Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bunuri degradate calitativ. Ce regim fiscal se aplica si cand ajustam TVA-ul?

20-Oct-2016
3391

O societate doreste sa aplice corect regimul fiscal pentru bunurile degradate calitativ. Stabilim daca din anul 2016 doar pentru bunurile degradate calitativ cheltuiala este deductibila si nu se ajusteaza TVA. Luam ca exemplu cazul in care clientul a solicitat modificarea retetei produsului si vechile etichete nu se mai pot folosi fiind predate catre o firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, urmand sa stabilim in ce masura cheltuiala este deductibila si nu se impune ajustarea TVA (nefiind vorba de o degradare calitativa a etichetelor).

Totodata, vom vedea cum ar trebui sa arate un model de proces-verbal de constatare a faptului ca etichetele trebuie scoase din circuitul economic.

Conform preverilor Art.25 alin.(4) , lit.c) pct.3 din Legea nr.227/2015 privind Noul Cod fiscal, cheltuielile privind bunurile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta sunt deductibile doar daca este indeplinita conditia ca aceste bunuri au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii.

De asemenea,conform prevederior Art. 304 alin.(2) lit.a) ,nu se ajusteaza deducerea initiala a taxei in cazul bunurilor distruse in conditiile in care aceasta situatie este demonstrata sau confirmata in mod corespunzator.

In enuntul dvs. mentionati ca nu este vorba despre degradarea calitativa a etichetelor, acestea fiind predate catre o firma catre o firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, astfel incat consider ca este deductibila cheltuiala privind scoaterea din evidenta a etichetelor si nu se ajusteaza TVA , situatia fiind demonstrata sau confirmata corespunzator.


Referitor la modelul procesului verbal de constatare a faptului ca etichetele trebuie scoase din circuitul economic, va recomand sa utilizati ca document justificativ in evidenta contabila,documentul pe care vi-l completeaza firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, atunci cand preia aceste materiale.

De asemenea, este necesar sa aveti un contract de prestari servicii cu firma respectiva, cu precizarea clara a termenior si conditiilor privind colectarea si reciclarea acestora.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Bunuri degradate calitativ. Ce regim fiscal se aplica si cand ajustam TVA-ul?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D208, modificata prin Ordinul 253/2024. Ce schimbari au fost aduse formularului

    • ANAF aduce in atentia contribuabililor modificarile aduse formularului 208 „Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal". Formularul 208 “Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 253/2024 se utilizeaza pentru declararea informatiilor privind tranzactiile de proprietati imobiliare din patrimonial...» citeste mai departe aici

  • Depunere D212 in 2024. La ce salariu se raporteaza PFA-urile pentru stabilirea CAS si CASS aferente veniturilor din 2023?

    • In cazul unui PFA infiintat in 2023 sau un PFA care nu a estimat venituri pe 2023, cand depune Declaratia Unica cu realizatul lui 2023, ce salariu foloseste in vederea calcularii CAS si CASS, 3.000 sau 3.300 lei? Multumesc. Declarare CAS si CASS in D212 in cazul PFA – raspunsul specialistului: Potrivit art. LXI alin. (1) din OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Reducerea impozitelor pe terenuri si cladiri pentru donatorii de sange

    • Conform unei Propuneri Legislative care a si fost adoptata recent de Senat, se vor aplica reduceri ale impozitelor pe terenuri si cladiri pentru cetatenii care doneaza sange de cel putin trei ori intr-un an. Reducerile vor fi hotarate de catre consiliile locale si se vor putea cumula cu bonificatia de 10%. Reducerea impozitelor pe terenuri si cladiri pentru donatorii de sange Consiliile locale pot hotari acordarea unei reduceri procentuale a impozitului pe cladiri si terenuri pentru persoanele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016