Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce masuri pot lua companiile pentru a supravietui pe timp de criza

23-Mar-2020
2396

Numerosi antreprenori estimeaza ca o recesiune este inevitabila si, potrivit Forbes, riscul unei noi crize economice este principala preocupare atat a antreprenorilor americani, cat si a celor din restul lumii. Chiar daca o recesiune nu poate fi anticipata cu exactitate, cel mai bun lucru pe care il pot face companiile este sa se pregateasca din timp pentru ea si sa isi creeze un set de masuri care sa le ajute sa supravietuiasca unei posibile crize si sa poata triumfa dupa incheierea acesteia.

 

Recesiunea este definita ca doua trimestre consecutive de crestere economica negativa, cauzata de socuri economice, de panica si incertitudine financiara, de schimbari bruste in ceea ce priveste asteptarile economice sau de o combinatie intre cele trei. Companiile sunt afectate de o recesiune pentru ca cererea si veniturile scad si apare incertitudinea privind evolutiile viitoare. Insa cercetarile ne arata ca exista modalitati prin care impactul poate fi minimizat, prin concentrarea asupra a patru arii principale: managementul datoriilor, managementul fortei de munca, procesul decizional si transformarea digitala.

 

Managementul datoriilor

Un studiu realizat in 2017 de catre Xavier Giroud, de la MIT's Sloan School of Management, si Holger Mueller, de la NYU Stern School of Business, a descoperit ca acele companii care au datorii mari sunt mai vulnerabile in timpul unei recesiuni. „Cu cat ai datorii lunare mai mari, cu atat ai nevoie de mai multi bani lichizi pentru a le acoperi. Cand vine recesiunea, cash flow-ul scade, asa ca riscurile pentru companiile cu datorii mari cresc”, spune Mueller. Pentru a tine pasul cu scadentele, firmele sunt nevoite sa taie agresiv costurile, inclusiv cele cu personalul.

 

De aceea, in pregatirea pentru o recesiune, firmele sunt sfatuite fie sa isi reduca datoriile, fie sa se asigure ca pot face fata platilor. Cand vine vorba despre credite pentru companii, cele mai potrivite in situatii de incertitudine economica sunt acelea de refinantare, pentru ca permit reevaluarea creditarii si rambursarea sau restructurarea acesteia. Cele mai potrivite sunt creditele care au un program flexibil de rambursare si pot fi aprobate rapid, astfel incat companiile sa poata lua decizii fara termene lungi de asteptare.

 

Procesul de decizie

Performanta unei companii in vreme de recesiune nu depinde doar de deciziile luate, ci si de cine le ia. Un studiu din 2017 al unui grup de profesori de la Harvard Business School, College de France, Stanford si MIT a analizat cum structura organizationala poate afecta abilitatea unei companii de a se descurca pe timp de criza.

 

„Nevoia de a lua decizii grele poate avantaja firmele cu o conducere centralizata, pentru ca acestea au o vedere de ansamblu mai buna asupra companiei. Pe de alta parte, firmele descentralizate pot fi mai bine pozitionate pentru un soc economic, intrucat valoarea informatiei locale va creste”, concluziona studiul.

 

Per ansamblu, cercetarea mai arata si ca avantajul il pot avea companiile in care deciziile se pot lua rapid, in functie de situatia economica locala si de context, pentru a minimiza impactul unei potentiale crize.

 

Managementul fortei de munca

Restructurarile sunt inevitabile atunci cand o companie se confrunta cu probleme economice. In 2009, in SUA, aproximativ 2,1 milioane de americani au fost concediati pe fondul recesiunii. Insa datele de atunci ne arata ca toate companiile care au iesit mai puternice din criza au fost acelea care s-au bazat mai putin pe concedieri si mai mult pe imbunatatiri la nivel operational, scrie HBR. Acest lucru se intampla si pentru ca restructurarile nu sunt daunatoare doar angajatilor, ci si companiilor. Angajarea, procesul de onboarding si trainingurile noilor angajati sunt costisitoare, asadar firmele prefera sa nu fie nevoite sa reinceapa procese lungi de recrutare cand criza se incheie.

 

In plus, restructurarile afecteaza si moralul echipelor si productivitatea, intr-un moment in care este cel mai mult nevoie ca oamenii sa se poata concentra si sa fie productivi. In schimb, reducerea programului de lucru si plata conform performantelor obtinute pot fi strategii mult mai eficiente pentru reducerea costurilor, decat concedierile.

 

Transformarea digitala

Recesiunea pare a incuraja adoptarea noilor tehnologii sau cel putin asa a conchis Brad Hershbein, de la Institutul Upjohn pentru cercetari in recrutare, intr-un material de analiza publicat in 2018. In timpul crizei din 2009, companiile si-au crescut investitiile in tehnologia informatiei, crescand astfel cererea de forta de munca specializata in domeniul IT.

 

De ce investesc companiile in tehnologie pe timp de criza? Economistii sunt de parere ca acest lucru se intampla deoarece costul de oportunitate este mai scazut, dar si pentru ca tehnologizarea inseamna, pe termen lung, eficientizare si costuri operationale mai scazute.

 

Toate masurile pe care companiile le iau inaintea si in timpul unei recesiuni sunt esentiale pentru viitorul firmei cand economia revine la normal. Iar companiile care isi pregatesc in avans un plan de actiune pentru situatii de criza sunt cele ce reusesc cel mai bine sa-si gestioneze businessul pe timp de recesiune.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce masuri pot lua companiile pentru a supravietui pe timp de criza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Beneficii salariale pentru angajati. Aspecte fiscale si contabile
    • 1. Monografie contabila pentru cod CAEN 5630 4 angajati tichete cadou 250 lei de Craciun. 2. Monografie contabila pentru cod CAEN Ag de turism 1 angajat tichet cadou ziua de nastere, tichet cadou ajutor nastere 1000 salariat 6000 brut. 3. Monografie contabila pentru cod caen 4120 tichet cadou 250 lei la salariu 3000 brut. Raspunsul specialistului: 1. Pentru situatia descrisa la pct. 1 din intrebare, precizam ca in cazul tichetelor cadou acordate pe o destinatie prevazuta la art. 76 alin. (4)...» citeste mai departe aici

  • Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest an
    • Anul trecut ne-a adus, pe langa pandemie, si un val masiv de modificari legislative. A fost, poate, cel mai bogat an post-revolutionar din acest punct de vedere, cu acte normative noi care au vizat cam tot, de la norme sanitare si relatii de munca pana la masuri de protectie sociala, facilitati fiscale si termene de depunere a declaratiilor. Iar implicatiile acestui val de modificari legislative se vad acum, la inceputul anului 2021. Cu ce probleme majore va veti confrunta in acest an? Este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016