Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bunuri degradate calitativ. Ce regim fiscal se aplica si cand ajustam TVA-ul?

20-Oct-2016
3605

O societate doreste sa aplice corect regimul fiscal pentru bunurile degradate calitativ. Stabilim daca din anul 2016 doar pentru bunurile degradate calitativ cheltuiala este deductibila si nu se ajusteaza TVA. Luam ca exemplu cazul in care clientul a solicitat modificarea retetei produsului si vechile etichete nu se mai pot folosi fiind predate catre o firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, urmand sa stabilim in ce masura cheltuiala este deductibila si nu se impune ajustarea TVA (nefiind vorba de o degradare calitativa a etichetelor).

Totodata, vom vedea cum ar trebui sa arate un model de proces-verbal de constatare a faptului ca etichetele trebuie scoase din circuitul economic.

Conform preverilor Art.25 alin.(4) , lit.c) pct.3 din Legea nr.227/2015 privind Noul Cod fiscal, cheltuielile privind bunurile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta sunt deductibile doar daca este indeplinita conditia ca aceste bunuri au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii.

De asemenea,conform prevederior Art. 304 alin.(2) lit.a) ,nu se ajusteaza deducerea initiala a taxei in cazul bunurilor distruse in conditiile in care aceasta situatie este demonstrata sau confirmata in mod corespunzator.

In enuntul dvs. mentionati ca nu este vorba despre degradarea calitativa a etichetelor, acestea fiind predate catre o firma catre o firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, astfel incat consider ca este deductibila cheltuiala privind scoaterea din evidenta a etichetelor si nu se ajusteaza TVA , situatia fiind demonstrata sau confirmata corespunzator.


Referitor la modelul procesului verbal de constatare a faptului ca etichetele trebuie scoase din circuitul economic, va recomand sa utilizati ca document justificativ in evidenta contabila,documentul pe care vi-l completeaza firma specializata de colectare a deseurilor reciclabile, atunci cand preia aceste materiale.

De asemenea, este necesar sa aveti un contract de prestari servicii cu firma respectiva, cu precizarea clara a termenior si conditiilor privind colectarea si reciclarea acestora.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare

    • ANAF aduce, printr-un comunicat de presa, clarificari cu privire la procedura de transmitere a "Notificarii de conformare RO e-TVA " si amanarea intrarii in vigoare a unor termene limita. Procedura privind modalitatea de transmitere a formularului "Notificare de conformare RO e-TVA", modelul si continutul acestuia, a fost aprobata prin OPANAF nr.6234/2024, publicat in M.O.al Romaniei, Partea I, nr.887/03.09.2024 Decontul precompletat RO e-TVA se transmite, pentru fiecare perioada fiscala de...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calcul

    • Ce conturi de clasa 7 intra la calculul impozitului de 1% pe cifra de afaceri? Se ia in calcul si contul 765, diferente reevaluare? Calculare impozit minim pe cifra de afaceri – raspunsul specialistului: Contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro, si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul...» citeste mai departe aici

  • Mecanism optional pentru firmele care au depus bilantul la 30 mai 2024 si vor sa revina la regimul micro

    • Ministerul Finantelor agreeaza instituirea unui mecanism care sa permita reincadrarea entitatilor care au depus situatiile financiare pe 30 mai 2024 la sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, anunta CECCAR printr-un comunicat de presa. La solicitarea CECCAR, Ministerul Finantelor a clarificat data-limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2023 ca fiind 30 mai 2024 pentru societatile pentru care exercitiul financiar coincide cu anul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016