Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce limite de sponsorizare exista pentru firmele platitoare de impozit pe venit?

10-Nov-2017
193

In analiza de mai jos, stabilim daca in cazul unei societati platitoare de impozit pe venit exista o limita in ceea ce priveste contractele de sponsorizare catre ONG-uri sau daca se poate sponsoriza orice suma in baza unui contract de sponsorizare.

Iata raspunsul specialistului:

Chiar daca societatea este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor , se vor avea in vedere prevederile Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform prevederilor de la art. 6 din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, facilitatile prevazute in prezenta lege nu se acorda in cazul:

a)sponsorizarii reciproce intre persoane fizice sau juridice;
b)sponsorizarii efectuate de catre rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv;
c)sponsorizarii unei persoane juridice fara scop lucrativ de catre o alta persoana juridica care conduce sau controleaza direct persoana juridica sponsorizata.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii

Instructiunile pentru aplicarea Legii 32/1994 privind sponsorizarea stabilesc ca sponsorizarea se realizeaza numai pe baza de contract incheiat intre sponsor si beneficiar, in care se vor consemna suma sponsorizarii, precum si durata efectuarii acesteia.

Daca se face sponsorizarea in bunuri materiale acestea vor fi evaluate prin contractul de sponsorizare astfel:

a) la pretul de vanzare al sponsorului, exclusiv TVA, in cazul in care bunurile sunt produse de catre acesta;
b) la pretul de cumparare de pe piata, exclusiv TVA, in cazul in care bunurile sunt achizitionate in scopul sponsorizarii, fapt dovedit pe baza facturii sau a chitantei fiscale de cumparare;
c) la valoarea in vama pentru bunurile materiale primite din strainatate cu titlu de sponsorizare, stabilita conform prevederilor legale.
In cazul in care sponsorizarea se face in bunuri, se intocmeste avizul de insotire a marfii cu mentionea "Sponsorizare conform contract nr. din data…."/"Nu se factureaza",
In cazul sponsorizarii in bani sunt luate in calcul numai sumele inregistrate in contul de cheltuieli, din luna efectuarii platii, pe baza documentelor justificative.

In cazul platitorilor de impozit pe venitul microintreprinderii nu se aplica plafonarea cu privire la cheltuielile de sponsorizare Aceasta plafonare este specifica platitorilor de impozit pe profit conform prevederilor de la art. 25 alin. (4) lit. i) din Codul fiscal, redate in continuare:
"(4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile, la calculul impozitului pe profit:
(...)
i) cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care acorda burse private, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:
1. valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; pentru situatiile in care reglementarile contabile aplicabile nu definesc indicatorul cifra de afaceri , aceasta limita se determina potrivit normelor;
2. valoarea reprezentand 20% din impozitul pe profit datorat.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit."

Analiza TVA aferenta cu privire la sponsorizarile de bunuri si/sau servicii se va face la sfarsitul anului, tinand cont de valoarea totala din cursul unui an calnedaristic atat a sponsorizarilor efectuate cat si a indicatorilor in functie de care se face limitarea (cifra de afaceri si impozit pe profit).

Asadar, nu veti colecta TVA la sfasritul trimestrelor I –III daca se depasesc plafoanele, ci analiza o veti face la sfarsitul anului, conform prevedrilor de la art. 270 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal si normele metodologice mai jos redate:

Art. 270 alin. (8) lit.c) din Codul fiscal, prevede:
"(8) Nu constituie livrare de bunuri, in sensul alin. (1):
c) acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, in conditiile stabilite prin normele metodologice.

Normele metodologice

La pct. 7 alin. (12) lit. b) din Normele metodologice se prevede ca:

 b) bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare sau mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza in limita a 5 la mie din cifra de afaceri constituita din operatiuni taxabile, scutite cu sau fara drept de deducere, precum si din operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii este considerat a fi in strainatate potrivit prevederilor art. 275 si 278 din Codul fiscal. Incadrarea in plafon se determina pe baza datelor raportate prin deconturile de taxa depuse pentru un an calendaristic. Nu se iau in calcul pentru incadrarea in aceste plafoane sponsorizarile si actiunile de mecenat, acordate in numerar, si nici bunurile pentru care taxa nu a fost dedusa. Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata, respectiv se colecteaza taxa. Taxa colectata aferenta depasirii se include in decontul intocmit pentru ultima perioada fiscala a anului respectiv."


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce limite de sponsorizare exista pentru firmele platitoare de impozit pe venit?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"