Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt plafoanele pentru plati incepand cu februarie 2014?

11-Apr-2014
5441
Ministerul Finantelor Publice prin noul proiect de lege a eliminat interdictia de tranzactionare a imobilelor si autovehiculelor cu banii cash din proiectul de lege privind platile in numerar. In schimb, a introdus un plafon de 10.000 de lei la fiecare achizitie, la fel ca in cazul tranzactiilor generale intre persoane fizice.

Spre deosebire de forma proiectului de lege publicat in 10 februarie 2014, prin care se interzicea plata numerar pentru masini, case si terenuri acestea urmand sa se faca prin virament bancar, actualul proiect de lege elimina prevederea potrivit careia contravaloarea achizitiilor de bunuri imobile si autovehicule se achita numai prin instrumente de plata fara numerar, indiferent de valoarea acestora. In concluzie, potrivit textului noului proiect de lege, aceste tranzactii urmeaza sa se efectueze cu incadrarea in limita generala privind tranzactiile efectuate intre persoanele fizice, respectiv in limita plafonului zilnic de 10.000 lei per tranzactie, iar in cazul operatorilor economici, ele se vor efectua in limita plafonului de 10.000 lei pe zi.

Celelalte operatiuni de incasari si plati efectuate de persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica de la sau catre oricare din aceste categorii de persoane, se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numerar, potrivit Codul fiscal, Codul de procedura fiscala, OG 71/2011 si altor acte | Proiect OG">publicat de MFP. Pentru operatiunile de incasare numerar efectuate de persoanele juridice de la persoane fizice, acestea se pot efectua in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei pe persoana. Sunt interzise incasarile fragmentate in numerar pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii cu o valoare mai mare de 10.000 lei, precum si fragmentarea unei livrari de bunuri sau a unei prestari de servicii cu valoare mai mare de 10.000 lei.

In concluzie, potrivit dispozitiilor propuse de MFP in martie, tranzactiile privind achizitionarea de case, terenuri si masini urmeaza sa se efectueze cu incadrarea in limita generala privind operatiunile efectuate intre persoanele fizice, respectiv in limita plafonului zilnic de 10.000 lei pe tranzactie, iar, in cazul operatorilor economici, aceste tranzactii se vor efectua in limita plafonului de 10.000 lei pe zi.

In cazul operatiunilor efectuate intre firme, in forma proiectului de lege din martie, plafoanele de plati in numerar vor fi mentinute la nivelul celor instituite prin OG nr.15/1996, respectiv la suma de 5.000 lei pe zi pe persoana, dar nu mai mult de 10.000 lei pe zi, respectiv de 10.000 lei pe zi in cazul magazinelor de tipul cash&carry. Pentru relatia firme persoane fizice, in forma proiectului de lege din martie, plafonul de incasari in numerar efectuate de operatorii economici de la persoane fizice, reprezentand cesiuni de creante, primirea de imprumuturi sau alte finantari, a fost majorat la 5.000 lei pe persoana pe zi, fata de 2.000 lei in varianta precedent, iar in cazul platilor in numerar efectuate de firme catre persoanele fizice reprezentand contravaloarea unor achizitii de bunuri sau a unor prestari de servicii, dividende, cesiuni de creante sau alte drepturi si restituiri de imprumuturi sau alte finantari, a fost propus un plafon zilnic de 5.000 lei pe persoana, fata de 2.000 lei cat era in vechea varianta.


Fata de vechiul proiect s-au introdus si alte precizari in cazul relatilor firme si persoane fizice, exceptarea de la aplicarea plafonului de incasari in numerar stabilit de lege, respectiv de la interdictia de fragmentare a incasarilor in cazul livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii care se efectueaza cu plata in rate, cu conditia existentei contractelor de vanzare-cumparare legal incheiate care prevad o astfel de modalitate de vanzare, respectiv de incasare a sumelor, precum si posibilitatea ca firmele sa restituie persoanelor fizice sumele in numerar, indiferent de nivelul acestora, in cazul returnarii de bunuri de catre persoanele fizice sau neprestarii de servicii catre persoanele fizice, in conditiile in care la data restituirii acestea din urma declara pe propria raspundere ca nu mai detin cont bancar.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016