ale anului 2016 s-a incheiat cu un deficit de 3,7 miliarde de lei, respectiv 0,49% din PIB.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 165,8 miliarde de lei, reprezentand 21,9% din PIB, au fost cu 2% mai mici in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent. in ceea ce priveste totalul veniturilor bugetare colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in primele noua luni, acestea au ajuns la aproximativ 150 de miliarde de lei. Suma este cu 0,3% mai mare fata de programul de incasari stabilit prin legile bugetare si cu 1,8%, respectiv cu 2, 61 miliarde de lei, mai mult fata de perioada similara a anului 2015. S-au inregistrat cresteri fata de aceeasi perioada a anului precedent la incasarile din: impozitul pe profit (+12,3%), contributii de asigurari sociale (+6,9%), accize (+6,4%), impozitul pe salarii si venit (+3,8%). in ceea ce priveste incasarile din TVA, acestea au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului 2015, de 8,6%, in conditiile in care au fost afectate atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, care s-a reflectat in incasarile din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse la alimente de 9%, aplicata de la 1 iunie 2015. incasarile din contributii de asigurari sociale la bugetul general consolidat au fost mai mari cu 6,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care sunt influentate negativ de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii, precum si de aplicarea Legii 223/2015 privind pensiile militare de stat, prin care nu se mai platesc la bugetul asigurarilor sociale de stat contributiile de asigurari sociale aferente angajatorului din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale. La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile nefiscale cu 16,1%, la impozite si taxe pe proprietate cu 7,3%, iar la taxa pe utilizarea bunurilor cu 4,7%.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 169,5 miliarde de lei, au crescut in termeni nominali cu 4% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar s-au redus cu 0,6 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Cheltuielile de personal au crescut cu 9,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent fiind determinate, in principal, de majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015 si de majorarea salariului minim brut pe tara. Majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015 au fost de 12% pentru personalul din institutiile publice locale, de 25% pentru personalul din sistemul public sanitar si a personalului din sistemul public de asistenta sociala, de 5% din luna septembrie si de 15% din luna decembrie pentru personalul din invatamant, de 10% pentru personalul din sistemul bugetar exclusiv sanatate, invatamant si asistenta sociala. Majorarea salariului minim brut pe tara a fost de 75 de lei incepand cu 1 iulie 2015, de la 975 de lei la 1.050 de lei si de 200 de lei incepand cu 1 mai 2016, de la 1.050 de lei la 1.250 de lei. Mentionam ca in analiza cheltuielilor de personal trebuie tinut cont de faptul ca in trimestrul I 2015 s-a platit prima transa aferenta drepturilor stabilite prin hotarari judecatoresti in suma de aproximativ 1,5 miliarde de lei. De asemenea, incepand cu luna august 2016, se aplica noi cresteri salariale decise prin OUG nr. 20/2016, prin prorogarea unor termene, precum si prin unele masuri fiscalbugetare.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au scazut cu 1,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent si cu 17% fata de programul stabilit pentru primele noua luni ale anului. Totodata, au scazut simtitor si cheltuielile cu dobanzile. Acestea sunt cu 15% mai mici fata de program. Cheltuielile cu asistenta sociala au crescut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 7,7%. Acestea au fost influentate, in principal, de majorarea cu 5% a punctului de pensie incepand cu 1 ianuarie 2016, de dublarea alocatiei de stat pentru copii incepand cu 1 iunie 2015, precum si de alte masuri ce au fost aprobate in timpul anului 2016, care au condus la suplimentari ale cheltuielilor cu asistenta sociala, avute in vedere la prima rectificare bugetara, generate de: cresterea numarului de beneficiari de ajutor social; majorarea indemnizatiei acordate adultului cu handicap vizual grav si cresterea numarului de persoane incadrate in diverse tipuri de handicap; majorarea si modificarea modalitatii de stabilire a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului si a stimulentului de insertie; pensii de serviciu pentru grefieri, personal aeronautic, functionari publici, parlamentari, auditori ai Curtii de Conturi.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si pe cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 17,3 miliarde de lei, respectiv 2,3% din PIB.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Buget de stat: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.09.2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • 2019 - Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • PIAROM: Mediul de afaceri are o mare problema de 30 de ani! 200.000 de firme au capital social negativ
    • Antreprenorii din Romania isi doresc ca toate procedurile legale care exista in tara sa fie cat mai clare si mai simple, pentru ca mediul de afaceri de aici are o mare problema de 30 de ani, dovada fiind chiar cele 200.000 de firme cu capital social negativ, amintite, joi, de presedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), Cristian Parvan, intr-o conferinta de specialitate. "Daca discutam de viitorul economiei romanesti si al mediului de afaceri, nu adunam nici 10% din cati...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016