Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CAEN 5629. Cum se poate trece la impozit pe veniturile microintreprinderilor de la cel specific?

07-Iul-2017
674

In analiza de mai jos, avem firma X, cu cod CAEN 5629 - activitate principala, prevazuta in Legea 170/2016 privind impozitul specific si alte activitati secundare, platitoare de impozit pe profit la 31.12.2016, cifra de afaceri 240.000 euro. La 31.01.2017 firma X este platitoare de impozit pe profit, urmand sa treaca si la impozit specific cu 01.02.2017.

Dupa ultimele modificari aduse prin HG. nr. 284/2017 (firmele care au cifra de afaceri cuprinsa intre 100.001 si 500.000 euro, incepand cu 01.02.2017 chiar daca desfasoara activitati privind impozitul specific vor trece la impozitul pe venitul microintreprinderilor). 

Vom stabili daca este corect ca firma X sa se incadreze in vectorul fiscal ca platitoare de impozitul pe venitul microintreprinderilor si sa nu mai fie platitoare de impozit pe profit si impozit specific.


Daca la data de 31 decembrie 2016 societatea era incadrata in categoria societatilor platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor ori daca la data de 1 ianuarie 2017 indeplinea conditiile de la art. 47 din Codul fiscal pentru a fi incadrata in aceasta categorie, respectiv cu venituri obtinute in cadrul plafonului de 100.000 euro, atunci ea ramane platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, fara sa treaca la impozitul specific reglementat de Legea 170/2016 intrucat acest impozit este reglementat prin derogare de la impozitul pe profit datorat conform Codului fiscal.

Pentru societatile care la data 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 – 500.000 euro exista o dispozitie tranzitorie reglementata la art. 48 alin. (7) din Codul fiscal, conform careia pentru anul 2017 aceste societati devin platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data de 1 februarie 2017.

Potrivit prevederilor pct. 2 indice 1 alin (4) din Normele metodologice de aplicare persoanele juridice romane platitoare de impozit specific unor activitati potrivit prevederilor Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati nu intra sub incidenta prevederilor art. 48 alin. (7) din Codul fiscal, chiar daca realizeaza venituri si din alte activitati in afara celor corespunzatoare codurilor CAEN pentru care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit.

Potrivit prevederilor art. 3 din Legea 170/2016 si art. 1 alin (3) din Normele metodologice de aplicare, sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, denumit in continuare impozit specific, in conformitate cu prevederile prezentei legi, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) aveau inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1;
b) nu se afla in lichidare, potrivit legii.

Microintreprinderile care aplica prevederile titlului III din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, la 1 ianuarie 2017 nu aplica impozitul specific unor activitati.

Din prevederile mai sus mentionate reiese ca societatile care la data 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 - 500.000 euro si care au inscris in obiectul de activitate codul CAEN 5629 ( in cazul dvs. ) nu sunt platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data 1 februarie 2017, ci platitoare de impozit specific incepand cu data de 1 ianuarie 2017 si pana cand nu mai indeplinesc conditiile prevazute de Legea 170/2016.

 Asadar, nu trebuie sa va inregistrati ca platitoare de impozit pe veniturilor microintreprinderilor de la 01.02.2017.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CAEN 5629. Cum se poate trece la impozit pe veniturile microintreprinderilor de la cel specific?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va analiza, in cele ce urmeaza, urmatoarea situatie: "Am preluat o societate comerciala, care in acest moment inchiriaza spatiul pe care il detine, in trecut societatea a desfasurat mai multe tipuri de activitati, balanta pe care a prezentat-o contine solduri pe care administratorul nu le poate identifica si nu are o baza de date, este vorba despre cheltuieli in avans, venituri in avans, contul 408 furnizori facturi nesosite, are sold la furnizori pe care nu il...» citeste mai departe aici

  • Propunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti
    • UPDATE: Proiectul pentru modificarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal a fost depus pentru dezbatere in Senat. Marti, 12.02.2019, actul normativ care prevede scutirea jurnalistilor de la plata impozitului pe venit a fost trimis pentru aviz la Consiliul Economic si Social. Tot in aceeasi zi a fost inaintat si Consiliului Legislativ pentru aviz (termenul pana la care se va primi un raspuns este 14.03.2019)., dar si la Guvern de unde este asteptat un punct de vedere. Derularea procedurii...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!
    • Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat. Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL...» citeste mai departe aici

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Banca Centrala Europeana atrage atentia ministrului Finantelor ca nu a fost consultata cu privire la OUG 114/2018
    • Autoritatile romane ar fi trebuit sa consulte Banca Centrala Europenana inainte de adoptarea OUG 114/2018, lucru care, insa, nu s-a intamplat, dupa reiese dintr-o scrisoare inaintata in mod oficial ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici. Banca Centrala Europeana atrage atentia ca autoritatile romane nu si-au indeplinit obligatia de a consulta institutia “cu privire la asemenea legi”, asa cum prevede legislatia europeana. Astfel, autoritatile nationale aveau obligatia de a consulta...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016