Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce inregistrari contabile facem la inlocuirea marfii defecte din import?

21-Aug-2015
2067

In cazul urmator, societatea are o marfa cumparata dintr-o tara non-UE din care s-a constatat ca ar fi marfa defecta in valoare de 28.000$. Furnizorul a fost de acord sa inlocuiasca marfa defecta astfel, a trimis inca un transport cu produsele care trebuiau inlocuite.

Produsele defecte nu au mai fost trimise inapoi la furnizor pentru ca nu se justifica cheltuiala cu transportul si furnizorul nu pretinde returul marfii defecte.

Pentru marfa care a fost inlocuita firma a primit o factura proforma (avand in vedere faptul ca marfa a fost trimisa pentru inlocuirea produselor defecte, aceasta este teoretic primita cu titlu gratuit).
Pe baza facturii proforme s-a platit TVA in vama si taxe vamale.

Vom vedea daca ar fi corecta urmatoarea procedura:

1. Inregistrarea in gestiune a marfii primite gratuit pentru inlocuirea marfii defecte la valoarea de inlocuire care e trecuta si pe proforma va fi 371 = 401 28.000$ (plus cheltuiala cu transportul si asigurarea)?

2. Inregistrarea venitului aferent marfii primite cu titlu gratuit va fi 401 = 7581 28.000$?

3. Marfa care nu a fost returnata la furnizor si care a ramas pe stoc defecta se va scoate din gestiune prin predarea acesteia la o firma specializata in colectarea deseurilor rezultand o cheltuiala nedeductibila, iar TVA nu va trebui ajustat in acest caz?


Marfa primita in transa a doua nu este un cadou oferit firmei, nici o despagubire, ci inlocuieste marfa defecta pe care ati platit-o si nu o puteti utiliza. Deci inregistrarea acesteia pe venituri in 7581 nu reflecta corect realitatea economica.Marfa defecta pe care nu o doreste inapoi se va inregistra in 758 ca produse intrate cu titlu gratuit.

In opinia mea se poate proceda astfel:

ati primit marfa din factura initiala - sa spunem ca aceasta a fost de 50.000 de dolari -, iar la receptie Comisia de receptie constata ca o parte din marfa este defecta si consemneaza acest lucru intr-un proces verbal de constatare. Pe baza acestui document si a Deciziei administratorului se receptioneaza :

% = 401
371 22.000

371.marfa inutilizabila 28.000

pe baza corespondentei cu furnizorul, care accepta sa va trimita o alta marfa in schimb si nu o doreste pe cea defecta inapoi inregistrati :
401 = 7581 28.000

Aveti astfel in stoc produse defecte pentru care nu datorati furnizorului niciun ban.

La primirea celui de-al doilea transport se reintregeste stocul de marfa cumparata cu lotul ce functioneaza :
371 = 401 28.000

Aveti acum in stoc marfa de 50.000 de dolari si o datorie la furnizor de 50.000 de dolari plus un stoc de marfa defecta de 28.000 de dolari.
se preda marfa defecta la un colector de desuri : 607 = 371.marfa inutilizabila.

Cheltuiala din 607 este deductibila deoarece este in contrapartida veniturilor din 7581.

In acest fel impactul asupra impozitului pe profit este zero, cum e si normal, dat fiind ca nu este vina dvs. ca marfa a fost defecta iar furnizorul nu a dorit sa i-o retrimiteti.

TVA de asemenea nu trebuie ajustat – dat fiind ca faceti dovada ca marfa a fost distrusa (sau cel putin predata spre distrugere unui colector de deseuri).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce inregistrari contabile facem la inlocuirea marfii defecte din import?":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Stornare factura cu MARFA DEFECTA
Mai multe articole despre marfa defecta




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016