Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obiective au intreprinderile mici si mijlocii in urmatorii doi ani?

12-Oct-2016
1892

In ceea ce priveste obiectivele intreprinderilor din Romania pentru urmatorii doi ani, rezultatele cercetarii evidentiaza proliferarea unei optici precaut-optimiste in randul IMM-urilor. Astfel, 44,86% din organizatii vizeaza mentinerea afacerii la dimensiunile actuale, in timp ce 40,62% urmaresc o extindere moderata a afacerii. in ordine descrescatoare a frecventelor inregistrate, urmeaza extinderea rapida a afacerii (6,60%), inchiderea afacerii (3,68%), reducerea dimensiunii afacerii (2,26%) si vanzarea afacerii (1,98%).

1.98% vanzarea afacerii
2,26% reducerea dimensiii afacerii
3,68% inchiderea afacerii
6,60% extinderea rapida a afacerii
40,62 extinderea moderata a afacerii
44,86% mentinerea afacerii la dimensiunile actuale


Amintim, totodata, conform datelor din Carta Alba a IMM-urilor, editia 2016, si dificultatile cu care se confrunta IMM-urile. Astfel, intreprinzatorii/ managerii au indicat ca in perioada actuala se confrunta cu urmatoarele dificultati: birocratia (semnalata in 61,41% din IMM-uri), fiscalitatea excesiva (54,74%), coruptia (45,16%), controalele excesive (44,98%), concurenta neloiala (40,33%), scaderea cererii interne, (36,31%), angajarea, pregatirea si mentinerea personalului (26,37%), cresterea nivelului cheltuielilor salariale (25,54%), inflatia (21,90%), concurenta produselor din import (19,71%), intarzierile la incasarea contravalorii facturilor de la firmele private (19,62%), calitatea slaba a infrastructurii (18,16%), costurile ridicate ale creditelor (15,24%), instabilitatea relativa a monedei nationale (13,14%), accesul dificil la credite (12,50%), neplata facturilor de catre institutiile statului (11,41%), diminuarea cererii la export (10,04%), obtinerea consultantei si trainingului necesare firmei (8,58%) si cunoasterea si adoptarea acquis-ului comunitar (4,65%).

Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016