Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Casare marfa in custodie

10-Feb-2012
5967
Intrebare:

Cum se va intocmi monografia contabila in cazul unor piese de mobilier care sunt oferite clientilor in custodie si revin ulterior in gestiunea societatii? Cand se poate intocmi casarea acestora si ce perioada de utilizare au?



Raspuns:

Din datele prezentate de dvs. rezulta ca, de fapt, nu desfasurati o activitate economica, deoarece custodia reprezinta operatiunea de pastrare, paza a bunurilor, fara titlu oneros.
Pentru acordarea bunurilor in custodie trebuie intocmit un Proces Verbal de predare / primire in custodie si un Aviz pe care sa face mentiunea "Fara Factura - marfa in custodie conform Proces Verbal nr ... din data de ...".
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii


La primirea bunurilor in gestiunea dvs tebuie sa intocmiti un Aviz cu minus, pe care se face aceeasi mentiune "Fara Factura - marfa in custodie conform Proces Verbal nr ... din data de ...".

Din punct de vedere contabil, conform art. 92 din reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a, aprobate prin OMFP 3055/2009 , "Imobilizarile corporale reprezinta active care:
a) sunt detinute de o entitate pentru a fi utilizate in productia de bunuri sau prestarea de servicii, pentru a fi inchiriate tertilor sau
pentru a fi folosite in scopuri administrative; si
b) sunt utilizate pe parcursul unei perioade mai mari de un an."

Din punct de vedere fiscal, conform art 24 alin. (2) din codul fiscal , "Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporala care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;
b) are o valoare fiscala mai mare decit limita stabilita prin hotarire a Guvernului, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului;
c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.

Pentru imobilizarile corporale care sunt folosite in loturi, seturi sau care formeaza un singur corp, lot sau set, la determinarea amortizarii se are in vedere valoarea intregului corp, lot sau set. Pentru componentele care intra in structura unui activ corporal, a caror durata normala de utilizare difera de cea a activului rezultat, amortizarea se determina pentru fiecare componenta in parte."

Rezulta doua abordari aproape diferite ale aceluiasi concept: contabil, nu conteaza valoarea, ci doar durata de utilizare si scopul pentru care bunul a fost achizitionat, iar fiscal, pe linga cele doua conditii impuse de reglementarea contabila, apare cea privind valoarea minima de intrare a bunului, actualmente de 1800 lei.

Asadar, numai dvs puteti stabili daca rafturile sunt elemenete de stoc sau imobilizari.
Daca sunt imobilizari, le puteti incadra in Grupa 3 "Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale" la codul de clasificare 3.4. cu durata de amortizare intre 8 si 15 ani sau 3.1.6. cu durata de amortizare intre 6 si 10 ani, din catalogul mjloacelor fixe aprobate prin HG 2139/2004.

Inregistrarea in contabilitate a achizitionarii rafturilor:
371 (sau alt elemenet de stoc) = 401
4426=401
sau
214 = 404
4426=404
daca sunt imobilizari

Inregistrarea in contabilitate a bunurilor date in custodie este urmatoarea:
- daca sunt stocuri, pe baza de Proces Verbal si Aviz:
conturi din grupa 35 (357) = cont de stocuri in care sunt inregistrate (371)
- daca sunt imobilizari:
nu se inregistreaza la dvs in contabilitate, insa le veti amortiza in continuare din punct de vedere contabil. Fiscal, insa, nu se mai amortizeaza, deoarece nu sunt folosite in scopul obtinerii de venituri.
Returul bunurilor in gestiunea dvs se opereaza pe baza Avizului cu minus intocmit de dvs.:
371 = 357 (35)

Scoaterea din gestiune a acestor bunuri o puteti face atunci cind se constata ca nu mai pot fi utilizate (nu mai contribuie la obtinerea de venituri) in activitatea economica, fie prin vinzarea lor ca atare, fie vindute ca deseuri catre o societate specializata in colectare de deseuri, caz in care veti factura in regim de taxare inversa, conform art. 160 din codul fiscal .

Daca sunt imobilizari, cheltuiala cu valoarea ramasa este deductibila, conform Deciziei fiscale nr. 2 din 7 aprilie 2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit, conventiile de evitare a dublei impuneri, accize si taxa pe valoarea adaugata, aprobata prin OMFP 576/2004 , in care, la punctul 3 ultimul alineat, se prevede: "In aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Legea 571/2003 , cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii sau cedarii unui mijloc fix amortizabil sau terenurilor, calculate ca diferenta intre valoarea fiscala de intrare a acestora si amortizarea fiscala, dupa caz, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile."

Alte prevederi incidente:
- functiunea conturilor din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2011 ;
- art. 24 alin. (15) din codul fiscal si punctul 71 indice 6 din normele date in aplicarea acestuia;
- ordinul 3512/2008 privind formularele financiar-contabile, pentru prevederi referitoare la aviz.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Casare marfa in custodie":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"