Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

"Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului Z

04-Apr-2019
3984

In cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online, pe tema “Case de marcat – obligatii si termene”, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a raspuns unei serii de intrebari formulate de contribuabili

Au fost foarte multi contribuabili care si-au manifestat nemultumirea legat de subiect si care ar fi dorit sa afle daca sunt sanse sa se amane depunerea Declaratiei Unice, dat fiind ca SPV este in mentenanta de mai multe zile. Cu toate astea, au fost si cateva intrebari interesante privind subiectul abordat.

AMEF pentru incasari ocazionale de la persoane fizice

Buna ziua. Pentru incasarile ocazionale de la persoanele fizice (incasarea se face in contul bancar - nu cash, in baza facturii fiscale) suntem obligati sa avem casa de marcat? Daca se incaseaza pe la persoane juridice si se emite chitanta exista obligativitatea casei de marcat? Multumesc”, scrie unul dintre contribuabili pe pagina de Facebook a ANAF.

Raspunsul ANAF

"Potrivit dispozitiilor art. 1 alin.(1) si (2) din OUG 28/1999 - operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor, cu exceptiile prevazute la art. 2, iar la solicitarea acestora vor elibera si factura, in conditiile legii.

Astfel, incasarile prin virament bancar nu intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin.(1) si (2) din OUG 28/1999, pe cale de consecinta nu aveti obligatia de a va dota cu aparat de marcat electronic fiscal in cazul incasarii prin transfer bancar, fara a realiza incasari de la populatie integral sau partial cu numerar, prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau substitutelor de numerar”.

Detinere casa de marcat nefiscalizata

Un alt contribuabil a apelat la ajutorul specialistilor ANAF pentru a primi lamuriri privind cazul urmator: “Am cumparat casa de marcat, am depus documentele la ANAF… de atunci tot astept sa vina societatea respectiva sa o fiscalizeze… Ce se poate intampla la un control in toata aceasta perioada in care astept? Mentionez faptul ca folosesc in continuare casa de marcat veche”.

Raspunsul ANAF

“Avand in vedere asigurarea unei abordari de tip preventiv, stimulativ si nu de sanctionare imediata la prima abatere a operatorului economic, Guvernul Romaniei a adoptat Hotararea nr. 701/2018 pentru modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017 precum si a modelului planului de remediere prin care contraventiile referitoare la "nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic" (art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub incidenta prevederilor Legii prevenirii nr. 270/2017 . Asa cum se arata in nota de fundamentare a actului normativ mentionat, organele de control pot analiza cu ocazia controlului, situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:
a) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situatie in care organul de control nu aplica sanctiuni,
b) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt,
c) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare,
d) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate si a facut comanda la distribuitorul autorizat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de dotare si fiscalizare scurt,
e) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic si nu exista pe piata aparate de marcat cu jurnal electronic dedicate activitatii sale, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste in planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile)”.

Activitate doar o perioada scurta din an

Pentru o pensiune care functioneaza doar vara, doua luni pe an, iar in restul anului nu are activitate deloc, exista posibilitatea depunerii unei cereri sau ceva, ca sa nu depuna F4109?”, intreaba un alt utilizator al paginii de socializare ANAF

Raspunsul ANAF

“Dvs. depuneti A4200 pentru cele 2 luni si F4109 pentru fiecare luna in care nu utilizati aparatul de marcat. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se inteleg aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricareia dintre datele pentru care exista obligatia de raportare (bon fiscal si raport Z). In cazul prezentat de dumneavoastra, modificati doar luna de raportare din formularul F4109 transmis in luna anterioara”.

Intrebari privind raportul Z

Buna ziua. Doresc sa stiu:
1. O zi fara incasare, este necesar scoaterea Z-ului?
2. La sfarsitul zilei, dupa scoaterea Z-ului, din diverse motive se mai face o incasare. Cum procedez in acest caz?
3. La sfarsitul zilei se observa pe Z incasari cu card cu toate ca nu posed un POS. Cum procedez? Multumesc
”, este mesajul la care specialistii ANAF au formulat raspunsul de mai jos.

Raspunsul ANAF

“1. Daca aparatul de marcat electronic fiscal a fost pus in functiune, trebuie generat raportul Z la inchiderea zilei fiscale, chiar daca nu au fost emise bonuri fiscale.
2. Legislatia in vigoare nu interzice existenta a mai multe rapoarte Z intr-o zi calendaristica.
3. In situatia in care desi nu detineti un POS, in raportul Z figureaza incasari cu cardul, trebuie sa contactati unitatea acreditata pentru service pentru remedierea situatiei”.

Puteti vedea toate intrebarile si raspunsurile oferite de specialistii ANAF pe aceasta tema, pe pagina de Facebook a institutiei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul ""Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului Z":
Rating:

Nota: 3.5 din 12 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

  • MMACA prezinta lista acordurilor semnate in cadrul Start-Up Nation 2018-2019
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat lista primelor 8.597 de acorduri de finantare care au fost semnate pana la finalul saptamanii trecute, in data de 12 iulie 2019 inclusiv, in cadrul programului Start-Up Nation, editia 2018-2019. Ministerul anunta ca lista centralizata a acordurilor de finantare semnate va fi actualizata in perioada urmatoare, continuand etapele de semnare a acordurilor conform procedurilor specifice fiecarui program...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Agriculturii: Asteptam mai multi bani pentru investitii, la rectificarea bugetara!
    • Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, a declarat, marti – in cadrul unei conferinte de presa, ca i se pare normal ca, la rectificarea bugetara, sa primeasca mai multi bani pentru investitii, dat fiind ca sunt deja lucrari foarte avansate in acest sector, care au nevoie de finantare. „Reglajele sunt firesti, asteptam mai multi bani pentru investitii. Avem lucrari avansate, unele cu un an de zile inainte de plan si trebuie sa aduc bani”, a precizat seful de la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016