Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Carduri de fidelizare a clientilor. Cum le inregistrati in contabilitate?

17-Aug-2017
1703

Regasiti mai jos modalitatea de inregistrare in contabilitate pentru cardurile de fidelizare a clientilor (la achizitia acestora) si reducerile acordate clientilor.

Cardurile de fidelizare sunt utilizate, probabil, pentru acordarea de puncte cadou la achizitia produselor din magazinul dumenavoastra. Acele puncte cadou sunt utilizate ulterior pentru obtinerea de reduceri la achizitiile ulterioare.

Tratamentul contabil al punctelor cadou este prevazut de OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit punctului 437 din OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare, unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora. Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare. 

Entitatea contabilizeaza punctele cadou ca o componenta identificabila a tranzactiei in cadrul careia acestea sunt acordate (contul 472 "Venituri inregistrate in avans"/analitic distinct). 



Suma corespunzatoare punctelor cadou se recunoaste drept venit in momentul in care entitatea isi indeplineste obligatia de a furniza premiile sau la expirarea perioadei in cadrul careia clientii pot utiliza punctele cadou. 

Daca se estimeaza ca nivelul cheltuielilor necesare indeplinirii obligatiei de a furniza premiile depaseste contravaloarea primita sau de primit pentru acestea, la data la care clientul le rascumpara, pentru diferenta aferenta entitatea inregistreaza in contabilitate un provizion.

Conditia pentru inregistrarea ca venituri in avans a valorii punctelor cadou este ca programul de fidelizare practicat de entitate sa permita cunoasterea, in orice moment, a urmatoarelor informatii: valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare.

In situatia in care entitatea nu dispune de un sistem de evidenta a punctelor cadou, care sa permita cunoasterea informatiilor mentionate anterior sau in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor, cum ar fi cupoane valorice, tichete, aceasta inregistreaza venituri curente in clasa 7 "Conturi de venituri" pentru suma totala si, concomitent, un provizion aferent costurilor estimate a fi suportate pentru onorarea obligatiilor asumate.

Cardurile sunt alte materiale consumabile, la achizitia carora veti primi factura:
% = 401 total facturii
3028 cost de achizitie carduri
4426 tva aferenta carduri

Predarea cardurilor catre clienti:
6028 = 3028 cost de achizitie carduri

Inregistrarea vanzarii si a punctelor acordate:
4111 = % valoare inclusiv tva 
707 valoare vanzare fara tva - valoare puncte cadou fara tva 
472 valoare puncte cadou fara tva 
4427 valoare tva 

Incasarea sumei platita cu cardul, prin contul curent:
5125 = 4111 valoare inclusiv tva 
Clientul utilizeaza punctele acumulate, pentru reducere la plata facturii urmatoare:

Se va inregistra operatiuniea utilizand formula contabila:
4111 = % diferenta de achitat inclusiv tva 
707 diferenta de achitat fara tva 
4427 valoare tva 

si:
Veniturile inregistrate in avans au devenit venituri ale perioadei deoarece clientul a utilizat punctele cadou si se inregistreaza astfel:
472 = 707 valoare puncte cadou utilizate fara tva 

Se incaseaza diferenta prin card si se inregistreaza incasarea in contabilitate:
5125 = 4111 diferenta de achitat inclusiv tva 

In concluzie, la data acordarii punctelor cadou, in situatia in care se cunosc informatiile referitoare la valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare, se recunoaste un venit in avans. Suma corespunzatoare punctelor cadou se recunoaste drept venit in momentul in care entitatea isi indeplineste obligatia de a acorda reducerea sau la expirarea perioadei in cadrul careia clientii pot utiliza punctele cadou. 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Carduri de fidelizare a clientilor. Cum le inregistrati in contabilitate?":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Revista Romana de TVA nr. 27, iunie 2009, bis
Mai multe articole despre carduri de fidelizare




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016