Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Va reamintim ca din 2017 se aplica termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic
La finele anului trecut, Guvernul a aprobat, prin Ordonanta de Urgenta, prorogarea unor termene si instituirea altora noi pentru intrarea in vigoare a unor prevederi.
Principalele prevederi ale actului normativ vizeaza urmatoarele aspecte.
Astfel, Executivul a aprobat prorogarea pana la 1 august 2017 a intrarii in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, cu modificarile si completarile ulterioare. Amanarea cu inca sapte luni a intrarii in vigoare a acestui act normativ s-a stabilit in conditiile in care pentru aplicarea noilor reglementari este nevoie de un sistem complex: infiintarea a 42 de comisii de insolventa la nivel teritorial, a aparatului tehnic necesar si adoptarea normelor de aplicare a legii. Pentru ca aceste noi structuri sa poata functiona, trebuie alocate resurse umane si financiare. Mai exact, este nevoie de specialisti care vor parcurge o etapa de pregatire profesionala cu durata intre una si trei luni.
Neprelungirea termenului de intrare in vigoare a Legii nr.151/2015, ar determina imposibilitatea aplicarii procedurii administrative de insolventa pe baza de plan de rambursare si a procedurii simplificate de insolventa, in conditiile inexistentei, respectiv, subdimensionarii structurilor administrative de implementare.
In cursul anului 2016, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri au luat mai multe masuri care sa pregateasca intrarea in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice.
Astfel, a fost elaborat un Plan de actiune comun care cuprinde masurile legislative si administrative ce ar trebui luate pentru a putea aplica Legea nr. 151/2015 a insolventei persoanelor fizice.
Potrivit acestui plan, a fost aprobata Hotararea de Guvern privind organizarea si functionarea Comisiilor de insolventa (publicata in Monitorul Oficial in 22.01.2016). Ulterior, au fost desemnate persoane responsabile in Comisia de insolventa la nivel central de catre: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Oficiul National al Registrului Comertului, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei si Persoanelor Varstnice, Ministerul Justitiei, iar Comisia este functionala.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Examen Consultant Fiscal 2024
La nivelul ANPC au fost elaborate mai multe documente necesare pentru pregatirea punerii in aplicare a legii, respectiv: criterii pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor si ale familiilor lor; criterii generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil; formular de cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa; procedura de lucru pentru Comisiile de insolventa.
In plan legislativ, a fost elaborat proiectul de Hotarare de Guvern privind normele metodologice de aplicare a Legii 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice. Proiectul de Hotarare de Guvern este in avizare interministeriala, dupa ce a fost in consultare publica, postat la adresa: http://www.anpc.gov.ro/articol/742/anpc-propune-spre-consultare-proiect-de-hotarare-de-guvern-privind-aprobarea-normelor-metodologice-de-aplicare-a-prevederilor-legii-nr--151-2015-privind-procedura-insolven-ei-persoanelor-fizice
Pentru Directia Insolventa din ANPC sunt prevazute un numar de 314 posturi contractuale. In acest sens, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pentru a putea demara procedurile initiale prevazute de lege pentru anul 2016 urma sa organizeze concursuri in vederea angajarii pentru un numar de 68 de posturi, salariati cu statut de personal contractual, urmand ca pentru anul 2017 sa fie ocupate restul de 246 de posturi.
Un alt capitol al actului normativ se refera la amanarea cu 9 luni a termenelor prevazute de legislatia actuala privind inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie, cu cele echipate cu jurnal electronic.
Astfel, agentii economici vor avea mai mult timp la dispozitie pentru dotarea cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, astfel incat sa nu le fie afectata activitatea, iar importatorii si distribuitorii de aparate de marcat un interval de timp suficient pentru a-si lichida stocurile si modelele vechi si pentru a obtine avizele tehnice si autorizatiile pentru noile modele.
La stabilirea noilor termene s-a tinut seama atat de decalajul fata de calendarul in vigoare, care este de circa 6 luni, cat si de necesitatea finalizarii specificatiilor tehnice, inclusiv in ceea ce priveste comunicarea caselor de marcat cu sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pregatirea legislatiei secundare si tertiare.
Potrivit Ordonantei de Urgenta adoptate ieri, termenul de la care urmeaza sa intre in vigoare interdictia de a mai comercializa aparate de marcat electronice fiscale cu rola jurnal a fost prorogat cu 9 luni. Noul termen va fi 1 octombrie 2017, in loc de 1 ianuarie 2017 si ii vizeaza pe comerciantii care deschid noi magazine sau extind magazine, fiind la prima achizitie de aparate de marcat.
In ceea ce priveste inlocuirea aparatelor existente cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, noul termen pentru marii contribuabili va fi 1 ianuarie 2018, in loc de 1 aprilie 2017, pentru contribuabilii mijlocii 1 aprilie 2018, in loc de 1 iulie 2017, iar pentru micii contribuabili, 1 august 2018 in loc de 1 noiembrie 2017.
Totodata, Ordonanta de Urgenta amana pana la data de 1 ianuarie 2018 termenul pana la care comisiile locale si judetene de fond funciar sau, dupa caz, Comisia de Fond Funciar a Municipiului Bucuresti au obligatia sa solutioneze toate cererile de restituire, sa efectueze punerile in posesie si sa elibereze titlurile de proprietate. Prelungirea acestor termene au scopul sa asigure posibilitatea fostilor proprietari sa-si redobandeasca proprietatile.
Sursa: Guvernul Romaniei
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicDocumente necesare pentru inregistrarea si functionarea caselor de marcat, pentru contribuabilii mari, mijlocii si miciDe ce s-a amanat termenul pentru casele de marcat cu jurnal electronicArticole similare
Amenzi de 10.000 lei pentru cei care nu emit bonuri fiscaleSinteza modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceStudiu de caz: Prestari servicii in agricultura catre persoane fiziceUn formular pe zi de la PortalFormulare.ro: Cerere de atribuire a numarului de ordine pentru fiscalizarea aparatelor de marcatNereguli la folosirea caselor de marcat fiscale: Atentie la amenzi!Ultimele articole
Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscalaControale antifrauda in minivacanta de Sfanta Maria. Ce amenzi au fost aplicate firmelorFirme care NU au depus declaratia A4200. Ce sanctiuni se aplicaDecont precompletat e-TVA. Ce se intampla in cazul in care sistemul nu functioneazae-TVA. Studii de caz utile cu privire la decontul precompletat e-TVAArticole similare
Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscaleMFP stabileste configuratia aparatelor de marcat integrate in automatele comerciale2018 este anul introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic!Bonul fiscal va putea fi eliberat de pe tableta, smartphone sau laptop. E oficial!Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicUltimele articole
Proiect de Ordin MFP: Se modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscaleContraventia privind nerespectarea termenelor legii de utilizatorii aparatelor de marcat, eliminata (Proiect de Hotarare)Modificarile aduse OUG 28/1999 de Legea nr. 136/2019. Tabel comparativ (oficial DGRFP)Inregistrarea noilor case de marcat: Din 800.000 estimate, au fost puse in functiune sub 120.000 (date MFP)Pentru cat timp este obligatoriu pastrarea rolei-jurnal pentru casa de marcatArticole similare
Procedura de inregistrare in scopuri de TVA a fost simplificata prin OANAF 167/2019Nou Ordin: Raportarea situatiilor de INSOLVENTA a unitatilor administrativ-teritorialeCreante prescrise. Scoaterea din evidenta contabila. Se instiinteaza clientii in acest caz?Top 5 noutati fiscale din ultima perioada: impozit pe cifra de afaceri, noul plafon de TVA, obligatii PFANoutati Legislatie Fiscala 24 - 28 noiembrie 2008Ultimele articole
Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masuraEste OFICIAL! Amnistia fiscala a intrat in vigoare prin OUG 107/2024. Cum beneficiezi de masuraInspectorii ANAF au demarat un numar ridicat de controale pe teme de TVA, de la inceputul lui 2024. Cum sa eviti amenzileSAF-T in 2024. Cine are obligatia depunerii D406?Monitorizarea pe orizontala: In perioada 1-15 februarie firmele mari pot aplica pentru proiectul care le va rezolva problemele fiscale in timp realArticole similare
Asigurarile auto obligatorii. Deciziile adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere FinanciaraOFICIAL! Au fost aprobate modelele unor formulare din domeniul colectarii creantelor fiscale (OPANAF 1699/2019)Noul formular 224, actualizat prin Ordinul 231/2023, se utilizeaza pentru veniturile realizate incepand cu 1 februarie 2023Zoom fiscal: Regimul special pentru agricultori 2017 si pentru cei care realizeaza livrari intracomunitare de bunuri agricoleProgramul Start-Up Nation: Peste 6.500 de castigatori au primit deja finantareaUltimele articole
Calendar ANAF: 9 declaratii importante au scadenta in 25 septembrie 2024Calendar ANAF. 4 declaratii importante cu scadenta pe 30 septembrie 2024Conform Ordinului 2326/2017, declaratiile fiscale se transmit OBLIGATORIU in sistem online. Lista formularelorMarti, 25 iunie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteBuletin informativ ANAF: 7 noutati fiscale publicate in Monitor la inceputul lunii iunie 2024Sfaturi de la experti
Monografie contabila cu privire la marfa primita in consignatie
Intrebare: Societatea noastra emite bonul fiscal in momentul in care clientii platesc facturi Vodafone (care pot fi achitate atat numerar, cat si prin card bancar). In rest, speta este exact cum ati descris-o si dvs.Referitor la punctul 4,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Conform art. 313 - Regimul special pentru aurul de investitii:b) Monedele de aur care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:1. au titlul mai mare sau egal cu 900 la mie;2. sunt reconditionate dupa anul 1800;3. sunt sau au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri
E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?
Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza
Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA