Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie

09-Ian-2019
11722

Lege nr. 346/2018 privind modificarea si completarea reglementarii cazierului fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 4/2019. Legea a intrat in vigoare din 6 ianuarie 2019. 

Rolul cazierului fiscal este acela de evidentiere si de urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor, pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, dar si pentru intarirea administrarii impozitelor si taxelor catre bugetul de stat. Institutia care tine evidenta si verifica respectarea normelor fiscale, contabile si financiare este Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

Modificari si completari aduse Reglementarii privind Cazierul Fiscal

Au fost aduse completari reglementarii cazierului fiscal in ce priveste inscrierea inactivitatii fiscale in cazierul fiscal al unei persoane. In situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti/reprezentanti legali si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti legali in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului, inactivitatea fiscala se inscrie si in cazierul fiscal al acestuia. EXCEPTIE face contribuabilul aflat in procedura simplificata de insolventa, a contribuabilului care a intrat in faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare, inactivitatea fiscala declarata pentru situatiile prevazute la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) si e)-g) din Codul de procedura fiscala nu se inscrie in cazierul fiscal al practicianului in insolventa desemnat in procedura potrivit legii.

In Codul de procedura fiscala privind registrul contribuabililor se precizeaza ca este declarat inactiv contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
b) se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
c) organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
[…]


e) durata de functionare a societatii este expirata;
f) societatea nu mai are organe statutare;
g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata. 

O alta modificare adusa reglementarii privind Cazierul Fiscal prevede prelungirea termenului a actelor catre organul fiscal de care tine contribuabilul sanctionat, de la 5 zile, la 15 zile. Astfel, organele competente sa constate contraventii la inscrierea in cazierul fiscal si sa aplice sanctiuni au la dispozitie 15 zile de la data ramanerii definitive a actelor care sanctioneaza fapte care, potrivit legii, se inscriu in cazierul fiscal, neatacate in termenele prevazute de lege, sa comunice aceste acte, in copie, organului fiscal competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sanctionat.

Cazierul fiscal este eliberat de directiile generale ale finantelor publice judetene si administratiile municipiului Bucuresti. Cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier fiscal se depun la organul fiscal responsabil cu administrarea acestora pe plan local. Certificatul fiscal are valabilitate de 30 de zile de la data eliberarii lui si poate fi folosit numai in scopul pentru care a fost eliberat.

Documente necesare pentru obtinerea certificatului de cazier fiscal 

Persoane fizice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (se depune personal sau prin reprezentant);
  • actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, dupa caz (original si copie);
  • procura autentica sau imputernicire avocatiala, in cazul in care cererea nu se depune personal, ci prin reprezentant.

Persoane juridice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat);
  • documentul care atesta numirea reprezentantului legal (Ex. acte constituire / certificat constatator de la oficiul registrului comertului) si certificatul de inregistrare;
  • actul de identitate (BI/CI) al reprezentantului legal al acestora sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Asociatii sau entitati fara personalitate juridica

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (cererea se depune de catre unul din asociati, pe baza imputernicirii date de ceilalti asociati sau de reprezentantul acestora);
  • actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea data asociatului desemnat de ceilalti asociati;
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Vezi aici ce faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie":
Rating:

Nota: 4 din 6 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016