Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie

09-Ian-2019
4575

Lege nr. 346/2018 privind modificarea si completarea reglementarii cazierului fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 4/2019. Legea a intrat in vigoare din 6 ianuarie 2019. 

Rolul cazierului fiscal este acela de evidentiere si de urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor, pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, dar si pentru intarirea administrarii impozitelor si taxelor catre bugetul de stat. Institutia care tine evidenta si verifica respectarea normelor fiscale, contabile si financiare este Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

Modificari si completari aduse Reglementarii privind Cazierul Fiscal

Au fost aduse completari reglementarii cazierului fiscal in ce priveste inscrierea inactivitatii fiscale in cazierul fiscal al unei persoane. In situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti/reprezentanti legali si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti legali in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului, inactivitatea fiscala se inscrie si in cazierul fiscal al acestuia. EXCEPTIE face contribuabilul aflat in procedura simplificata de insolventa, a contribuabilului care a intrat in faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare, inactivitatea fiscala declarata pentru situatiile prevazute la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) si e)-g) din Codul de procedura fiscala nu se inscrie in cazierul fiscal al practicianului in insolventa desemnat in procedura potrivit legii.

In Codul de procedura fiscala privind registrul contribuabililor se precizeaza ca este declarat inactiv contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
b) se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
c) organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
[…]


e) durata de functionare a societatii este expirata;
f) societatea nu mai are organe statutare;
g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata. 

O alta modificare adusa reglementarii privind Cazierul Fiscal prevede prelungirea termenului a actelor catre organul fiscal de care tine contribuabilul sanctionat, de la 5 zile, la 15 zile. Astfel, organele competente sa constate contraventii la inscrierea in cazierul fiscal si sa aplice sanctiuni au la dispozitie 15 zile de la data ramanerii definitive a actelor care sanctioneaza fapte care, potrivit legii, se inscriu in cazierul fiscal, neatacate in termenele prevazute de lege, sa comunice aceste acte, in copie, organului fiscal competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sanctionat.

Cazierul fiscal este eliberat de directiile generale ale finantelor publice judetene si administratiile municipiului Bucuresti. Cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier fiscal se depun la organul fiscal responsabil cu administrarea acestora pe plan local. Certificatul fiscal are valabilitate de 30 de zile de la data eliberarii lui si poate fi folosit numai in scopul pentru care a fost eliberat.

Documente necesare pentru obtinerea certificatului de cazier fiscal 

Persoane fizice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (se depune personal sau prin reprezentant);
  • actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, dupa caz (original si copie);
  • procura autentica sau imputernicire avocatiala, in cazul in care cererea nu se depune personal, ci prin reprezentant.

Persoane juridice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat);
  • documentul care atesta numirea reprezentantului legal (Ex. acte constituire / certificat constatator de la oficiul registrului comertului) si certificatul de inregistrare;
  • actul de identitate (BI/CI) al reprezentantului legal al acestora sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Asociatii sau entitati fara personalitate juridica

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (cererea se depune de catre unul din asociati, pe baza imputernicirii date de ceilalti asociati sau de reprezentantul acestora);
  • actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea data asociatului desemnat de ceilalti asociati;
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Vezi aici ce faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Agriculturii: Asteptam mai multi bani pentru investitii, la rectificarea bugetara!
    • Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, a declarat, marti – in cadrul unei conferinte de presa, ca i se pare normal ca, la rectificarea bugetara, sa primeasca mai multi bani pentru investitii, dat fiind ca sunt deja lucrari foarte avansate in acest sector, care au nevoie de finantare. „Reglajele sunt firesti, asteptam mai multi bani pentru investitii. Avem lucrari avansate, unele cu un an de zile inainte de plan si trebuie sa aduc bani”, a precizat seful de la...» citeste mai departe aici

  • MMACA prezinta lista acordurilor semnate in cadrul Start-Up Nation 2018-2019
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat lista primelor 8.597 de acorduri de finantare care au fost semnate pana la finalul saptamanii trecute, in data de 12 iulie 2019 inclusiv, in cadrul programului Start-Up Nation, editia 2018-2019. Ministerul anunta ca lista centralizata a acordurilor de finantare semnate va fi actualizata in perioada urmatoare, continuand etapele de semnare a acordurilor conform procedurilor specifice fiecarui program...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016