Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie

09-Ian-2019
1583

Lege nr. 346/2018 privind modificarea si completarea reglementarii cazierului fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 4/2019. Legea a intrat in vigoare din 6 ianuarie 2019. 

Rolul cazierului fiscal este acela de evidentiere si de urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor, pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, dar si pentru intarirea administrarii impozitelor si taxelor catre bugetul de stat. Institutia care tine evidenta si verifica respectarea normelor fiscale, contabile si financiare este Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

Modificari si completari aduse Reglementarii privind Cazierul Fiscal

Au fost aduse completari reglementarii cazierului fiscal in ce priveste inscrierea inactivitatii fiscale in cazierul fiscal al unei persoane. In situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti/reprezentanti legali si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti legali in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului, inactivitatea fiscala se inscrie si in cazierul fiscal al acestuia. EXCEPTIE face contribuabilul aflat in procedura simplificata de insolventa, a contribuabilului care a intrat in faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare, inactivitatea fiscala declarata pentru situatiile prevazute la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) si e)-g) din Codul de procedura fiscala nu se inscrie in cazierul fiscal al practicianului in insolventa desemnat in procedura potrivit legii.

In Codul de procedura fiscala privind registrul contribuabililor se precizeaza ca este declarat inactiv contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
b) se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
c) organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;


[…]
e) durata de functionare a societatii este expirata;
f) societatea nu mai are organe statutare;
g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata. 

O alta modificare adusa reglementarii privind Cazierul Fiscal prevede prelungirea termenului a actelor catre organul fiscal de care tine contribuabilul sanctionat, de la 5 zile, la 15 zile. Astfel, organele competente sa constate contraventii la inscrierea in cazierul fiscal si sa aplice sanctiuni au la dispozitie 15 zile de la data ramanerii definitive a actelor care sanctioneaza fapte care, potrivit legii, se inscriu in cazierul fiscal, neatacate in termenele prevazute de lege, sa comunice aceste acte, in copie, organului fiscal competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sanctionat.

Cazierul fiscal este eliberat de directiile generale ale finantelor publice judetene si administratiile municipiului Bucuresti. Cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier fiscal se depun la organul fiscal responsabil cu administrarea acestora pe plan local. Certificatul fiscal are valabilitate de 30 de zile de la data eliberarii lui si poate fi folosit numai in scopul pentru care a fost eliberat.

Documente necesare pentru obtinerea certificatului de cazier fiscal 

Persoane fizice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (se depune personal sau prin reprezentant);
  • actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, dupa caz (original si copie);
  • procura autentica sau imputernicire avocatiala, in cazul in care cererea nu se depune personal, ci prin reprezentant.

Persoane juridice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat);
  • documentul care atesta numirea reprezentantului legal (Ex. acte constituire / certificat constatator de la oficiul registrului comertului) si certificatul de inregistrare;
  • actul de identitate (BI/CI) al reprezentantului legal al acestora sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Asociatii sau entitati fara personalitate juridica

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (cererea se depune de catre unul din asociati, pe baza imputernicirii date de ceilalti asociati sau de reprezentantul acestora);
  • actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea data asociatului desemnat de ceilalti asociati;
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Vezi aici ce faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Elemente obligatorii factura in 2019, potrivit Codului Fiscal
    • "Este obligatorie completarea informatiilor privind expeditia: date delegat, mijloc de transport pe avizul de insotire si pe factura (in cazul in care livrarea nu s-a facut pe baza avizului)? Este obligatorie semnarea si stampilarea avizelor de insotire a marfii?", acestea sunt intrebarile, adresate de unul dintre cititorii nostri, care au stat la baza analizei propuse astazi de unul dintre expertii nostri. Raspunsul specialistului Pct. 24 din anexa nr.1 la O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Senator liberal: La MFP exista o criza de finantare
    • Potrivit unui senator din opozitie, Ministerul Finantelor Publice trece printr-o criza de finantare, dat fiind ca, recent, nu a reusit sa atraga sumele dorite de la banci. Florin Citu, senator liberal, a postat mesajul pe Facebook, precizand si ca MFP se pregateste sa se imprumute de la Fondul Monetar International (FMI). „CRIZA de finantare la ministerul finantelor publice! A doua emisiune de obligatiuni consecutiva a guvernului care este un esec total. Saptamana trecuta MFP a incercat sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat NOILE modele de Formulare 205, 207 si 230
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta publicarea noilor formulare 205, 207 si 230, in sectiunea ”formulare fiscale si ghid de completare”. NOILE Formulare 205 si 207 OPANAF nr. 48/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe...» citeste mai departe aici

  • Peste 1.500 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii interesati de un job in Spatiul Economic European (SEE) au la dispozitie 1.568 de locuri de munca, in 11 din cele 44 de tari din SEE. Tari precum Italia, Franta si Grecia, preferate, in general, de romanii care aleg sa lucreze in afara, nu au scos niciun post de munca la concurs prin reteaua EURES Romania. Asadar, romanii pot aplica la unul dintre cele 1.568 de joburi din SEE, dupa cum urmeaza: In Spania sunt 1.007 locuri de munca vacante: 800 muncitor necalificat in agricultura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016