Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce riscam daca nu emitem rapoartele lunare de activitate? Cum dovediti ca facturile nu sunt fictive!

13-Mar-2017
8719

In cazul in care prin contract ne obligam sa emitem rapoarte lunare de activitate, aceasta sarcina va trebui indeplinita intocmai. In caz contrar, va trebui sa demonstram ca au fost realmente efectuate operatiunile respective si ca nu am incercat sa inselam autoritatile fiscale cu ajutorul unor facturi fictive.



In analiza pe care v-o propunem, avem urmatoarele date: "Activitatea comerciala a companiei (achizitii marfa + vanzari) a fost partial externalizata. Firmele care factureaza aceste servicii detin contract de prestari servicii in care se specifica si obligatia de a emite lunar un raport de activitate privind serviciile prestate efectiv. Care sunt implicatiile fiscale in cazurile in care nu se primesc rapoartele lunare? Sunt acceptate facturile la plata de catre conducatorul companiei beneficiare a serviciilor prestate de PFA si societatile respective?

Pe de alta parte, aceste rapoarte trebuie semnate olograf atat de catre prestator, cat si pentru acceptanta de catre beneficiar sau este acceptata si forma electronica a acestora? Persoanele prestatoare nu au dubla calitate (salariat si PFA/SRL)."


Dat fiind ca in contracte se specifica obligatia de a se emite lunar un raport de activitate privind serviciile prestate efectiv, in eventualitatea unui control, organee fiscale pot invoca dreptul ce le este conferit de art. 11, alin. (1) din Codul fiscal:

"(1) La stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau a unei contributii sociale obligatorii, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic, ajustand efectele fiscale ale acesteia, sau pot reincadra forma unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii.

Organul fiscal este obligat sa motiveze in fapt decizia de impunere emisa ca urmare a neluarii in considerare a unei tranzactii sau, dupa caz, ca urmare a reincadrarii formei unei tranzactii, prin indicarea elementelor relevante in legatura cu scopul si continutul tranzactiei ce face obiectul neluarii in considerare/reincadrarii, precum si a tuturor mijloacelor de proba avute in vedere pentru aceasta."

Normele metodologice de aplicare a art. 11, alin.(1) precizeaza:

"4. In sensul prevederilor art. 11 alin. (1) din Codul fiscal, prin tranzactie fara scop economic se intelege orice tranzactie/activitate care nu este destinata sa produca avantaje economice, beneficii, profituri si care determina, in mod artificial ori conjunctural, o situatie fiscala mai favorabila. In situatia reincadrarii formei unei tranzactii/activitati pentru ajustarea efectelor fiscale se aplica regulile de determinare specifice impozitelor, taxelor si a contributiilor sociale obligatorii reglementate de Codul fiscal."

Practic, dvs. puteti fi pusi in situatia de a dovedi ca serviciile au fost efectiv prestate, si facturile nu reprezinta servicii fictive, de natura a va oferi un avantaj fiscal.

Pentru ca in contracte ati prevazut obligatia de a se emite un raport, acesta va fi primul lucru ce vi se va solicita, chiar daca in Titlurile ce reglementeaza Impozitul pe profit si TVA din Codul fiscal
nu se prevede nicaieri obligativitatea de a avea unul pentru a va exercita dreptul de deducere al cheltuielilor sau TVA.

Rapoartele de activitate pot fi transmise si primite electronic, fara a purta semnaturi, daca asa ati convenit cu partenerii dvs. (Atentie : un document listat, stampilat si apoi scanat si transmis nu mai este un document electronic).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Ce riscam daca nu emitem rapoartele lunare de activitate? Cum dovediti ca facturile nu sunt fictive!":
Rating:

Nota: 4.5 din 4 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016