Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CAEN 5629. Cum se poate trece la impozit pe veniturile microintreprinderilor de la cel specific?

07-Iul-2017
486

In analiza de mai jos, avem firma X, cu cod CAEN 5629 - activitate principala, prevazuta in Legea 170/2016 privind impozitul specific si alte activitati secundare, platitoare de impozit pe profit la 31.12.2016, cifra de afaceri 240.000 euro. La 31.01.2017 firma X este platitoare de impozit pe profit, urmand sa treaca si la impozit specific cu 01.02.2017.

Dupa ultimele modificari aduse prin HG. nr. 284/2017 (firmele care au cifra de afaceri cuprinsa intre 100.001 si 500.000 euro, incepand cu 01.02.2017 chiar daca desfasoara activitati privind impozitul specific vor trece la impozitul pe venitul microintreprinderilor). 

Vom stabili daca este corect ca firma X sa se incadreze in vectorul fiscal ca platitoare de impozitul pe venitul microintreprinderilor si sa nu mai fie platitoare de impozit pe profit si impozit specific.


Daca la data de 31 decembrie 2016 societatea era incadrata in categoria societatilor platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor ori daca la data de 1 ianuarie 2017 indeplinea conditiile de la art. 47 din Codul fiscal pentru a fi incadrata in aceasta categorie, respectiv cu venituri obtinute in cadrul plafonului de 100.000 euro, atunci ea ramane platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, fara sa treaca la impozitul specific reglementat de Legea 170/2016 intrucat acest impozit este reglementat prin derogare de la impozitul pe profit datorat conform Codului fiscal.

Pentru societatile care la data 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 – 500.000 euro exista o dispozitie tranzitorie reglementata la art. 48 alin. (7) din Codul fiscal, conform careia pentru anul 2017 aceste societati devin platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data de 1 februarie 2017.

Potrivit prevederilor pct. 2 indice 1 alin (4) din Normele metodologice de aplicare persoanele juridice romane platitoare de impozit specific unor activitati potrivit prevederilor Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati nu intra sub incidenta prevederilor art. 48 alin. (7) din Codul fiscal, chiar daca realizeaza venituri si din alte activitati in afara celor corespunzatoare codurilor CAEN pentru care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit.

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
Vezi detalii
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Potrivit prevederilor art. 3 din Legea 170/2016 si art. 1 alin (3) din Normele metodologice de aplicare, sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, denumit in continuare impozit specific, in conformitate cu prevederile prezentei legi, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) aveau inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1;
b) nu se afla in lichidare, potrivit legii.

Microintreprinderile care aplica prevederile titlului III din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, la 1 ianuarie 2017 nu aplica impozitul specific unor activitati.

Din prevederile mai sus mentionate reiese ca societatile care la data 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 - 500.000 euro si care au inscris in obiectul de activitate codul CAEN 5629 ( in cazul dvs. ) nu sunt platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data 1 februarie 2017, ci platitoare de impozit specific incepand cu data de 1 ianuarie 2017 si pana cand nu mai indeplinesc conditiile prevazute de Legea 170/2016.

 Asadar, nu trebuie sa va inregistrati ca platitoare de impozit pe veniturilor microintreprinderilor de la 01.02.2017.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CAEN 5629. Cum se poate trece la impozit pe veniturile microintreprinderilor de la cel specific?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Lucratorii sezonieri din turism ar putea primi indemnizatie de somaj dupa doar 6 luni lucrate
    • Un nou proiect de modificare si completare a legii asigurarilor de somaj a fost initiat de parlamentarii. Acest proiect vizeaza categoriile de personal sezonier din domeniul turismului si din cel hotelier, si prevede ca lucratorii sa beneficieze de indemnizatie de somaj daca au un stagiu de cotizare de minimum sase luni in ultimul an dinaintea inregistrarii cererii. In prezent, legea prevede ca somajul sa fie acordat la un stagiu de cotizare de 12 luni din ultimele 24 de luni premergatoare datei...» citeste mai departe aici

  • Conditiile de prescriere a datoriilor fiscale ale unei societati
    • Despre prescrierea obligatiilor fiscale ale unei societati vorbeste Otilia Roman, consultant fiscal portalcodulfiscal.ro, care ofera toate lamuririle de care aveti nevoie pentru a intelege cand si in ce conditii sunt perimate datoriile unei companii, dupa trecerea termenului de cinci ani. Accesoriile datorate de contribuabil pentru neachitarea in termen a datoriilor bugetare sunt reglementate de Codul de procedura fiscala, atat de cel valabil pana la data de 01 ianuarie 2016, cat si de cel...» citeste mai departe aici

  • S-a dat start accesarii fondurilor europene pentru formare profesionala
    • S-a dat start depunerii proiectelor pentru formarea profesionala a persoanelor defavorizate din zona Delta Dunarii, program ce dispune de un buget de 3,5 milioane de euro. Angajatorii, organizatiile patronale, asociatiile si fundatiile, intreprinderile sociale de insertie, dar si furnizorii de formare profesionala, toti pot adera la fondurile Uniunii Europene, daca indeplinesc conditiile din Ghidul solicitantului. Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman (POCU), din...» citeste mai departe aici

  • BRI: Fondurile care ofera credite ar putea avea criterii mai stricte
    • Banca Reglementelor Internationale (BRI), din care face parte si BNR, cere ca regulile de acordare a fondurilor care ofera credite sa fie inasprite. Aceasta solicita ca reglementarile destinate asigurarii sectorului bancar, care au fost introduse dupa criza financiara mondiala din 2008, sa fie extinse si catre fondurile pentru credite, asa-zisele banci din umbra, si firmelor de tip fintech. Desi intoducerea politicilor “macroprudentiale” a fost considerata o inovatie majora dupa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016