Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Buget de stat: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.09.2016

27-Oct-2016
664

Executia bugetului general consolidat pe primele noua luni ale anului 2016 s-a incheiat cu un deficit de 3,7 miliarde de lei, respectiv 0,49% din PIB.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 165,8 miliarde de lei, reprezentand 21,9% din PIB, au fost cu 2% mai mici in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent. in ceea ce priveste totalul veniturilor bugetare colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in primele noua luni, acestea au ajuns la aproximativ 150 de miliarde de lei. Suma este cu 0,3% mai mare fata de programul de incasari stabilit prin legile bugetare si cu 1,8%, respectiv cu 2, 61 miliarde de lei, mai mult fata de perioada similara a anului 2015. S-au inregistrat cresteri fata de aceeasi perioada a anului precedent la incasarile din: impozitul pe profit (+12,3%), contributii de asigurari sociale (+6,9%), accize (+6,4%), impozitul pe salarii si venit (+3,8%). in ceea ce priveste incasarile din TVA, acestea au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului 2015, de 8,6%, in conditiile in care au fost afectate atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, care s-a reflectat in incasarile din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse la alimente de 9%, aplicata de la 1 iunie 2015. incasarile din contributii de asigurari sociale la bugetul general consolidat au fost mai mari cu 6,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care sunt influentate negativ de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii, precum si de aplicarea Legii 223/2015 privind pensiile militare de stat, prin care nu se mai platesc la bugetul asigurarilor sociale de stat contributiile de asigurari sociale aferente angajatorului din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale. La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile nefiscale cu 16,1%, la impozite si taxe pe proprietate cu 7,3%, iar la taxa pe utilizarea bunurilor cu 4,7%.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 169,5 miliarde de lei, au crescut in termeni nominali cu 4% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar s-au redus cu 0,6 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Cheltuielile de personal au crescut cu 9,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent fiind determinate, in principal, de majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015 si de majorarea salariului minim brut pe tara. Majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015 au fost de 12% pentru personalul din institutiile publice locale, de 25% pentru personalul din sistemul public sanitar si a personalului din sistemul public de asistenta sociala, de 5% din luna septembrie si de 15% din luna decembrie pentru personalul din invatamant, de 10% pentru personalul din sistemul bugetar exclusiv sanatate, invatamant si asistenta sociala. Majorarea salariului minim brut pe tara a fost de 75 de lei incepand cu 1 iulie 2015, de la 975 de lei la 1.050 de lei si de 200 de lei incepand cu 1 mai 2016, de la 1.050 de lei la 1.250 de lei. Mentionam ca in analiza cheltuielilor de personal trebuie tinut cont de faptul ca in trimestrul I 2015 s-a platit prima transa aferenta drepturilor stabilite prin hotarari judecatoresti in suma de aproximativ 1,5 miliarde de lei. De asemenea, incepand cu luna august 2016, se aplica noi cresteri salariale decise prin OUG nr. 20/2016, prin prorogarea unor termene, precum si prin unele masuri fiscalbugetare.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au scazut cu 1,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent si cu 17% fata de programul stabilit pentru primele noua luni ale anului. Totodata, au scazut simtitor si cheltuielile cu dobanzile. Acestea sunt cu 15% mai mici fata de program. Cheltuielile cu asistenta sociala au crescut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 7,7%. Acestea au fost influentate, in principal, de majorarea cu 5% a punctului de pensie incepand cu 1 ianuarie 2016, de dublarea alocatiei de stat pentru copii incepand cu 1 iunie 2015, precum si de alte masuri ce au fost aprobate in timpul anului 2016, care au condus la suplimentari ale cheltuielilor cu asistenta sociala, avute in vedere la prima rectificare bugetara, generate de: cresterea numarului de beneficiari de ajutor social; majorarea indemnizatiei acordate adultului cu handicap vizual grav si cresterea numarului de persoane incadrate in diverse tipuri de handicap; majorarea si modificarea modalitatii de stabilire a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului si a stimulentului de insertie; pensii de serviciu pentru grefieri, personal aeronautic, functionari publici, parlamentari, auditori ai Curtii de Conturi.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si pe cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 17,3 miliarde de lei, respectiv 2,3% din PIB.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Buget de stat: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.09.2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016