Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce inregistrari contabile facem la inlocuirea marfii defecte din import?

21-Aug-2015
7176

In cazul urmator, societatea are o marfa cumparata dintr-o tara non-UE din care s-a constatat ca ar fi marfa defecta in valoare de 28.000$. Furnizorul a fost de acord sa inlocuiasca marfa defecta astfel, a trimis inca un transport cu produsele care trebuiau inlocuite.

Produsele defecte nu au mai fost trimise inapoi la furnizor pentru ca nu se justifica cheltuiala cu transportul si furnizorul nu pretinde returul marfii defecte.

Pentru marfa care a fost inlocuita firma a primit o factura proforma (avand in vedere faptul ca marfa a fost trimisa pentru inlocuirea produselor defecte, aceasta este teoretic primita cu titlu gratuit).
Pe baza facturii proforme s-a platit TVA in vama si taxe vamale.

Vom vedea daca ar fi corecta urmatoarea procedura:

1. Inregistrarea in gestiune a marfii primite gratuit pentru inlocuirea marfii defecte la valoarea de inlocuire care e trecuta si pe proforma va fi 371 = 401 28.000$ (plus cheltuiala cu transportul si asigurarea)?

2. Inregistrarea venitului aferent marfii primite cu titlu gratuit va fi 401 = 7581 28.000$?

3. Marfa care nu a fost returnata la furnizor si care a ramas pe stoc defecta se va scoate din gestiune prin predarea acesteia la o firma specializata in colectarea deseurilor rezultand o cheltuiala nedeductibila, iar TVA nu va trebui ajustat in acest caz?


Marfa primita in transa a doua nu este un cadou oferit firmei, nici o despagubire, ci inlocuieste marfa defecta pe care ati platit-o si nu o puteti utiliza. Deci inregistrarea acesteia pe venituri in 7581 nu reflecta corect realitatea economica.Marfa defecta pe care nu o doreste inapoi se va inregistra in 758 ca produse intrate cu titlu gratuit.

In opinia mea se poate proceda astfel:

ati primit marfa din factura initiala - sa spunem ca aceasta a fost de 50.000 de dolari -, iar la receptie Comisia de receptie constata ca o parte din marfa este defecta si consemneaza acest lucru intr-un proces verbal de constatare. Pe baza acestui document si a Deciziei administratorului se receptioneaza :

% = 401
371 22.000

371.marfa inutilizabila 28.000

pe baza corespondentei cu furnizorul, care accepta sa va trimita o alta marfa in schimb si nu o doreste pe cea defecta inapoi inregistrati :
401 = 7581 28.000

Aveti astfel in stoc produse defecte pentru care nu datorati furnizorului niciun ban.

La primirea celui de-al doilea transport se reintregeste stocul de marfa cumparata cu lotul ce functioneaza :
371 = 401 28.000

Aveti acum in stoc marfa de 50.000 de dolari si o datorie la furnizor de 50.000 de dolari plus un stoc de marfa defecta de 28.000 de dolari.
se preda marfa defecta la un colector de desuri : 607 = 371.marfa inutilizabila.

Cheltuiala din 607 este deductibila deoarece este in contrapartida veniturilor din 7581.

In acest fel impactul asupra impozitului pe profit este zero, cum e si normal, dat fiind ca nu este vina dvs. ca marfa a fost defecta iar furnizorul nu a dorit sa i-o retrimiteti.

TVA de asemenea nu trebuie ajustat – dat fiind ca faceti dovada ca marfa a fost distrusa (sau cel putin predata spre distrugere unui colector de deseuri).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici


Articole similare

Stornare factura cu MARFA DEFECTA
Mai multe articole despre marfa defecta




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016