Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care e procedura pentru a anula sanctiunile date de ANAF?

01-Iul-2016
998

Firmele vor putea anula sanctiunile aplicate de ANAF daca indeplinesc anumite conditii si daca se respecta noua procedura pe care o propune o noua initiativa legislativa.

Propunerea are in vedere dreptul de consiliere, alaturi de termene de remediere si o durata de 10 zile pentru efectuarea modificarilor cerute de inspectorii ANAF.

In cartea Intelepciunea multimilor, James Surowiecki aminteste o parte din misiunea Fiscului american:

"Exista un grup de persoane care ar putea fi tentate de aceste infractiuni, un grup care ar face ca schemele agresive de evitare a taxelor sa devina si mai agresive. Este de datoria noastra sa-i convingem ca aceste manevre nu au niciun sens. O parte importanta din misiunea agentiei este sa-i covinga pe oameni sa aiba incredere in sistem".

Accentul cade, in sistemul romanesc, pe colectarea taxelor, fapt care reiese inclusiv din motivarea noului proiect de modificare a Codului de procedura fiscala.

Redam mai jos integral Nota de fundamentare a proiectului, cu mentiunea ca puteti gasi AICI noile conditii de anulare a sanctiunilor date de ANAF:

Prezenta propunere legislativa are ca obiect completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu un nou articol, art. 9.1, care introduce un principiu de baza in politica fiscala, asigurand contribuabilului dreptul de a fi consiliat in ceea ce priveste procedura fiscala de catre organele fiscale.

Avand in vedere faptul ca atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, se modifica de la o zi la alta, politicile fiscale neavand predictibilitate pentru a putea inlatura riscurile fiscale, Agentia Nationala de Administrare Fiscala trebuie sa aiba o abordare mai moderna, sa implementeze metode moderne pentru efectuarea controlului fiscal, sa aiba un rol mai putin punitiv in viata cetatii, si mai ales un rol pozitiv, stimulativ si preventiv.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

Colectarea taxelor si impozitelor la bugetul general consolidat, de catre organele fiscale, trebuie sa se faca urmand principiul preventiv, nu cel punitiv.

Trebuie sa ne intrebam care este rostul ANAF? Este de a colecta impozitele si taxele, dar ca sa colectezi impozite, trebuie sa ai ce colecta, iar ca sa ai ce colecta, trebuie ca economia sa mearga, nu sa inchizi intreprinderi. Este total contraproductiv, este contrar scopului pentru care a fost creat ANAF. Mai mult, toate autoritatile statului trebuie sa aiba un rold de consiliere si de ajutor, nu sa puna piedici pentru fiecare antreprenor.


Urmand acest principiu punitiv invechit, ANAF favorizeaza inchiderea unor companii ce reprezinta o drama, atat pentru cel care o detine, cat si pentru economia romaneasca in ansamblu. O companie nu trebuie inchisa, pentru ca impactul acestui demers se rasfrange atat asupra salariatilor, care isi pierd locurile de mucna, cat si asupra volumului de taxe si impozite virate catre stat. Tocmai de aceea consider ca ceea ce se intampla acum cu controalele Agentiei Nationale de Administrare Fiscale constituie o problema de abordare care tine de secolul al XVIII-lea sau al XIX-lea.

Nu putem avea un stat care sa dea bunuri si servicii publice de mare calitate fara sa aiba o colectare foarte buna si fara sa aiba companii puternice. Fata de restul Europei, avem cheltuieli bugetare per PIB foarte mici si asta pentru ca in mare parte veniturile bugetare per PIB sunt foarte mici aici.

Rolul preventiv, de consiliere, al organelor fiscale este prezent in legislatia statelor importante ale Uniunii Europene.

In Italia, Agentia Italiana de venituri (Agenzia delle Entrate) este supervizata de Ministerul italian de economie si finante, care are controlul asupra politicilor fiscale. Agentia are responsabilitate manageriala si operationala deplina, precum si autonomie administrativa, de reglementare, patrimoniala, organizationala, de contabilitate si financiara.

Relatia dintre minister si agentie este reglementata printr-un acord pe trei ani, care este ajustat in functie de serviciile pe care trebuie sa le asigure, de obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca si de resursele bugetare de care are nevoie. Agentia italiana aeste condusa de un director, un comitet de managament si un board de auditori.

Datorita acestei autonomii administrative si de reglementare a Agentiei italiene de venituri, taxele sunt mai bine colectate si companiile sunt incurajate sa se dezvolte.

In Germania, Ministerul Federal de Finante este autoritatea suprema in ceea ce priveste politica fiscala si administrarea veniturilor federale.

Responsabilitatea colectarii taxelor si impozitelor revine unui departament de taxe care functioneaza la nivel central, dar si la nivelul fiecarui stat federal in parte. La nivelul administratiei centrale, acesta se numeste Biroul Federal Central de Taxe.

In Franta, Departamentul de venituri (Direction generale des impots) sau Directoratul General al Finantelor Publice este o autoritate dependenta de ministerele de finante si buget, in cadrul caruia functioneaza.

In Bulgaria, Agentia de Administrare Fiscala este o instutie independenta, condusa de un board din care fac parte ministrul Finantelor, un secretar de stat din Ministerul Finantelor, guvernatorul Institutului National de Asigurari.

Prin urmare, fata de toate argumenetele mentionate, am elaborat prezenta propunere legislativa de completare a Legii 207/2015 privind Codul de procedura fiscala pe care, in conformitate cu prevederile art. 74 si 75 din Constitutie, republicata, o supunem Parlamentului spre dezbatere si aprobare.


Cititi si aici informatii NOI despre acelasi subiect.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e procedura pentru a anula sanctiunile date de ANAF?":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.