Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bunuri degradate calitativ. Ce regim fiscal se aplica si cand ajustam TVA-ul?

20-Oct-2016
3814

O societate doreste sa aplice corect regimul fiscal pentru bunurile degradate calitativ. Stabilim daca din anul 2016 doar pentru bunurile degradate calitativ cheltuiala este deductibila si nu se ajusteaza TVA. Luam ca exemplu cazul in care clientul a solicitat modificarea retetei produsului si vechile etichete nu se mai pot folosi fiind predate catre o firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, urmand sa stabilim in ce masura cheltuiala este deductibila si nu se impune ajustarea TVA (nefiind vorba de o degradare calitativa a etichetelor).

Totodata, vom vedea cum ar trebui sa arate un model de proces-verbal de constatare a faptului ca etichetele trebuie scoase din circuitul economic.

Conform preverilor Art.25 alin.(4) , lit.c) pct.3 din Legea nr.227/2015 privind Noul Cod fiscal, cheltuielile privind bunurile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta sunt deductibile doar daca este indeplinita conditia ca aceste bunuri au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii.

De asemenea,conform prevederior Art. 304 alin.(2) lit.a) ,nu se ajusteaza deducerea initiala a taxei in cazul bunurilor distruse in conditiile in care aceasta situatie este demonstrata sau confirmata in mod corespunzator.

In enuntul dvs. mentionati ca nu este vorba despre degradarea calitativa a etichetelor, acestea fiind predate catre o firma catre o firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, astfel incat consider ca este deductibila cheltuiala privind scoaterea din evidenta a etichetelor si nu se ajusteaza TVA , situatia fiind demonstrata sau confirmata corespunzator.


Referitor la modelul procesului verbal de constatare a faptului ca etichetele trebuie scoase din circuitul economic, va recomand sa utilizati ca document justificativ in evidenta contabila,documentul pe care vi-l completeaza firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, atunci cand preia aceste materiale.

De asemenea, este necesar sa aveti un contract de prestari servicii cu firma respectiva, cu precizarea clara a termenior si conditiilor privind colectarea si reciclarea acestora.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codurile NC. Ce sunt si lista coduri NC pentru 2025

    • Codurile NC (Nomenclatura Combinata) reprezinta un sistem standardizat de clasificare a produselor utilizat la nivel european pentru identificarea si gestionarea diferitelor categorii de marfuri. In Romania, aceste coduri sunt esentiale pentru conformarea cu reglementarile fiscale si vamale, mai ales in cazul produselor considerate cu risc fiscal ridicat. In acest articol vom explica ce sunt codurile NC, de ce sunt importante si vom prezenta lista actualizata, oferind detalii utile pentru...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile

    • Firmele trebuie sa stie ca unele cheltuieli pentru desfasurarea afacerii sunt deductibile sau nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, insa exista si categoria cheltuielilor care sunt deductibile limitat. In acest articol vom vedea care sunt cheltuielile deductibile limitat, dar si o speta cu privire la reparatiile suportate prin CASCO. Sunt sau nu deductibile? Specialistul ne va pferi raspunsul, dar si o monografie contabila utila in acest caz.» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor

    • ANAF a publicat recent un material informativ prin care raspunde anumitor curiozitati ale contribuabililor, cu privire la veniturile din surse neidentificate. Reamintim ca aceste clarificari ale ANAF vin in urma informatiilor din presa conform carora tranzactiile de bani intre rude vor fi controlate de organele fiscale si impozitate cu 70% acolo unde NU exista documente. Detalii in ACEST articol»» citeste mai departe aici

  • Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit

    • ANAF a publicat Ghidul contribuabililor care opteaza in anul 2025 pentru redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016