Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care e procedura pentru a anula sanctiunile date de ANAF?

01-Iul-2016
1738

Firmele vor putea anula sanctiunile aplicate de ANAF daca indeplinesc anumite conditii si daca se respecta noua procedura pe care o propune o noua initiativa legislativa.

Propunerea are in vedere dreptul de consiliere, alaturi de termene de remediere si o durata de 10 zile pentru efectuarea modificarilor cerute de inspectorii ANAF.

In cartea Intelepciunea multimilor, James Surowiecki aminteste o parte din misiunea Fiscului american:

"Exista un grup de persoane care ar putea fi tentate de aceste infractiuni, un grup care ar face ca schemele agresive de evitare a taxelor sa devina si mai agresive. Este de datoria noastra sa-i convingem ca aceste manevre nu au niciun sens. O parte importanta din misiunea agentiei este sa-i covinga pe oameni sa aiba incredere in sistem".

Accentul cade, in sistemul romanesc, pe colectarea taxelor, fapt care reiese inclusiv din motivarea noului proiect de modificare a Codului de procedura fiscala.

Redam mai jos integral Nota de fundamentare a proiectului, cu mentiunea ca puteti gasi AICI noile conditii de anulare a sanctiunilor date de ANAF:

Prezenta propunere legislativa are ca obiect completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu un nou articol, art. 9.1, care introduce un principiu de baza in politica fiscala, asigurand contribuabilului dreptul de a fi consiliat in ceea ce priveste procedura fiscala de catre organele fiscale.

Avand in vedere faptul ca atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, se modifica de la o zi la alta, politicile fiscale neavand predictibilitate pentru a putea inlatura riscurile fiscale, Agentia Nationala de Administrare Fiscala trebuie sa aiba o abordare mai moderna, sa implementeze metode moderne pentru efectuarea controlului fiscal, sa aiba un rol mai putin punitiv in viata cetatii, si mai ales un rol pozitiv, stimulativ si preventiv.

Colectarea taxelor si impozitelor la bugetul general consolidat, de catre organele fiscale, trebuie sa se faca urmand principiul preventiv, nu cel punitiv.

Trebuie sa ne intrebam care este rostul ANAF? Este de a colecta impozitele si taxele, dar ca sa colectezi impozite, trebuie sa ai ce colecta, iar ca sa ai ce colecta, trebuie ca economia sa mearga, nu sa inchizi intreprinderi. Este total contraproductiv, este contrar scopului pentru care a fost creat ANAF. Mai mult, toate autoritatile statului trebuie sa aiba un rold de consiliere si de ajutor, nu sa puna piedici pentru fiecare antreprenor.


Urmand acest principiu punitiv invechit, ANAF favorizeaza inchiderea unor companii ce reprezinta o drama, atat pentru cel care o detine, cat si pentru economia romaneasca in ansamblu. O companie nu trebuie inchisa, pentru ca impactul acestui demers se rasfrange atat asupra salariatilor, care isi pierd locurile de mucna, cat si asupra volumului de taxe si impozite virate catre stat. Tocmai de aceea consider ca ceea ce se intampla acum cu controalele Agentiei Nationale de Administrare Fiscale constituie o problema de abordare care tine de secolul al XVIII-lea sau al XIX-lea.

Nu putem avea un stat care sa dea bunuri si servicii publice de mare calitate fara sa aiba o colectare foarte buna si fara sa aiba companii puternice. Fata de restul Europei, avem cheltuieli bugetare per PIB foarte mici si asta pentru ca in mare parte veniturile bugetare per PIB sunt foarte mici aici.

Rolul preventiv, de consiliere, al organelor fiscale este prezent in legislatia statelor importante ale Uniunii Europene.

In Italia, Agentia Italiana de venituri (Agenzia delle Entrate) este supervizata de Ministerul italian de economie si finante, care are controlul asupra politicilor fiscale. Agentia are responsabilitate manageriala si operationala deplina, precum si autonomie administrativa, de reglementare, patrimoniala, organizationala, de contabilitate si financiara.

Relatia dintre minister si agentie este reglementata printr-un acord pe trei ani, care este ajustat in functie de serviciile pe care trebuie sa le asigure, de obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca si de resursele bugetare de care are nevoie. Agentia italiana aeste condusa de un director, un comitet de managament si un board de auditori.

Datorita acestei autonomii administrative si de reglementare a Agentiei italiene de venituri, taxele sunt mai bine colectate si companiile sunt incurajate sa se dezvolte.

In Germania, Ministerul Federal de Finante este autoritatea suprema in ceea ce priveste politica fiscala si administrarea veniturilor federale.

Responsabilitatea colectarii taxelor si impozitelor revine unui departament de taxe care functioneaza la nivel central, dar si la nivelul fiecarui stat federal in parte. La nivelul administratiei centrale, acesta se numeste Biroul Federal Central de Taxe.

In Franta, Departamentul de venituri (Direction generale des impots) sau Directoratul General al Finantelor Publice este o autoritate dependenta de ministerele de finante si buget, in cadrul caruia functioneaza.

In Bulgaria, Agentia de Administrare Fiscala este o instutie independenta, condusa de un board din care fac parte ministrul Finantelor, un secretar de stat din Ministerul Finantelor, guvernatorul Institutului National de Asigurari.

Prin urmare, fata de toate argumenetele mentionate, am elaborat prezenta propunere legislativa de completare a Legii 207/2015 privind Codul de procedura fiscala pe care, in conformitate cu prevederile art. 74 si 75 din Constitutie, republicata, o supunem Parlamentului spre dezbatere si aprobare.


Cititi si aici informatii NOI despre acelasi subiect.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e procedura pentru a anula sanctiunile date de ANAF?":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2021 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 in 2021. PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • Depunerea Declaratiei privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent - Formularul 094- se face pana pe data de 25 ianuarie 2021. Descarca PDF-ul inteligent, AICI. CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 25 ianuarie 2021- termen limita pentru depunerea a douasprezece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca luni, 25 ianuarie 2021, este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • OMPF 58/2021. Principalele aspecte privind depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie 2020
    • Ordinul nr. 58/2021 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 66 din 21 ianuarie 2021. Redam continutul actului normativ: In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea...» citeste mai departe aici

  • Diminuare impozit specific cu contravaloarea casei de marcat. Cine beneficiaza de aceasta facilitate?
    • Intrebare: Am posibilitatea sa scad din contravaloarea impozitului specific aferent anului 2020 contravaloarea caselor de marcat achizitionate in 2018-2019? Va multumesc! Raspunsul specialistului: Raspunsul este afirmativ, avand in vedere urmatoarele dispozitii legale: Potrivit prevederilor art. II alin. (1) din Legea 153/2020, prin derogare de la prevederile art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru obligatia de raportare a aranjamentelor transfrontaliere (Directiva UE 2018/822 - DAC6)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un Ghid pentru obligatia de raportare a ranjamentelor transfrontaliere ( Directiva UE2018/822- DAC6). Acest ghid are scopul de a oferi un cadru general de indrumare a contribuabililor care au obligatia de a se conforma normelor privind furnizarea de informatii referitoare la aranjamentele transfrontaliere raportabile. Urmare demersurilor efectuate de Comisia Europeana (COM), Directiva 2011/16/EU (DAC1) care asigura cadrul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016