Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

"Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului Z

06-Mar-2019
3044

Miercuri, 6 martie, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat o noua sesiune de asistenta online, pe tema “Case de marcat – obligatii si termene”.

Au fost foarte multi contribuabili care si-au manifestat nemultumirea legat de subiect si care ar fi dorit sa afle daca sunt sanse sa se amane depunerea Declaratiei Unice, dat fiind ca SPV este in mentenanta de mai multe zile. Cu toate astea, au fost si cateva intrebari interesante privind subiectul abordat.

AMEF pentru incasari ocazionale de la persoane fizice

Buna ziua. Pentru incasarile ocazionale de la persoanele fizice (incasarea se face in contul bancar - nu cash, in baza facturii fiscale) suntem obligati sa avem casa de marcat? Daca se incaseaza pe la persoane juridice si se emite chitanta exista obligativitatea casei de marcat? Multumesc”, scrie unul dintre contribuabili pe pagina de Facebook a ANAF.

Raspunsul ANAF

"Potrivit dispozitiilor art. 1 alin.(1) si (2) din OUG 28/1999 - operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor, cu exceptiile prevazute la art. 2, iar la solicitarea acestora vor elibera si factura, in conditiile legii.

Astfel, incasarile prin virament bancar nu intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin.(1) si (2) din OUG 28/1999, pe cale de consecinta nu aveti obligatia de a va dota cu aparat de marcat electronic fiscal in cazul incasarii prin transfer bancar, fara a realiza incasari de la populatie integral sau partial cu numerar, prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau substitutelor de numerar”.

Detinere casa de marcat nefiscalizata

Un alt contribuabil a apelat la ajutorul specialistilor ANAF pentru a primi lamuriri privind cazul urmator: “Am cumparat casa de marcat, am depus documentele la ANAF… de atunci tot astept sa vina societatea respectiva sa o fiscalizeze… Ce se poate intampla la un control in toata aceasta perioada in care astept? Mentionez faptul ca folosesc in continuare casa de marcat veche”.

Raspunsul ANAF

“Avand in vedere asigurarea unei abordari de tip preventiv, stimulativ si nu de sanctionare imediata la prima abatere a operatorului economic, Guvernul Romaniei a adoptat Hotararea nr. 701/2018 pentru modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017 precum si a modelului planului de remediere prin care contraventiile referitoare la "nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic" (art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub incidenta prevederilor Legii prevenirii nr. 270/2017 . Asa cum se arata in nota de fundamentare a actului normativ mentionat, organele de control pot analiza cu ocazia controlului, situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:
a) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situatie in care organul de control nu aplica sanctiuni,
b) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt,
c) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare,
d) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate si a facut comanda la distribuitorul autorizat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de dotare si fiscalizare scurt,
e) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic si nu exista pe piata aparate de marcat cu jurnal electronic dedicate activitatii sale, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste in planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile)”.

Activitate doar o perioada scurta din an

Pentru o pensiune care functioneaza doar vara, doua luni pe an, iar in restul anului nu are activitate deloc, exista posibilitatea depunerii unei cereri sau ceva, ca sa nu depuna F4109?”, intreaba un alt utilizator al paginii de socializare ANAF

Raspunsul ANAF

“Dvs. depuneti A4200 pentru cele 2 luni si F4109 pentru fiecare luna in care nu utilizati aparatul de marcat. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se inteleg aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricareia dintre datele pentru care exista obligatia de raportare (bon fiscal si raport Z). In cazul prezentat de dumneavoastra, modificati doar luna de raportare din formularul F4109 transmis in luna anterioara”.

Intrebari privind raportul Z

Buna ziua. Doresc sa stiu:
1. O zi fara incasare, este necesar scoaterea Z-ului?
2. La sfarsitul zilei, dupa scoaterea Z-ului, din diverse motive se mai face o incasare. Cum procedez in acest caz?
3. La sfarsitul zilei se observa pe Z incasari cu card cu toate ca nu posed un POS. Cum procedez? Multumesc
”, este mesajul la care specialistii ANAF au formulat raspunsul de mai jos.

Raspunsul ANAF

“1. Daca aparatul de marcat electronic fiscal a fost pus in functiune, trebuie generat raportul Z la inchiderea zilei fiscale, chiar daca nu au fost emise bonuri fiscale.
2. Legislatia in vigoare nu interzice existenta a mai multe rapoarte Z intr-o zi calendaristica.
3. In situatia in care desi nu detineti un POS, in raportul Z figureaza incasari cu cardul, trebuie sa contactati unitatea acreditata pentru service pentru remedierea situatiei”.

Puteti vedea toate intrebarile si raspunsurile oferite de specialistii ANAF pe aceasta tema, pe pagina de Facebook a institutiei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul ""Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului Z":
Rating:

Nota: 3.36 din 11 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru ne va arata daca este posibila anularea unor numere de documente fiscale (facturi fiscale, avize, chitante) in cazul in care aceste documente sunt pretiparite cu logoul societatii, iar societatea isi modifica logo-ul si, prin urmare, nu mai pot fi utilizate. Iar daca raspunsul este afirmativ, vom afla care este procedura legala de anulare a unor numere pentru aceste documente, avand in vedere ca plaja de numere pentru facturi se declara si in...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre modificarea OUG 114: Astazi vom lansa Ordonanta in spatiul public
    • Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a vorbit despre modificarea Ordonantei 114/2018, spunand ca este foarte posibil ca OUG-ul sa fie lansat vineri in spariul public, astfel incat, pana saptamana viitoare sa fie si adoptat de Guvern. Vorbind despre modificarile aduse OUG 114/2018, ministrul Eugen Teodorovici a anuntat: „Eu zic ca astazi o vom lansa in spatiul public”. In cadrul unor declaratii de presa, referitor la modificarea OUG 114/2018, ministrul Finantelor a precizat si ca...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii 2019 se modifica: Profesorii vor primi mai multi bani
    • Legea salarizarii din invatamant s-ar putea modifica, dupa ce Camera Deputatilor a adoptat un Proiect de lege prin care profesorii ar putea primi mai multi bani de la stat. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost votat miercuri, 20 martie 2019, de 185 de deputati. Au mai fost si 67 de voturi impotriva, dar si 30 de abtineri....» citeste mai departe aici

  • ANOFM: Aproape 2.300 de locuri disponibile in luna aprilie la cursurile gratuite de formare profesionala
    • Romanii care vor sa participe la cursuri gratuite de formare profesionala au la dispozitie 138 de programe la care se pot inscrie in luna aprilie 2019, la nivelul intregii tari, anunta Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. In total, la nivel national, sunt asteptate 2.289 de persoane la cursurile gratuite organizate de ANOFM in aprilie 2019. Intre cursurile organizate luna viitoare se numara comunicare in limba engleza, expert achizitii publice si inspector resurse umane....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016