Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Casare marfa in custodie

10-Feb-2012
7181
Intrebare:

Cum se va intocmi monografia contabila in cazul unor piese de mobilier care sunt oferite clientilor in custodie si revin ulterior in gestiunea societatii? Cand se poate intocmi casarea acestora si ce perioada de utilizare au?



Raspuns:

Din datele prezentate de dvs. rezulta ca, de fapt, nu desfasurati o activitate economica, deoarece custodia reprezinta operatiunea de pastrare, paza a bunurilor, fara titlu oneros.
Pentru acordarea bunurilor in custodie trebuie intocmit un Proces Verbal de predare / primire in custodie si un Aviz pe care sa face mentiunea "Fara Factura - marfa in custodie conform Proces Verbal nr ... din data de ...".

La primirea bunurilor in gestiunea dvs tebuie sa intocmiti un Aviz cu minus, pe care se face aceeasi mentiune "Fara Factura - marfa in custodie conform Proces Verbal nr ... din data de ...".

Din punct de vedere contabil, conform art. 92 din reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a, aprobate prin OMFP 3055/2009 , "Imobilizarile corporale reprezinta active care:
a) sunt detinute de o entitate pentru a fi utilizate in productia de bunuri sau prestarea de servicii, pentru a fi inchiriate tertilor sau
pentru a fi folosite in scopuri administrative; si
b) sunt utilizate pe parcursul unei perioade mai mari de un an."

Din punct de vedere fiscal, conform art 24 alin. (2) din codul fiscal , "Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporala care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;
b) are o valoare fiscala mai mare decit limita stabilita prin hotarire a Guvernului, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului;
c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.

Pentru imobilizarile corporale care sunt folosite in loturi, seturi sau care formeaza un singur corp, lot sau set, la determinarea amortizarii se are in vedere valoarea intregului corp, lot sau set. Pentru componentele care intra in structura unui activ corporal, a caror durata normala de utilizare difera de cea a activului rezultat, amortizarea se determina pentru fiecare componenta in parte."

Rezulta doua abordari aproape diferite ale aceluiasi concept: contabil, nu conteaza valoarea, ci doar durata de utilizare si scopul pentru care bunul a fost achizitionat, iar fiscal, pe linga cele doua conditii impuse de reglementarea contabila, apare cea privind valoarea minima de intrare a bunului, actualmente de 1800 lei.

Asadar, numai dvs puteti stabili daca rafturile sunt elemenete de stoc sau imobilizari.
Daca sunt imobilizari, le puteti incadra in Grupa 3 "Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale" la codul de clasificare 3.4. cu durata de amortizare intre 8 si 15 ani sau 3.1.6. cu durata de amortizare intre 6 si 10 ani, din catalogul mjloacelor fixe aprobate prin HG 2139/2004.

Inregistrarea in contabilitate a achizitionarii rafturilor:
371 (sau alt elemenet de stoc) = 401
4426=401
sau
214 = 404
4426=404
daca sunt imobilizari

Inregistrarea in contabilitate a bunurilor date in custodie este urmatoarea:
- daca sunt stocuri, pe baza de Proces Verbal si Aviz:
conturi din grupa 35 (357) = cont de stocuri in care sunt inregistrate (371)
- daca sunt imobilizari:
nu se inregistreaza la dvs in contabilitate, insa le veti amortiza in continuare din punct de vedere contabil. Fiscal, insa, nu se mai amortizeaza, deoarece nu sunt folosite in scopul obtinerii de venituri.
Returul bunurilor in gestiunea dvs se opereaza pe baza Avizului cu minus intocmit de dvs.:
371 = 357 (35)

Scoaterea din gestiune a acestor bunuri o puteti face atunci cind se constata ca nu mai pot fi utilizate (nu mai contribuie la obtinerea de venituri) in activitatea economica, fie prin vinzarea lor ca atare, fie vindute ca deseuri catre o societate specializata in colectare de deseuri, caz in care veti factura in regim de taxare inversa, conform art. 160 din codul fiscal .

Daca sunt imobilizari, cheltuiala cu valoarea ramasa este deductibila, conform Deciziei fiscale nr. 2 din 7 aprilie 2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit, conventiile de evitare a dublei impuneri, accize si taxa pe valoarea adaugata, aprobata prin OMFP 576/2004 , in care, la punctul 3 ultimul alineat, se prevede: "In aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Legea 571/2003 , cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii sau cedarii unui mijloc fix amortizabil sau terenurilor, calculate ca diferenta intre valoarea fiscala de intrare a acestora si amortizarea fiscala, dupa caz, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile."

Alte prevederi incidente:
- functiunea conturilor din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2011 ;
- art. 24 alin. (15) din codul fiscal si punctul 71 indice 6 din normele date in aplicarea acestuia;
- ordinul 3512/2008 privind formularele financiar-contabile, pentru prevederi referitoare la aviz.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Casare marfa in custodie":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • Facturare franciza. Regim fiscal - baza de factura a francizei
    • Societatea are ca obiect de activitate vanzari auto, inchirieri auto, service auto si alte servicii conexe. Daca in urma unui contract de inchiriere auto, are loc o dauna, reparatia efectuandu-se in service-ul societatii, masina fiind proprietatea acesteia, se deconteaza catre asigurator pe baza de deviz, nefiind cazul colectarii de TVA. Insa asigurarea masinilor este cu franciza, partea de franciza refacturandu-se utilizatorului in culpa. Cum este corect sa se refactureze valoarea francizei? Cu...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016