Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care e regimul juridic pentru o sucursala si ce implicatii fiscale exista?

07-Iul-2014
6982
Contextul juridic si fiscal pentru o sucursala va fi evidentiat prin cazul unei societati din Romania care are o sucursala (fara personalitate juridica ) intr-o tara din UE. Societatea din Romania doreste sa incheie un contract cu sucursala sa din UE, contract prin care societatea din Romania, in calitatea sa de prestator, pune la dispozitia sucursalei din Germania, in calitate de beneficiar angajati in functie de necesitatile sucursalei.

Societatea din Romania pune la dispozitie, la cererea sucursalei din UE, salariatii acesteia care sunt detasati conform conform Regulamentului (CE) 8832004. Serviciile pe care unitatea din Romania considera ca le presteaza pentru sucursala din UE sunt: recrutare si angajare personal, administrare salarii (contracte de munca, revisal, state de plata, evidenta salarii, declaratii, plati) si servicii de instruire a personalului detasat in UE. Serviciile de instruire se desfasoara la sediul sucursalei.

Societatea din Romania doreste ca pentru aceste servicii sucursala sa plateasca un pret al contractului egal cu pretul pe care un tert (o firma de recrutare si administrare personal) l-ar fi solicitat in relatia cu unitatea din Romania.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Este recunoscut un contract incheiat intre o unitate si sucursala sa?
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

2. Ce fel de servicii sunt acestea si ce coduri CAEN ar trebui sa aiba firma din Romania in actul constitutiv pentru a le putea factura?

3. Care este locul prestarii serviciilor din punct de vedere al TVA?

4. Aceste servicii sunt supuse impozitului pe nerezidenti in UE?

5. Dupa ce criterii ar trebui dimensionate aceste servicii pentru a nu exista probleme in cazul unui control de la finante in ceea ce priveste dosarul preturilor de transfer?


Intre o unitate si sucursala sa fara personalitate juridica nu se pot incheia contracte, deoarece sucursala nu are personalitate juridica; sucursala desfasoara activitatea comerciala in numele is pe seama societatii mama cu care are raport de subordonare, de dependenta economica si juridica ( exercita o functie de mandat in limitele imputernicirilor primite in raporturile societatii cu tertii ).

Conform Legii 31/1990, sucursala nu are personalitate juridica si nu este subiect distinct de drept.  
Acestea nu sunt servicii, ci activitati desfasurate de angajatii firmei mama;

Activitatlie desfasurate ( mentionate de dvs. ) nu se pot factura, deoarece reprezinta activitati desfasurate de personalul firmei, fapt pentru care nu trebuie sa aveti coduri CAEN pentru asemenea activitati, care sunt comune tuturor firmelor. Costurile cu personalul ( cu salariile, contributiile salariale, deplasarile, etc. ) , precum si cu materialele (daca sunt necesare ) se contabilizeaza pe centrul de profit " sucursala X " .

Toate acestea se evidentiaza distinct in cadrul contabilitatii de management ( contabilitate de gestiune ) pe aceasta sucursala. Acestea se contabilizeaza pe centrul de profit, in situatia in care sucursala nu are contabilitate proprie. In cazul in care sucursala are contabilitate proprie, atunci documentul prin care se evidentiaza aceste cheltuieli este Nota de debitare-creditare ( Cod 14 - 6 - 1A) care reprezinta documentul justificativ de inregistrare in contabilitatea a operatinilor dintre unitate si subunitati ( sucursala in cazul de fapta ) care tin contabilitate proprie

Acestea sunt activitati care se desfasoara de catre angajatii firmei din Romania, carora li se modifica locul de munca prin act aditional la contactul de munca daca vor lucra intr-o alta tara UE, dar in cadrul sucursalei fara personalitate juridica a firmei ( art. 13 al Regulamentului CE 883/2004 al Parlamentului European si al Consilului privind coordonarea sistemelor de securitate social Nu se pune problema TVA in cazul acestor activitati desfasurate de angajatii firmei;

Nu se pune nici problema impozitului pe nerezidenti fiind vorba de activitati desfasurate de angajatii firmei din Romania la sediul sucursalei dintr-o tara UE;
Nu intra in discutie nici preturile de transfer

La art. 7) din Ordinul 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene sunt prevazute regulile privind evidenta contabila a sucursalelor si a raportarilor anuale:

- (1) Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

(2) Activitatea desfasurata in strainatate de subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, se include in situatiile financiare ale persoanei juridice romane si se raporteaza pe teritoriul Romaniei, cu respectarea prevederilor Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV - a a Comunitatilor Economice Europene.

(3) In intelesul prezentului ordin, prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, infiintate potrivit legii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e regimul juridic pentru o sucursala si ce implicatii fiscale exista?":
Rating:

Nota: 3 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"