Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce inseamna pentru firme o transparenta mai mare pe piata de capital?

02-Iun-2016
781

Ministerul Finantelor Publice a initiat un pachet legislativ pentru cresterea transparentei, integritatii pe piata de capital si a competitivitatii emitentilor autohtoni. Acesta are in vedere stimularea si imbunatatirea mediului de afaceri.

Noile prevederi propuse au ca scop final principal reclasificarea pietei de capital romanesti in categoria pietelor emergente care, odata atins, va aduce Romaniei o vizibilitate crescuta la nivel european si mondial si va crea premisele atragerii unor noi categorii de participanti (de natura intermediarilor, fondurilor de investitii, emitentilor, investitorilor institutionali si chiar de retail).

Cele mai importante masuri vizeaza transpunerea la nivel legislativ national a Directivelor europene ce obliga emitentii de valori mobiliare admise la tranzactionare pe o piata reglementata, care isi au sediul sau isi desfasoara activitatea intr-un stat membru, la o mai buna informare a investitorilor. De exemplu, cand un actionar dobandeste sau cedeaza actiunile cu drepturi de vot ale unui emitent ale carui actiuni sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, acesta trebuie sa notifice emitentului procentajul din drepturile de vot pe care il detine in urma acestei operatii. De asemenea, companiile active in industriile extractive (petrol, gaze si minerale) si in sectorul forestier sunt obligate sa declare, intr-un raport anual separat, platile efectuate catre guvernele tarilor in care isi desfasoara activitatea.

O alta masura vizeaza sporirea integritatii pietelor financiare europene prin stabilirea de sanctiuni penale pentru cele mai grave abuzuri de piata comise intentionat. Pentru persoanele fizice, utilizarea abuziva a informatiilor privilegiate si manipularea pietei sunt sanctionate cu o pedeapsa maxima cu inchisoarea de cel putin patru ani. Companiile care se fac vinovate de infractiuni de abuz de piata sunt pasibile de amenzi penale sau de alta natura. Sanctiunile pot ajunge pana la interdictia temporara sau permanenta de a desfasura activitati comerciale.

De asemenea, sunt scoase in afara legii trei tipuri de abuz: manipularea pietei; utilizarea abuziva a informatiilor privilegiate si divulgarea neautorizata a informatiilor fara caracter public.

Si nu in ultimul rand se consolideaza sanctiunile administrative care pot fi si ele impuse pentru abuzurile de piata, precum si competentele de investigare ale autoritatilor nationale de reglementare in vederea detectarii abuzurilor de pe pietele financiare. Adoptarea prezentului act normativ are impact asupra domeniului pietei de capital si asupra economiei romanesti in general prin crearea premiselor necesare dinamizarii procesului de crestere al pietei si evolutiei spre o dimensiune superioara a acesteia, si anume aceea de piata emergenta. Obiectivele avute in vedere sunt:

- cresterea gradului de implementare a principiilor de guvernanta corporativa la nivelul emitentilor cu implicatii benefice asupra transparentei si raportarii informatiilor relevante pentru piata;


- optimizarea regimului ofertelor publice si al listarilor de valori mobiliare (actiuni si obligatiuni);
- intarirea regimului legal care sa permita respectarea deplina a drepturilor fundamentale ale investitorilor, precum dreptul de vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul la dividende, etc.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce inseamna pentru firme o transparenta mai mare pe piata de capital?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016