Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie

09-Ian-2019
13267

Lege nr. 346/2018 privind modificarea si completarea reglementarii cazierului fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 4/2019. Legea a intrat in vigoare din 6 ianuarie 2019. 

Rolul cazierului fiscal este acela de evidentiere si de urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor, pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, dar si pentru intarirea administrarii impozitelor si taxelor catre bugetul de stat. Institutia care tine evidenta si verifica respectarea normelor fiscale, contabile si financiare este Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

Modificari si completari aduse Reglementarii privind Cazierul Fiscal

Au fost aduse completari reglementarii cazierului fiscal in ce priveste inscrierea inactivitatii fiscale in cazierul fiscal al unei persoane. In situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti/reprezentanti legali si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti legali in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului, inactivitatea fiscala se inscrie si in cazierul fiscal al acestuia. EXCEPTIE face contribuabilul aflat in procedura simplificata de insolventa, a contribuabilului care a intrat in faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare, inactivitatea fiscala declarata pentru situatiile prevazute la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) si e)-g) din Codul de procedura fiscala nu se inscrie in cazierul fiscal al practicianului in insolventa desemnat in procedura potrivit legii.

In Codul de procedura fiscala privind registrul contribuabililor se precizeaza ca este declarat inactiv contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
b) se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
c) organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
[…]


e) durata de functionare a societatii este expirata;
f) societatea nu mai are organe statutare;
g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata. 

O alta modificare adusa reglementarii privind Cazierul Fiscal prevede prelungirea termenului a actelor catre organul fiscal de care tine contribuabilul sanctionat, de la 5 zile, la 15 zile. Astfel, organele competente sa constate contraventii la inscrierea in cazierul fiscal si sa aplice sanctiuni au la dispozitie 15 zile de la data ramanerii definitive a actelor care sanctioneaza fapte care, potrivit legii, se inscriu in cazierul fiscal, neatacate in termenele prevazute de lege, sa comunice aceste acte, in copie, organului fiscal competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sanctionat.

Cazierul fiscal este eliberat de directiile generale ale finantelor publice judetene si administratiile municipiului Bucuresti. Cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier fiscal se depun la organul fiscal responsabil cu administrarea acestora pe plan local. Certificatul fiscal are valabilitate de 30 de zile de la data eliberarii lui si poate fi folosit numai in scopul pentru care a fost eliberat.

Documente necesare pentru obtinerea certificatului de cazier fiscal 

Persoane fizice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (se depune personal sau prin reprezentant);
  • actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, dupa caz (original si copie);
  • procura autentica sau imputernicire avocatiala, in cazul in care cererea nu se depune personal, ci prin reprezentant.

Persoane juridice

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat);
  • documentul care atesta numirea reprezentantului legal (Ex. acte constituire / certificat constatator de la oficiul registrului comertului) si certificatul de inregistrare;
  • actul de identitate (BI/CI) al reprezentantului legal al acestora sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Asociatii sau entitati fara personalitate juridica

  • cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (cererea se depune de catre unul din asociati, pe baza imputernicirii date de ceilalti asociati sau de reprezentantul acestora);
  • actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
  • imputernicirea data asociatului desemnat de ceilalti asociati;
  • imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.

Vezi aici ce faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016