Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Nu putem efectua ajustarea TVA in situatiile concrete in care aceasta nu e permisa. Trebuie sa cunoastem cazurile in care se aplica aceste prevederi pentru a nu folosi in mod eronat proceduri de la care asteptam ulterior beneficii.
Vom vedea cum procedam avand dat urmatorul caz: “Se face ajustarea TVA pentru un client care are facturi neincasate din perioada 2001-2007 pentru care s-a deschis procedura de faliment in anul 2008 si in anul 2017 s-a inchis falimentul prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila la trecerea pe costuri a pierderii din creante in 2017?"
Potrivit articolului 287, lit d) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, baza de impozitare a TVA se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.
Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz.
Potrivit pct 6, alin 32 din normele metodologice de aplicare a art. 287, lit. d) din Codul fiscal, ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este permisa pentru facturile emise care se afla in cadrul termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.
In cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o hotarare judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata, ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, daca aceasta a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2016.
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Ghid complet 2015: Taxe si impozite platite la timp si legalDeterminare impozit pe profit scutit trimestrul I 2016. Cum se poate obtine aceasta facilitate?Inscrierile pentru accesarea masurii -Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile- incep de luni, 12 OCTOMBRIE 2020 (Anunt MEEMA)Programul Comert 2017 se lanseaza pe 16 august! Afla daca esti eligibil!Cota majorari si penalitati debite restante. Care vor fi implicatiile fiscale?Ultimele articole
RO e-Factura: CCF a sesizat 6 probleme legate de facturarea in RO e-Factura. Finantele sunt asteptate cu un raspuns3 situatii diferite in care sunt obligatorii situatiile financiare. STUDII DE CAZInsolventa - ce inseamna, cadru legal si cum se diferentiaza de FALIMENTPlafon plati numerar 2023: Ce S-A SCHIMBAT si ce NU S-A SCHIMBAT in privinta incasarilor si platilor in numerar prin Legea 296/2023?Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restante in 2023. Ce trebuie sa stie contribuabiliiArticole similare
Ce consecinte fiscale apar in cazul unui client radiat din Registrul Comertului?AJUSTARE TVA de la 1 ianuarie 2013 | Stocuri degradateDocumentar fiscal: Reguli privind depunerea declaratiei 307Client declarat in faliment si Declaratia cod 394. Cum a rezolvat consultantul fiscal problema rapid si fara consecinte pentru client!AJUSTARE TVA in cazul persoanelor fizice inregistrate in scopuri de TVA. Cum procedati corect?Ultimele articole
Manualul Contabilului Incepator te scapa de stresul debutului in cariera si elimina riscul oricarei amenziCum se scot din evidenta clientii radiati? Ajustarea TVA se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarieTransfer de active sau vanzare de active la lichidarea unei firme?Ajustarea TVA pas cu pas. Ghid practic pentru conformitatea cu legeaContractele de comodat. Reincadrare si AJUSTARE TVAArticole similare
Provizion creante. Cum se face corect calculul impozitului pe profit?Insolventa unei firme pentru a o reorganiza judiciar este ceruta de...Raportarile contabile de la data de 30 iunie 2015. Cum completam informatiile privind CREANTE NEINCASATE din Formular 30?Obligatii privind raportarea creantelor si datoriilor catre IMIIndemnizatie nerecuperata concediu medical | Tratament fiscalUltimele articole
Speta zilei! Cum se pot scoate din evidenta creantele neincasateControale ANAF 2023. Fiscul a publicat sinteza activitatii de control pentru sem. I din anul acesta. Ce amenzi au fost aplicate?Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridiceClienti in faliment cu procedura inchisa si radiati. Cum facem ajustarea TVA si deducerea cheltuielilor?Articole similare
Reminder ANAF! 25 mai, termen limita pentru depunerea a 10 declaratii fiscale importanteTratament fiscal aplicat tichetelor cadouDe la 1 ianuarie 2017 ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie care se pot depune si onlineBugetul pe primul trimestru a inregistrat un excedent de 1,52 mld de leiProiect pentru modificarea normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 64/2017 privind datoria publicaUltimele articole
Fondul de rulment: tot ce trebuie sa stiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in luna martie 2024Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta pe 29 februarie 2024Calendar ANAF. Ce declaratii trebuie depuse de contribuabili pana pe 26 februarie 2024Salariul minim trebuie majorat, obligatoriu, dupa 2 ani, chiar si pentru salariatii cu CIM partialSfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<