Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Calcul salariu si contributii cu cotele din anul 2018

12-Ian-2018
7548

Salariul minim pe economie a crescut, de la 1 ianuarie 2018, cu 450 de lei si a ajuns la 1.900 de lei, dar salariul net nu a inregistrat o crestere asemanatoare. Acest lucru se datoreaza transferului contributiilor la pensii (CAS) si sanatate (CASS) in totalitate in sarcina salariatilor si a reducerii impozitului pe venituri la 10%.

Exemplu: Calculul contributiilor si al salariului net in anul 2017

Salariu Brut = 3200 lei
CAS asigurati 10.5% = 336 lei
Sanatate asigurati 5.5% = 176 lei
Somaj asigurati 0.5% = 16 lei
Deducere personala = 0 (peste 3000 lei nu se mai acorda deducere)
Venit impozabil = 3200 -336-176-16 =2672


Impozit pe venit 16% = 428
Salariu Net = 3200-336-176-16-428 = 2.244 lei

Contributii sociale ale angajatorului:

CAS angajator 15.8% = 506
Asigurari Sociale de Sanatate 5.2% = 166 lei
Fondul de Somaj 0.5% = 16
Concedii si Indemnizatii (CCI) 0.85% = 27
Fond garantare creante salariale 0.25% = 8
Fondul de Risc si Accidente 0.2% = 6

Total contributii datorate de angajator = 729 lei

Cheltuieli totale angajator = 3200 (salariu brut) + 729 contributii =3.929 lei  

Exemplu: Calcul salariu si contributii cu cotele din anul 2018 la un salariu brut

Salariu Brut: 3.200 lei
Asigurari Sociale (CAS) 25% = 800
Asigurari Sociale de Sanatate 10% = 320
Deducere personala (DP) suma lei = 135
Venit impozabil =3200-800-320-135 = 1945
Impozit pe venit 10% = 195
Salariu net = 3200-800-320-135-195 = 1.750

Contributia asiguratorie pentru munca suportata de angajator = 3200 x 2,25% = 72 lei.

Total cheltuieli angajator = 3200+72=3272 lei

Ajustare salariu in 2018

In vederea mentinerii salariului net, din calculele efectuate de specialisti a rezultat ca salariul brut ar trebui majorat in anul 2018 cu aprox 20%. Procentul exact este influentat de deducerea personala, de numarul de persoane in intretinere, de conditiile in care se desfasoara activitatea etc.

Salariu brut majorat = 3200*1.2 =3840 lei

Asigurari sociale 25% = 960 lei

Asigurari sanatate 10% = 384 lei

Deducere persoanala = 0

Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii de peste 3.600 lei nu se acorda deducerea personala.

Venit impozabil = 3840-960-384 =2496

Impozit 10% = 250 lei

Salariu net = 3840-960-384-250 = 2246 (mai mare cu 2 lei fata de salariul net din anul 2017)

Angajatorul suporta 2,25% contributia asiguratorie la munca = 3840* 2,25% = 86 lei

Total cheltuieli salariale = 3840+86=3926 lei. (mai mici cu 3 lei fata de contributiile angajatorului in anul 2017)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Calcul salariu si contributii cu cotele din anul 2018":
Rating:

Nota: 3.64 din 11 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Totul despre somaj tehnic: Avantajele angajatorilor si ale angajatilor
    • Ce si cum trebuie facut pentru a respecta INTEGRAL noua lege privind trimiterea angajatilor in somaj tehnic - aceasta este intrebarea la care tot mai multi angajatori incearca sa afle raspuns. Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului: Art. 53 (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai...» citeste mai departe aici

  • Concediul medical intrerupe suspendarea salariatului aflat in somaj tehnic (specialist)
    • Consilierul nostru juridic - Rodica Mantescu - ne arata cum trebuie sa procedeze angajatorii care au salariati in somaj tehnic - deci cu CIM suspendat, care intra in concediu medical. Specialistul pleaca de la urmatoarea intrebare: "Un salariat are contractul individual de munca (CIM) suspendat conform art. 52(1), cu data de 01/04/2020. Incepand cu data de 06.04.2020, salariatul intra in concediu medical. Care este procedura?". Asadar, expertul nostru explica, pe Portal Codul Fiscal: In...» citeste mai departe aici

  • Depasirea crizei COVID-19: Documente obligatorii pentru angajatori
    • Ultimele saptamani au adus o multime de acte normative esentiale – OUG-uri in special – care impun obligatii noi pentru angajatori pe perioada starii de urgenta, cu efecte pe termen lung. De aceea, este esential sa stiti cum sa completati o serie de documente obligatorii in aceasta perioada. Atentie! Orice obligatie legala presupune intocmirea anumitor documente! Documentele sunt primele lucruri pe care le solicita de inspectorii ITM, pentru ca ele arata rapid daca o societate s-a...» citeste mai departe aici

  • Somaj tehnic 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor plati
    • Ministrul Muncii Violeta Alexandru anunta ca vor incepe sa fie facute primele plati pentru somajul tehnic impus de criza provocata de masurile luate pentru impiedicarea raspandarii infectarii cu coronavirus. Acesta a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook in care anunta ca a lucrat intens alaturi de echipa sa pentru ca punerea in aplicare a masurii de sprijin sa nu fie intarziata. “Incepem primele plati pentru somajul tehnic. Intre ziua in care am scris prima fraza in Ordonanta de...» citeste mai departe aici

  • Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri: 1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU? Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de...» citeste mai departe aici

  • ITM supravegheaza respectarea normelor de securitate si sanatate in munca de catre angajatori si salariati
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza ca va supraveghea si monitoriza respectarea de catre angajatori si salariati a normelor de securitate si sanatate in munca, iar anagajtorii au obligatia de a implementa masurile necesare pentru a preveni aparitia si raspandirea Covid-19 la la locurile de munca. Accidentele de munca inregistrate in fiecare an in sectorul constructii, de cele mai multe ori cu consecinte grave, reprezinta motivul principal, pentru care si pe parcursul anului 2020,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016