
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea, au explicat recent, printr-un comunicat de presa, modul in care se va face calculul obligatiilor fiscale in cazul indemnizatiilor acordate pe perioada starii de urgenta.
Calculul obligator fiscale, in cazul indemnizatiei lunare acordata profesionistilor potrivit OUG 30/2020 (cu exceptia celei de care beneficiaza persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005), avocatilor si persoanelor care obtin venituri din drepturi de autor se efectueaza de catre persoanele fizice beneficiare prin aplicarea cotelor de impozit (10%), contributiei de asigurari sociale (CAS25%) si contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS -10%), asupra indemnizatiei brute incasate de la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene.
Pentru calculul impozitului pe venit se aplica regulile prevazute la art. 78 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, adica prevederile referitoare la stabilirea impozitului pentru veniturile din salarii obtinute din afara functiei de baza.
Atentie! Obligatiile fiscale mentionate se declara prin Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice si se platesc de catre persoanele fizice beneficiare pana la data de 15 martie 2021.
In cazul indemnizatiei de care beneficiaza persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005, precum si al celei acordata sportivilor, calculul, retinerea si plata impozitului pe venit (10%), a contributiei de asigurari sociale (25%) si a contributiei de asigurari sociale de sanatate(10%) se realizeaza de catre cooperatia cu care persoanele au incheiate conventii individuale, respectiv de structura sportiva, in calitate de platitori, din indemnizatia bruta incasata de la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene.
Pentru calculul impozitului pe venit se aplica regulile prevazute la art. 78 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, adica prevederile referitoare la stabilirea impozitului pentru veniturile din salarii obtinute din afara functiei de baza.
Atentie! Obligatiile fiscale se declara de catre platitorii veniturilor prin D112, pana pe 25 a lunii urmatoare celei in care se incaseaza de la Agentia judeteana pentru plati si inspectie sociala.
Examen Consultant Fiscal 2025
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
Baza legala: OUG 53/2020 privind modificarea si completarea unor acte normative privind masuri de protectie sociala determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 publicata in Monitorul Oficial 325/21.04.20202
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Profesie liberala. Aspecte contabile si fiscaleArticole similare
Cum se face trecerea de la plata impozitului pe venit la impozitul pe profit?ANAF a publicat procedura prin care va desemna practicienii in insolventa cu care va colabora. Ordinul ANAF 1451/2015Ce drepturi si obligatii are o persoana fizica supusa verificarii fiscale. Nou rezumatPenalitati neplata impozit pe venit conventie civilaANAF a publicat lista contribuabililor care NU inregistreaza OBLIGATII FISCALE restanteUltimele articole
Depunere declaratii ANAF. Calendar OBLIGATII FISCALE NOIEMBRIE 2025TOATE obligatiile fiscale ale anului 2026D7 ANAF si esalonarea obligatiilor fiscale. Exista posibilitatea esalonarii pe mai mult de 12 luni?Impozit pe venit. OBLIGATII FISCALE si de plata in cazul persoanelor cu profesii liberale in 2025Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabileArticole similare
AJOFM a publicat noile formulare aferente Somajului Tehnic pentru luna iunie 2020OUG 67/2020: A fost prelungita valabilitatea documentelor emise pe perioada starii de urgentaSomaj tehnic 2020. Intreruperea activitatii partial si indemnizatia in vazul cumulului de contracteNoile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnicNU mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic ( Informare MEEMA)Ultimele articole
Spalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlIncetarea activitatii unei intreprinderi. Contabilitate in partida simpla. Obligatii declarativePopriri in cazul indemnizatiei de Somaj tehnic. Studiu de cazReducerea impozitului specific pe perioada Starii de Urgenta. Studiu de cazMinisterul Economiei modifica OMEEMA nr. 791/2020 prin care se elibereaza Certificatele de STARE DE URGENTASfaturi de la experti
Intrebare: SRL neplatitor de TVAare in balanta de verificare la 31.10.2025 urmatoarea situatie a veniturilor: - cont 707 = 398.570 lei - cont 709 = 4.850 lei In calculul cifrei de afaceri in vederea stabilirii daca o societate devine...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O persoana fizica are 5 contracte (active) de inchiriere inregistrate la ANAF. Apare obligativitatea inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului a persoanei fizice? Exista un numar de contracte de la care apare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA